Apuja kaivataan! :(

  • Viestiketjun aloittaja Llaura
  • Ensimmäinen viesti
Llaura
Elikkäs, meillä on miehen kanssa 2kk aivan ihana kiltti poika.
Noh, pojulla kuitenkin iltasin on parisen tuntia itkua ja harmistusta kun mahaan koskee. Yleensä iltasella ollaan käyty miehen siskon luona. Sanotaan häntä vaikka siskoksi tässä.

Tää sisko ja miehen äiti on alkanut keskustelemaan/arvostelemaan keskenään meidän tapoja lapsemme hoidossa.siskolla on kaks lasta, 2v ja 7v. Hän juuri odottaa kolmatta (iski vauvakuume meidän pojun takia)

Ne keskenään siis jauhaa näistä asioista: me ei käytetä tuttia ja kun me ei mielellään pidetä pitkiä aikoja sitterissä. Vauva siis paljon sylissä.

Se on niiden mielest väärin ja meiän olis PITÄNYT antaa tutti jo heti vastasyntyneenä.

Mä laitoin viestin tolle siskolle että tuntuu pahalta kun arvostelee, "miten te ootte hoitanu lapset ei tarkoita et meiän pitäs samanlailla" ja että me ei käytetä tuttia, meiän päätös. No siitä pääs helvetti irti. Tän siskon mies sitten soittaa mulle ja varmaan 20min huutaaraivoaa. "kato peiliin mee ittees" kaikki kirosanat sun muut tuli, ja tajuttomalla äänellä! Ei olla koskaan riidelty, siis minä ja sisko+mies. Ja mä olen MUKA sanonut tossa viestissä että "mä en todellakaan kasvata lapsia niinkuin sä olet kasvattanut" korjasin tämänki asian puhelimessa sitte että tarkotin esim tuttia, sitteriä ym niin saan lisää huutoa että "mee vittuun viestin kanssa ja sano asiat sillee ettei niit ymmärretä väärin.

Siis nyt mä olen tässä se paha ja ne ei oo tehny mitään väärää... Syy miks lähetin viestin oli että ku käytiin siellä niin sai kuulla hirveät arvostelut eri ihmisiltä (ku ne porukassa oli sukulaisten kanssa jauhanu asioita vaikkane ei edes niin paljoa meitä kerralla näe)

Mielipiteitä/kokemuksia/ jtn....
 
foodia
Anna olla ja parkkiinnuta nahkaas sen verran ettet välitä muiden mielipiteistä. Niitä meinaan riittää. Aina on joku jonka mielestä olet hoitanut lapses väärin ja sitten olet vielä syypää kaikkeen muuhunkin jos otat asiat puheiks. Sä tunnet sun lapses parhaiten ja tiedät miten sen hoidat.
 
Ensinnäkin vauva ei voi olla koskaan liikaa sylissä, varsinkin tuon ikäinen, ja millä ihmeen perusteella tuttia pitäisi antaa ihan syntymästä. 6kk ikäinen vauvani on ollut siskoni (raskaana) hoidossa monta kertaa ja olen kertonut hänelle kasvatustavastani ja siitä miten lastani hoidan. En ymmärrä miksi muita häiritsee toisen kasvatustyyli jos siitä ei lapselle ole haittaa.
 
"vieras"
Jos mitenkään pystyt,anna noiden arvostelujen ym mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Pitäkää omat päätöksenne. Onhan miehesi sun puolella näissä tutin ja sitterin käytössä ym "kasvatusnäkemyksissä"?

Ja sitten.. Oottekai kokeilleet maitohappobakteereja,cuplatonia yms apuja pienen mahavaivoihin? Meillä 2 lasta ja molemmilla mahakipuun auttoi parhaiten sylissä kanniskelu sellasessa asennossa että vauva "roikkui" käsivarrella kun joku eläin puun oksalla. Eli kantajan käsivarsi poikittain vartalon lähellä,vauva siinä vatsallaan niin että kädet ja jalat roikkuu vapaasti,ja toisella kädellä tuetaan niin että vauvalla tukeva=turvallinen olo. Kannattelee käsivartta ja vauvan asentoa kannattaa vaihtaa välillä..
 
Llaura
Sillä perusteella heidän mielestä pitäs antaa tutti että silloin vauva ei itke.
Ja sanoivat että meilläkään vauva ei itkisi masuaan jos osaisi tuttia käyttää. Mun mielestä tutti ei sitä vaivaa poista.
se mua ei haittaa että puhuvat keskenään, mutta esim anoppini siis on sanonut että "nyt se tutti sille suuhun!!" ja tää sisko "nyt kyl tutti olis hyvä" "tässä tilanteessa kuuluu olla tutti" "ei sitä tarvi heti nostaa sitteristä kun herää (nukku päikät niiden sitterissä) ja vähän kitisee"

Nyt koko suku on mua vastaan koska mä olen muka sanonut just ton että en aio omia kasvattaa niinku hän. Kivointa on se että tällä paikkakunnalla ei ole muita kun mies ja hänen suku ketä tunnen. Omat läheiseni ovat tunnin ajomatkan päässä.

Niin harmittaa tää et tuli tällänen riita. Jouluaattokin tulossa, kai se mennään sit tekohymyllä. :(
 
Llaura
Ja juu, mies on onneksi mun puolella. Tai meillä on yhteinen näkemys näistä. Alkuun hän vähän oli sitä mieltä että pidän liikaa sylissä (kuunteli omaa siskoaan) mut sit hän alkoi lukemaan nettiä ja otti selvää asioista.

Miehen sisko on ennustajakin, hän sanoi että lapsi on vielä vaikka kuinka kauan sylivauva kun nyt sylittelen.
 
no just
sanot että sä kasvatat lapsesi kiintymyssuhdevanhempana, etkä haluaisi kuulla arvostelua vanhemmuudestasi. sitten pyydät anteeksi, jos he käsittivät sanomasi oman vanhemmuutensa arvosteluksi.
 
"vieras"
Ja juu, mies on onneksi mun puolella. Tai meillä on yhteinen näkemys näistä. Alkuun hän vähän oli sitä mieltä että pidän liikaa sylissä (kuunteli omaa siskoaan) mut sit hän alkoi lukemaan nettiä ja otti selvää asioista.

Miehen sisko on ennustajakin, hän sanoi että lapsi on vielä vaikka kuinka kauan sylivauva kun nyt sylittelen.
Minusta on ihanaa, kun viisivuotias joskus vielä käpertyy syliin. Ei tätä ihanuutta enää kovin monta vuotta kestä. Eikä teillä sitä sylikissavaihetta enää sen jälkeen kun vauva oppii liikkumaan. Ja oppii liikkumaan vaikka olisi sylissä kuinka paljon :)
 
Llaura
Ja meillä kokeiltu cuplaton, gefilus, jumpat ym, ei auttanu, hetkeks jumpat helpotti. Mut vyöhyketerapias ollaan kerran käyty niin se on helpottanut vähän :)

Meillä poika on siis hyvä nukkumaan yönsä, silloin ei ole koskaan huutanut tai ollut turhia hereillä. 12h nukkuu muutamalla syönnillä. Syöntikin on öisin nopeaa 5-10min ja sit nukahtaa heti.
 
"sipsi"
Kaikki vauvathan eivät edes huoli tuttia. Ja mun esikoinen kyllä itki vatsaansa vaikka tutti olikin käytössä. Höpöhöpösakkia! Ilman muuta sylität vauvaa niin paljon ja kauan ku haluat.
 
..
[QUOTE="vieras";27716302]Jos mitenkään pystyt,anna noiden arvostelujen ym mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Pitäkää omat päätöksenne. Onhan miehesi sun puolella näissä tutin ja sitterin käytössä ym "kasvatusnäkemyksissä"?

Ja sitten.. Oottekai kokeilleet maitohappobakteereja,cuplatonia yms apuja pienen mahavaivoihin? Meillä 2 lasta ja molemmilla mahakipuun auttoi parhaiten sylissä kanniskelu sellasessa asennossa että vauva "roikkui" käsivarrella kun joku eläin puun oksalla. Eli kantajan käsivarsi poikittain vartalon lähellä,vauva siinä vatsallaan niin että kädet ja jalat roikkuu vapaasti,ja toisella kädellä tuetaan niin että vauvalla tukeva=turvallinen olo. Kannattelee käsivartta ja vauvan asentoa kannattaa vaihtaa välillä..[/QUOTE]


Meillä tuo kantotyyli oli tasan ainoa joka tehosi noihin iltakarkeloihin. Ja siinä jatkuva liike, eli siis kävellen koko ajan. Meillä oli tutti muuten ahkerassa käytössä, mutta ei kyllä auttanut pienen vauvan masukipuihin yhtään. Tsemppiä teidän pikkuisen kanssa ja paljon sylityelyä/kanniskelua! Sinä olet se joka tunnet oman vauvasi ja tiedät mikä häneen tehoaa. Ei anoppi eikä miehen sisko. aivan sama kuinka monta lasta he ovat kasvattaneet, eivät ole kasvattaneet sinun omaasi.
 
Ja mä pyysin anteeksi silloin kun tää mies huusi mulle, mutta vastaus oli : "ei #%&&@ auta enään! Etkö sä @@€%€€ tajua mitä oot mennyt tekemään! &%€!/#%!!!!
Joillakin vain ei ole käytöstapoja. Turha tuollaisilta on anteeksi pyydellä, jos ei mene jakeluun.

Ja noista masuvaivoista vielä, että usein onneksi loppuvat siinä 3kk paikkeilla. Eli varmaan kohta olette jo voiton pulella :)
 
Llaura
Masuvaivoista vielä että helpottaa joka päivä vähän enemmän kun kasvaa koko ajan. Ja tuo pari tuntia ei oo suoraa huutoa, rauhottuu välillä aina syliin ja torkkuukin välissä.
 
fgthdghd
ei jumalauta, mitä se kenenkään toisen persettä kaivaa syökö jonkun toisen vauva tuttia vai ei jne!! Mä en voi ymmärtää! Miksi, oi miksi pitää puuttua tommosiin asioihin?!
Itsellä 3kk vauva, ja LUOJAN KIITOS kukaan ei ole kommentoinut/"neuvonut" (saati arvostellut!!) vauvanhoidossa jos en ole itse jotain kysynyt. Sen verran älykästä porukkaa on mulla ympärillä.
Jospa jätätte nyt noi ihmiset teidän elämästä veke..
 
kolmelle äiti
Itseasiassa viisainta mitä mahavaivaisen vauvan kanssa voi tehdä, on olla antamatta sitä tuttia jos vauva ei sitä muuten kaipaa/huoli. Saa nimittäin tahkottua sen tutin kanssa vielä lisää ilmaa sinne mahaan kiertämään.. Nimimerkillä been there ja done that. Vihdoin kun esikoisen kanssa päästiin lääkäriä tapaamaan mahavaivojen ja 7h/vrk huutokonserttien jälkeen totesi lääkäri ensimmäisenä että nyt ainakin heti se tutti pois siltä vauvalta! Koliikkia se sitten meillä 'vaan' oli, loppui 3kk 2vrk iässä huudot kuin seinään.

Kuulostaa siltä että et tossa taistelussa voi voittaa, onkohan heillä nyt jotain ihan muuta siellä hampaankolossa mitä purkavat nyt tällä tavalla? Annapa heidän kiehua liemissään siellä, otat ihan reippaasti hajurakoa nyt vähäksi aikaa. Parempi se on olla hetki vaikka yksinkin kuin tuommosten kanssa, ihan oikeasti. Mitä sun miehes on tuosta mieltä, miten on reagoinut äitinsä ja siskonsa touhuun ja puheisiin?
 
"vieras"
Kuulostaisi siltä että sun viestisi on ymmärretty jotenkin väärin ja sisko pahoittanut mielensä todella pahasti. Raskaanankin kun vielä on, saattaa tunteet olla pinnassa. Sitähän tää lapsista keskusteleminen on, sanot sitä taikka tätä niin joku pahottaa mielensä niinkuin sinäkin toisten sanomisista. Olen huomannut että paras kun itse tekee kuinka parhaaksi näkee sen kummemmin asiaa muille kommentoimatta eikä ota kantaa muittenkaan tekemisiin liiaksi niin helpoimmalla pääsee. Lastenkasvatuksessa kun ei sitä yhtä ainoaa oikeaa tapaa ole.
 
"vieras"
Täytyy sanoa, että itse kaivoit verta nenästä, kun menit tuollaisia viestejä laittelemaan. Sinun olisi pitänyt jättää ne kaikki sitä ennen kuulemasi arvotelut omaan arvoonsa ja olla reagoimatta niihin.

Jostain tutin syönnistä on turha tehdä numeroa, toiset lapset tarvitsevat sitä ja se helpottaa huomattavasti elämää, toiset eivät sitä koskaan huoli, vaikka kuinka yrittäisi opettaa.
 
"Sanna"
[QUOTE="sipsi";27716362]Kaikki vauvathan eivät edes huoli tuttia. Ja mun esikoinen kyllä itki vatsaansa vaikka tutti olikin käytössä. Höpöhöpösakkia! Ilman muuta sylität vauvaa niin paljon ja kauan ku haluat.[/QUOTE]

Näinpä. Meidän vauvoille tarjottiin tuttia. Esikoinen sitä söikin, mutta kuopus ei huolinut enää muutaman kuukauden ikäisenä. Helpotti kovasti, ettei tarvinnut sitten isompana aina yöllä olla etsimässä tuttia suuhun.

Ei voi muuta sanoa kuin, että miehelläsi on harvinaisen idiootti sisko+mies.
 
"vieras"
Ei me siis joka ilta siel käydä, mut kun käydään niin klo on about 17-20. Ne käy töissä ja yleensä on vaan tuohon aikaan kotona.
Olisiko siellä halua olla oman perheen kesken, jos on työpäivät takana ja perhe koossa, siinä voi hermo kiristyä, kun yhden vauvan kanssa tullaan usein (vaikka 3-4 kertaa viikossa) ja vauva itkee vatsanpurujaan koko käynnin ajan.
 

Yhteistyössä