Apuja peukun lutkutukseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kvart över
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kvart över

Aktiivinen jäsen
26.03.2007
4 876
9
38
Tyttö 3kk on alkanut imemään peukaloa. Tuttia ei ole missään vaiheessa kunnolla kelpuuttanut, pullosta syöminenkin oli välillä vähän hakusessa. Nyrkkiä imeskelee välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta nyt on reilun viikon imenyt oikean käden peukkua.

En halua että alkaa syömään peukaloa, siitä ei saa ikinä vierotettua ja hampaat menee piloille!

Mitä voin tehdä? Oon tytön hereillä ollessa siirtänyt huomiota muualle ja vaivihkaa ottanut käden aina alas. Mutta nyt on ollut sellaista, että puoliunessa lutkuttaa peukkua ja jos yritän vaihtaa tilalle tuttia tulee kova huuto ja tyttö herää. Hanskaakin koitin, mutta tuntuu jotenkin "sadistiselta"...

Kellään hyviä neuvoja? En haluasi rääkätä lasta enkä todellakaan ala sitomaan käsiä tms. Mutta kaikki mahdolliset pehmeät konstit kyllä otan vastaan. Oon nähnyt aupairina ollessani kun 6- ja 4-vuotiaat imivät peukkujaan enkä sitä omalle lapselle tosiaan halua.

Tumput käteen ja tarjoot vaan sinnikkäästi tuttia. Meillä poika yritti aloittaa sormien imuttelun, mutta nyt syö tuttia, oli kyllä aika "kranttu". Ei kelpaa luonnonkumiset eikä ne tasapötkylät.

Meillä tyttö oli juuri 3kk kun peukun imeminen alkoi. Olin aivan epätoivoinen koska mikään tutti ei ollut kelvannut. Yhtenä iltana otin peukun pois suusta, laitoin tutin tilalle ja hän alkoi imeä tuttia kuin olisi tehnyt sitä aina :o Siitä lähtien tuttia on syöty välillä (esim. päiväunilla) ja muuten syödään/ imetään kaikkea mikä suuhun vain menee :D Peukkuakin joskus mutta hyvin vähän.

Meillä ei tutti, sinnikkäästä yrittämisestä huolimatta ole kuopukselle ,kelvannut. Peukkua imi vauvana tosi paljon. Sitten noin 6kk iässä alkoi imemistä vähentämään ja nyt kun on pian 10kk ei ime enää ollenkaan. Eli ei välttämättä vielä kannata olla huolissaan.

Yhteistyössä