Apuja nukkumiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uneton odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uneton odottaja

Vieras
Mistä sais apua nukkumiseen?
Tuntuu, että nää pätkäset yöunet on vähän liian vähän. Illalla sitä sammuu klo 19 sohvalle ja mies herättää klo 21 lasta nukuttamaan. Ja sitten klo 2 alkaa tää rumba.
Koira haukkuu ulos, käytän sen pihalla, uni ei tule, koira haukkuu taas 2 h kuluttua ulos, käytän ulkona, puolen tunnin nukahdus, töihin lähtö, jne.

Jos käyn lääkärille valittamassa niin eihän se auta, vaikka mulle määrättäis mitä troppia. Silloin lapsi ja mies herää siihen koiraan. Vaikka illalla käytäis koiran kanssa pitkälläkin lenkillä se ei jaksa olla pyytämättä ulos 2h välein kun nukkuu päivät. Kaiken lisäksi se on kuuro, joten se haukkuu kovalla äänellä.

No tohon asiaan ei taida auttaa muu, kuin koittaa sitä koiraa kouluttaa. Ehkä kantsis myös käyttää sitä lääkärissä!! JA mohdollisesti koirapsykkologilla tai jollain.. Pakkohan sitä on käyttää, jos kerran hätä on, mutta tuntuu vaan oudolta että kahen tunnin välein pitäis käyttää??!! Mikä se semmonen koira on? :o

14v kuuro, sokea ja osin dementoitunut mäyräkoira.
Joskus se haluaa ulos vain haukkumaan ja unohtaa tehdä pissat. Ja sitten kohta se pitää päästää taas pissalle. Naapurit ei herää, jos sen kanssa käy yöllä kävelyllä, mutta sittenkin se haluais päästä haukkumaan ulos kun kotiin tullaan.

Mä veisin sen kyllä eläinlääkärille ja kysyisin sieltä neuvoja.. Eihän kukaan jaksa öitään valvoa koiraa ulkoiluttamassa vähän väliä. Ja miksi sä olet ainoa joka sitä koiraa kuskaa, miksei miehes vie välillä?

Tänä yönä mies heräs viemään koiraa (ja minäkin siihen haukuntaan) mutta yleensä meillä on niin, että puoleen yöhön asti hän on hereillä ja menee nukkumaan sen jälkeen ja mä herään sitten puolen yön jälkeen viemään koiraa.

Pitää varmaan kysyä eläinlääkäriltä jotain rauhoittavaa koiralle. Käskeähän sitä ei voi, kun se ei kuule mitään. Eleillä ja käsimerkeillä (sormen heristäminen, viittoilut) sille saa jotain perille kun vieressä elehtii, sen verran se sentään näkee.

Ja vielä ei näytä siltä, että sillä olis niin paljon kipuja tai vikoja, että pitäis piikille viedä. Ehkä sellaiset 3-4v olis vielä realistista elinaikaa jäljellä. Jalat tosin joskus tipahtaa alta, mutta kipuja siihen ei liity.