Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

julietta jos vaan saisit puheli ajan lääkärilles, niin pääsisit helpolla asiassa, eikä tarvitse maksaa käynnistä kun sitten seurannassa. musta tää olis järkevää, ilman "lupaa" en söisi!!

nooraska se on hyvä ettet edes harkitse aborttia, vaikka miehesi sen on ottanut puheeksi. jos olette yhdessä päättäneet asian sillon aiemmin että lapsen haluatte, niin ei miehesi voi täysin vastaan olla! muista kertoa asiosta ja ottaa miehesi huomioon raskausaikanasi, ettei hänelle tule ulkopuolinen olo. mies on myös raskaana, vaikkei fyysisesti, niinhän sitä sanotaan että odotusaikana vahemmat kasvavat jo isäksi ja äidiksi ja side lapseen tulee jo silloin, myös miehelle, kunhan pitää hänet mukana ja lähellä :saint:

linna voi kun nyt tulisi sulle se plussa!! mikä sulla on dpo?? ja oliskohan nuo thaimaalaiset testit sitten erilaisia jos lääkäri käski testata vasta kaks viikkoa oletetun menkkapäivän jälkeen..?

suikku voi kun mua jänskättää sun puolesta!! kävitkö siinä verikokeessa sillon oviksen jälkeen? olike ne hyvät tulokset? toivotaan parasta ja jos multa kysytään niin testaa vaikka heti :LOL: mä tunnetusti testailen aivan liian aikasin :LOL:

omaa napaa: nyt olis kp 3 ja clomit pitäs alkaa kp 5. mä kyllä päätin että alan ne huomenna ja nyt oliskin kp4. vaikka otin sen teron sillon kun jo vuotoa oli niin silti alotan clomit huomenna, koska parempi ajoissa kun liian myöhään. oon kuullut että jotkut alkaa ne jo kp 3, mutta kukaan ei enää kp 5 jälkeen. lääkäri on lomalla enkä voi sillekkään soittaa, mutta mä päätin just että tänään kp 4 ja huomenna alkaa lyyti kirjottaan :D

millon teillä clomien popsiat on ollut ovis?? siis montako päivää kuurin jälkeen??^^ niin ja mielipiteitä tohon mun päätökseen voi laittaa, onko tyhmää/ järkevää...?? :D
 
JJ-t: Kyllä nuo testit on ihan kansainvälisiä. Melkein kaikki on amerikkalaisia. Gyne käski testata viikon myöhästymisen jälkeen. Varmaan vaan ihan siksi, että ihmisillä kehittyy sitä raskaushormoonia eri tahtiin. Dpo on varmaan 15. En siis todellakaan ole varma oviksesta, koska jos en ole raskaana, niin menkkojenhan ois pitänyt jo alkaa.. Ne meikä jatkaa testailua! :D Mun gyne sanoi, että ovis ois 7 päivää viimeisestä pilleristä. En sitten tiedä, miten kävi vai kävikö.. =) Mullakin eka kiertopäivä oli vähän hämärä, joten kuuri alkoi kp 4-5.
 
linna jos alot clomit kp 5, niin ovis olisi mun gynen mukaan viimestään kp 19. ja sulla nyt kp 30 niin jos se viimosina päivinä oli niin sittenhän dpo vasta 11 :D aina yritetään luoda toivoa lisää, ja testaile vaan!! jos ei plussaa taikka tätiä tule viikkoon, niin sitten kyllä pitäs ottaa terot tai muut vastaavat tota luteaalivaihetta tukemaan :/

mutta ei ajatella sitä, toivotaan kovasti plussaa!!!!! :saint:
 
JJ-t : Näin on! Eletään vielä toivossa. Sanoinkin miehelle, että nyt rupean testaamaan joka päivä. Hän vaan kannusti! =) Nuo terot on vaan suomalainen valmiste, mutta ehkä uskallan ottaa vastaavaa kansainvälistä lääkettä. Tän gynen mielestä vaan niitä ei sais syödä. Luotan kuitenkin enemmän suomalaisiin. ;)
 
Haluaisin mukaan tähän pinoon, koska avut saattavat olla tulevaisuudessa tarpeen... Niin meillä ilman ehkäisyä viime vuoden toukokuusta, alussa vähän vielä varottiin. Yk en osaa sanoa suoraan. Ehkä 6-7-8??? No, ei sitä tarvitse laittaa ollenkaan, voisi laittaa vaikka sen, että ilman ehkäisyä alkaen 05/07. Joka tapauksessa raskautta ei ole kuulunut, mutta odotus on tässä kierrossa yhtä kova kuin aina ennenkin. Kp on nyt 25/29 eli ensi maanantaiksi odotan menkkoja. tai siis en odota ;) . Meillä ongelmana epävarmuus miehen simppojen laadusta. Ei ole sitä tutkittu, mutta minulla pitäsi olla kaikki ok. Ainakin on ollut aina ennen gynen mukaan. Miehellä tosiaan pitkä historia jo eksänsä kanssa ja heilläkin yritystä, joten katse kääntyy simppojen laatuun, mutta mies ei ole halukas tutkimuksiin vielä..
 
JJ-t mä en käyny niis verikokeis.. ku mulle tullu ihan ovis (testien mukaan) ja joskus ei.. gyne ei ainakaa vielä pitäny tarpeellisena.. kyllä mä sit siltä niistä kysyn jos on tarve.. juupa.. ostin 2 testiä.. viel ku malttaa odottaa sunnuntaihi vaik.. epäilen kyllä mut täytyy yrittää ajatella positiivisesti.. eihän sitä koskaan tiedä.. outoja alavatsa kipuja/nipistelyjä oviksest asti.. tulee silloin tällöin.. nännit ei vielkää kipeet mut rinnat on oudot.. toosi väsyny (voi johtuu ilmoist).. kaikkee tälläst mikä voi johtua mist vaan.. joten.. katsotaan..

haidi84 tervetuloa :wave:

nyt meen nukkuu.. huomiseen :wave: :) plussatuuulia :whistle:
 
Heollou!

Kiitos vastauksistanne! Ehkä mä otan lääkäriin yhteyttä kuitenkin niitten klomien osalta.
Kirjotin jo tonne km jälkeen kuumeileviin, että mä oon taas tehny tyhmääkin tyhmempiä tutkimuksia.... Meinaan piti taas mennä koklaamaan tota kohdun nipukkaa... Ja se on, kova, kiinni, pitkä ja paksu, ihan samanlainen kuin silloin kun raskauduin!!!! Testi oli eilen nega, mutta täytyy testailla alkuviikosta jos tätiä ei ala kuulua... keskeytyksestä on nyt kai 30 päivää... Kierto on ollut mulla vaihteleva 34-40 päivää sen syksyisen kaavinnan jälkeen.

Että tämmöstä. Sori omanapa!

haidille teretulemast! :D :D
 
Moi vaan kaikille. Oli pakko ottaa vähän etäisyyttä näihin kuumeiluihin oman mielenrauhan takia.
Menkat alkoivatkin sitten viimekierrossa 2päivää etuajassa eli kierto oli sen 26päivää. Ja eihän niitä clomeja mistään saanut. Tuli siis ihan luomukierto.
Nyt on kp 19/26-28 ja tänään sain lääkettä, Jee. Clomeja ei edelleenkään saa apteekista. Mutta sinne oli tänään tullut jotain uutta lääkettä. Saksalainen lääke joka on saanut väliaikaisluvan suomessa. Clomhexal nimeltään. Ilmeisesti täysin samaa kuin kotoisat clomit. Apteekista olivat jopa soittaneet lääkärilleni ja kysyneet saako tuota antaa ja lupa oli tullut.

Nyt sitten vain odotellaan uuttakiertoa ja toivotaan parasta.

Koetin lueskella teidän kirjoituksia mutta ei ajatus nyt oikein kulje. Eilen poistettiin viisuri leikkauksessa ja olen aika särkylääke tokkuroissa. Mutta jospa tästä nyt pikkuhiljaa pääsisi keskusteluihin mukaan. Yritetään ainakin.
 
omaa napaa.. mulla vaan rinnat on kipeet siis ihan kokonaa ja tuntuu painavilta ja oudoilta, alavatsassa edelleen outoja tuntemuksia, väsynyt, vatsa mennyt sekaisin, sattuu välillä nivusten luo ja tänään mousin sohvalta ni sattu kummasti nivusen luokse.. (mielikuvitus laukkaa :LOL: ) tää kuumeilu on kyllä niin suurta et varmaan sekin tekee nää "oireet" (yritän takoa järkeä päähän :headwall: ) näin viime yönä unta et tein raskaustestin ja sain heti muhkean plussan siihen :D :saint:
 
suikku hyvälätä kuulostaa :D

solina mä en myöskään saanut clomifeniä, tilalle clomhexin, josta juuri vetäsin toisen naamaan :D meillä apteekista soitti lääkärille, joka antoi luvan syödä niitä ja sanoi olevan täysin vastaava lääke. apteekissa myös vakuuttelivat!! jos löydät suomenkielisen pakkausselosteen, niin lähetä ihmeessä mulle!! olis mielenkiintoista tietää :saint:

haidi tervetuloa mukaan :wave:

(.) otin ekan clomin aamulla ja nyt toisen, syön siis kaksi päivässä. sivuoireita on ehkä jo tullut taikka sitten jotain ihan muuta :/ huimausta, kuumia-aaltoja ja aivan käsittämätöntä äsrytystä miestä kohtaan :LOL:
 
Kylläpä kuulostaa hyvältä suikun oireet, tsemppiä! :hug:

JJ:t: Mitenkähän sä sait heti kättelyssä 2 clomifenia päivässä? Tai siis aika omituista (onko? :eek: ), että ei edes kokeilla ensin "miedommin" keinoin. Mut toivottavasti tulis tulosta! Puhurit! :whistle:

).:) Tiedättekö rakkaat immeiset; mulla on tänään 5. pvä terojen jälkeen, eikä minkäänmaailman menkkakipuja (tavallisesti oon monta päivää aiemmin jo mahasta ja alaselästä tosi kipeä, aivan särkylääkettä pitäny monesti syödä!) ole!! :eek: Ja lisäksi, oon monesti miettiny tuota yhtä klassista raskausoiretta jossa maistuu rauta suussa, että miltähän lie mahtaa maistua. Niin tänään koko päivän mulla on ollu semmonen kumma maku suussa - ja jos tätä jollakin keinoin pitäis kuvata, ni sana RAUTA on ainut osuva!!!!! :attn: Itsekin jo aamupäivästä vielä naureskelin, että joopa joo, kaikkea sitä minäkin onnistun kehittelemään, mutta kun se maistuu suussa vielä edelleenkin. Nyt siis kp 29. Mielenkiinnolla odottelen jatkoa...toiveet nousussa huimaa vauhtia..... :heart:
 
sirpula oho...otko tehnyt testiä?? mulle gyne sanoi että jos ei menkat ala viikko vikan teron jälkeen niin sitten testiä kehiin :saint: joo itekkin oon miettinyt miks se määräs mulle heti kaks päivässä :/ en sitä sillon osannut miettiä ennenkun täälä tajusin että monet ottaa vaan yhen..siitä mulla onkin pelko että siellä syntyy liikaa niitä folleja ja sitten joutuu ehkäseen :/

suikku mikä tilanne?? koskas testaat..? jännittää teidän puolesta jotka elätte piinaviikkoja :D

kävin lukemassa clomifenin pakkausselostetta, kun clomhexinistä ei löydy suomenkielistä. kauhee kun siellä puhutaan munasarjojen hyperstimuloimisesta ja verenpurkauksista :eek: täälä mä sitten niitä vetelen kaks päivässä ihan paniikissa :headwall: pitäs vaan osata luottaa siihen gyneen, että toi oli mulle sopiva määrä :saint: oikeestaa noita ed. oireita vois tulla vasta suurissa annoksissa jotka pakkausselosteen mukaan yli 100 mg päivässä :/ tiedä sitten, mä syön sen sata mg...
 
JJ-t samoja juttuja edelleen on.. menkkakipuja (ja silti välillä erilaista).. taitaa se täti tulla pian ennen testiä :( kovasti tekee mieli testata mut näin aikases vaihees varmaan ois luotettavinta tehä aamu pissasta.. kääk.. ukko jo aamulla kysy ku tulin vessast t pissasitko purkkii :D ilmeisesti ei itsekään malttais oottaa.. ihan hirmusti jännittää.. mut silti oon jotenki varautunu siihen jos se täti kurvaakin kylään.. uutena on aika runsas v.vuoto, on ollut jo muutaman päivän mut en oo muistanu kertoo.. voi kamala.. ois niin ihanaa jo saada se pieni unelma kasvamaan.. ne verenpurkaukset tulee vasta tosi suurissa annoksissa.. elä huolehdi.. ootko saanu ovistesteihin plussaa missää kierrossa? jos sulla on ollut siinä oviksessa enemmänkin häikkää niin sen takia sitten antoi isomman annoksen alkuun jo..

Sirpula millon testaat? kuulostaa hyvältä.. pidän peukkui..
 
Poikkean pinossanne, minullahan oli tukena Lugesteron, sekin onb keltarauhashormoni ja kun testasin negan ke, en enää laittanut illalla lugea ja to illalla alkoivat menkat! Eli näyttää hyvälle sirpula ja kovasti toivon myös suikulle plussaa ja tietenkin aivan teille jokaiselle!




Rva Pikkumyy
 
JJ:t, suikku ja Rouva Pikkumyy: Kovasti olin toiveissani minäkin, mutta tänä aamuna herättyäni jouduin putoamaan takaisin maan pinnalle, pikkarit oli aivan veressä, ilman mitään kummempia kipuja. Eli kp 1. Nyt sitten tunti sitten alkoi alamaha ja- selkä kivut aamunkin edestä. :headwall: :ashamed:

Mutta ei kai tässä muu auta, kuin olla luottavaisin mielin uutta kiertoa ajatellen, nyt pyörähti siis toinen clomikierto käyntiin.

Hyvät viikonloput kaikille, mä lähden töihin pyöräileen! :wave:
 
Noniin, nyt minäkin sitten sain niitä Teroja, vieläpä Teron nimipäivänä :LOL:

Mitään rakenteellista vikaa ei minusta löytynyt joten se oli jo omanlaisensa helpotus.. Munasarjat ym näyttää olevan kunnossa joten uutta kiertoa sitten vain noiden terojen avulla... kp 15-24 syön niitä joten eiköhän tää kiertokin tasaannu..
 
voi Sirpula tuota pelkään minäkin.. siin tätin tuloa.. voima :hug: sulle..

täällä jatkuu kummalliset kipuilut alavatsalla.. kuumottaa ja kipuilee.. välillä ei mitään.. palauttakaa mutkin maan pinnalle.. en halua römähtää kamalan korkealta jos ne menkat kuitenki alkaa..
 
Minullakin raskauden aikana juuri tuollaisia kipuja kun kuvailet suikku! :D Tulitko maan pinnalle! Ekat 6 viikkoa ravasin vessassa kun luulin, että menkat alkaa, mutta ei! :D Juu ja kuvaamaasi nivuskipuakin oli? Tuntuuko rinnoissa mitään kipua, enemmän sivuilla kuin keskeltä päin? Utelias?! :D

Toivotaan, että raskaus sinulla alkanut, kuinka mones kp on?
 
Rouva Pikkumyy kp28.. en ihan tullut alas sieltä.. väärän suunnan annoit :LOL: huomen aamuna aattelin kokeilla testiä.. jännittää ihan hulluna varsinkin jos rupee aattelee asiaa.. voi voi :p

onko kukaan käyttänyt koskaan sellaista testiä kuin onni raskaustesti?
 
en ole käyttänyt sellaista nyt kaapissa odottamassa babyplussan ja apteekin oma raskaustesti. :saint:

Plussat sain joulukuussa babyplussaan ja predictoriin, ne oli ainakin ihan hyviä, plussan antoivat! :D

Onni niminen varmaan hyvä, sitten jos tulee plussaa sinulle ja saisitte poika vauvan, eikö nimi olisi Onni? Tunnen muutaman pienen Onni vauvan-lapsen, sekä myös Onni nimisiä pappoja! :D

Miten pitkä kierto yleensä suikku?
 

Yhteistyössä