APUJA!! Onko kukaan kakunleipoja - expertti enää hereillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli tarkoitus olisi huomiseksi saada aikaan täytekakku.

Syöjiä ei ole kuin 7...Minkäkokoinen kannattaisi tehdä? Siis kuinka monen munan kakku...?

Toisekseen...En löydä mistään pyöreätä vuokaani...Jos teen ihan uunipellillä, tuleeko yhdestä pellillisestä mitenkään kakkua, vai pitääkö tehdä 2?

Tehdäänkö se ihan kääretorttupohjan ohjeella? :ashamed:

Itse olen tehnyt ainakin pellillisestä täytekakun pienelle porukalle. Riitää kyllä, ellei ole ihan hirmuisen kovia syömään :) Olen leikannut sen pellillisen vain neljäksi ja laittanut kerroksittain. Tulee melko korkea ainakin meidän pellillä, mutta ei ole tahtia haitannut. Laita yhtä paljon munia, sokeria ja vehnäjauhoja + pari teelusikallista leivinjauhetta. Itsellä pellilliseen sopiva määrä on 5 munaa ja sitten saman verran noita sokereita ja jauhoja.

n. 4 munan pohjan pitäisi riittää seitsemälle jos ei ole suursyömäreitä tulossa kylään. Ja meidän pellille tuo neljä munaa on juuri sopiva määrä. Ja meidän uuni on 50cm leveä. 60cm leveäm uunin pellille tekisin 5 munan pohjan.

Tee 4:n munan kääretorttupohja. Leikkaa se puoliksi, ja puolikkaat niin että saat 2 neliön muotoista palaa ja 2 puolikkaan neliön muotoista palaa. Kokoa kakku niin että laitat alimmaksi neliön, keskikerrokseen 2 puolikasta neliötä ja päällimmäiseksi neliö. Ja tsadam, kakku on valmis!

Yhteistyössä