APUJA!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Nyt mä ihan oikeesti tarviin apuja miten pysyn järjissäni ton vajaa 3v:n kanssa!!!! Miten mä saan sen tottelemaan puhetta?? Ei voi olla ton vaikeempaa tapausta! Mä en ihan oikeesti jaksa kuunnella sen ainaista huutoo. Miten sen saa kasvatettua kunnolliseks? Niin jääräpäinen kun voi olla! Mikään ei onnistu! EI syöminen, ei nukkuminen, ei potalla käynti, ei leikkiminen pienemmän kanssa, ei yhtään mikään onnistu ilman karjumista(eikä senkään kanssa) Ei auta jäähyt, uhkailut, ei yhtikäs mikään!! Nytkin yritän saada päiväunille kun on ihan väsynyt, koska yöunet jäi vähiin, mutta eikun rääkyy vaan ja kaikkee keksii mitä palveluita haluaa. Sit kun lopulta hiljenee ja huokasen, että huhhuh, nyt se nukahti, niin kohta aukee ovi ja kävelee niin syyttömän näkösenä huoneesta pois. Mä alan inhoomaan tota mukulaa, en tunne enää rakkauden hiventäkään sitä kohtaan.

Tiiätkö, meillä ihan samanlaista, ihan ku oisin ite kirjottanu tuon jutun! Tosin meillä ollaan vähän yli 3v. Isäntä on sitä mieltä että tyttö hoitoon, mutta en kyl tahtois. Pienempi meillä täyttää 1v pian. On päiviä että tullaan hyvin "toimeen", on kuin enkeli... Seuraavana päivänä herätäänkin sitten piruna. Sen olen huomannu ettei kyllä ite saa hermoja menettää ja ääntä liikaa korottaa, sekös vasta innostaa lasta enemmän. Eiks tää oo ohimenevä vaihe, onhan? Toivottavasti menis pian ohi!! *hali*

Suahan se lapsi koettelee, valitettavasti. Tiedän, että on vaikea suhtautua laupiaasti, mutta yritä mahdollisimman pitkälle olla menemättä mukaan tunteella. Esim jos leikkii ruualla, niin ruoka pois kerta toisensa jälkeen, jos kiusaa pienempää, niin toiseen huoneeseen. Kerta toisensa jälkeen.

Noista kasvatusoppaista saisi varmasti hyviä ideoita. Eikös sellainen ihan kotimainenkin lapsen raivoa käsittelevä opas ilmestynyt juuri. Ihan väestöliiton kustantama tai jotain, kunpa muistaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja toveri:
Tiiätkö, meillä ihan samanlaista, ihan ku oisin ite kirjottanu tuon jutun! Tosin meillä ollaan vähän yli 3v. Isäntä on sitä mieltä että tyttö hoitoon, mutta en kyl tahtois. Pienempi meillä täyttää 1v pian. On päiviä että tullaan hyvin "toimeen", on kuin enkeli... Seuraavana päivänä herätäänkin sitten piruna. Sen olen huomannu ettei kyllä ite saa hermoja menettää ja ääntä liikaa korottaa, sekös vasta innostaa lasta enemmän. Eiks tää oo ohimenevä vaihe, onhan? Toivottavasti menis pian ohi!! *hali*

Ihana kun löytyy muitakin. Meillä ei kyll edes ole noita päiviä että olisi kun enkeli. Ei kiinnostais enää edes pitää sylissä tuota pentua, niin inhottaa koko mukula. Vaikka se sylissä pitäminen ehkä jossain tilanteessa auttaa. Toivottavasti menee pian ohi tämä vaihe. Itellä vielä väsyneenä menee hermot heti aamusta eikä jaksa hillitä huutamistakaan.. Mut ehkä tää tästä(vaikka nyt ei tod siltä tunnu!!)

Alkuperäinen kirjoittaja Mammalii:
Suahan se lapsi koettelee, valitettavasti. Tiedän, että on vaikea suhtautua laupiaasti, mutta yritä mahdollisimman pitkälle olla menemättä mukaan tunteella. Esim jos leikkii ruualla, niin ruoka pois kerta toisensa jälkeen, jos kiusaa pienempää, niin toiseen huoneeseen. Kerta toisensa jälkeen.

Noista kasvatusoppaista saisi varmasti hyviä ideoita. Eikös sellainen ihan kotimainenkin lapsen raivoa käsittelevä opas ilmestynyt juuri. Ihan väestöliiton kustantama tai jotain, kunpa muistaisin.

Kiitos myös sulle! Osaisitkos sanoa mitä teen että saan sen nukkumaan? Huudattaminenkaan kun ei enää tehoa. Entäs miten saan sen käymään potalla ilman tappelua???

Meillä on 3 ja 5 vuotiaat touhukkaat lapset jotka alkavat käyttäytyä kuin riiviöt virikkeiden loputtua tai puutteessa. Vein lapset päivähoitoon kun en enää muuta keksinyt ja se oli oikea ratkaisu. Tuonikäiset kaipaavat paljon leikkiseuraa.

nukkumaan menoon annan sen konstin että silitä lapsi nukkumaan. "pakota" olemaan sängyssä. tee iltahetkeen rutiinit, mutta kuitenkin mieluisa hetki lapselle: iltapala, hampaanpesu, satu (sängyssä) ja mahdollisesti silittely. varaa joka ilta tähän aikaa, että olet lapsen kanssa. jos lapsi riehaantuu, suosittelen holding-menetelmää, jolloin aikansa sylissä riehuttuaan/rimpuiltuaan lapsi on purkanut ylimääräiset energiansa ja väsähtää kuin itsestään. (toiminut meidän temperamenttisilla lapsilla).
pottailusta voi myös tehdä mukavan hetken, varaa vessaan kirjoja joita voi lueskella ja vietä aikaa yhdessä lapsen kanssa vessassa. palkitsemalla hän voi myös innostua pottailusta: aina kun tarpeet tulee pottaan niin lapsi saa esim. tarran tai vaikka piirretyn hymynaaman pottataulukkoon (5/10/20 hymynaamasta saa jonkun isomman yllätyksen).

Yhteistyössä