apuja koskien työtodistusta!!

  • Viestiketjun aloittaja helppi
  • Ensimmäinen viesti
helppi
Meillä on esimiehen kanssa ihan täysin tulehtunu välit, ja mun sopimus loppuu onnesta kohta. Hänenhän täytyy kirjottaa työtodistus, vai voiko hän kieltäytyä tästä entä voiko siinä ns.haukkua työntekijän?? Mä olen kyllä hoitanu työni hyvin, ei ainuttakaan poissaoloakaan. Työlle en oo sitä kostanu että en pidä tästä työnantajasta ihmisenä.
 
vieras
Ei työnantaja voi sinua työtodistuksessa haukkua, ellet itse pyydä arvostelua esim. työlaadusta/ käytöksestä. (jolloin siis "annat" työnantajalle mahdollisuuden kirjoittaa siihen myös jotain negatiivista) Työnantaja kirjoittaa sinulle sellaisen työtodistuksen, jossa näkyy työssäolo-aika, työtehtävät ja työsuhteen päättymisen syy joka tässä tapauksessa on ilmeisesti määräaikaisen työsuhteen päättyminen.
 
Heips,

Työtodistus on ehdottomasti kirjoitettava. Yleensä työtehtävien laatu merkitään yleisellä tasolla, mutta tarkempi erittely on mahdollinen. Jos SINÄ erityisesti pyydät, on työtodistukseen merkittävä työsuhteen päättymisen syy sekä arvio työntekijän työtaidoista ja käytöksestä. Ilman sinun pyyntöä niitä ei mainita. Lisäksi voit pyytää arvion vain joko työtaidoista tai käytöksestä. Arvion on myös vastattava yrityksen arviota, ei yksittäisen esimiehen.

Tuossapa tiiviisti :)
 

Yhteistyössä