Apuja kaipaan: uimahalliin vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiedoton

Vieras
Tyhmä kyselee..
Eli olen menossa vauvan kanssa uimahalliin. Miten muut toimitte? Käytättekö vauvoilla vain uimahousuja, vai onko käytössä uimavaipat(?) (onko sellaisia, olen muistaakseni jostain kuullut?)
Joku joskus kertoi että vauvat eivät yleensä veteen pissaa tai kakkaa, mutta jos kuitenkin, koko hallihan kai suljettaisiin?
Ja jos siis vauvalla uimahousut, niin laittako kukaan tavallista vaippaa alle vai ei ollenkaan vaippaa?(vai juuri sen uimavaipan, vai tarvitseeko sen kanssa uimahousuja?)
Kiitän jo etukäteen:)

Osa uimahalleista vaatii uimavaipan ja toiset ei missään nimessä sitä halua vauvoille jalkaan. Meillä on käytetty yleisemmin pelkkiä uikkareita. Yhdesti on ollu (pelkkä) uimavaippa. Eli kannattaa soittaa ko. uimahalliin ja kysyä.

Se vaippa ei sitä kakka-asiaa auta suuntaan tai toiseen, koska jos vauva kakkaa menee vesi kuitenkin luultavimmin vaihtoon. Ja vauvan pissa taas on niin puhdasta, ettei se haittaa. Luulenpa että jokunen vanhempikin ihminen on sinne altaaseen pissiny. Yöks...

Me käytiin vauvauinnissa, kun poika oli 6-10kk, sitten aika ei enää sopinut rytmiin. Oltais menty jo aiemmin, mutta oli kesätauko :( Vauvauintiinhan saa mennä, kun vauva on 3kk ja 5kg. Uimahalliin kannattaa vauvan kanssa mennä aamusta, niin vedet on puhtaampia. Luultavasti väkeekin on vähemmän.

Meille sanottiin, että voi käydä muulloinkin uimassa hallissa (siis jos on vauvauinnissa normaalisti) pienenkin kanssa, kunhan menee heti aamusta ja lämmittelee hyvin ennen ja jälkeen.

mä ihmettelen tota että koko halli suljetaan jos vauvapissaa sinne? mistä ihmeestä kukaan sitä tietää että onko se vauva inne piissiny?
mä ainakin lapsena kuseskelin todella usein uima altaaseen jos en jaksanut vessaan mennä. ja tunnustan kusevani vieläkin uimarannoilla, menen tietty hiukan syrjempään mutta hätä ei lue mulle lakia...

Alkuperäinen kirjoittaja tiedoton:
Ok, kiitos tiedoista! kokeilen sitten varmaan pelkillä uimahousuilla
...ellei prismassa myydä niitä uimavaippoja...

Jos otat oman pesuvadin mukaan, sinulla on paikka, mihin laskea vauva siksi ajaksi kun peset itsesi.

Kyllä riittää yksikin aikuinen ihan hyvin. Meidän ryhmässä oli niitä monta ja itsekin kävin jonkun kerran pojan kanssa kahestaan ja taisi miehenikin käydä, kun itse en oikein voinut altaaseen mennä... Meillä poika oli suihkuttelujen ajan erikseen ostetussa turvakaukalossa. Ostin tutun tutulta, kun halvalla sain ja hyvin ajoi asiansa siellä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä täällä vaan huutelen :
Meille sanottiin, että voi käydä muulloinkin uimassa hallissa (siis jos on vauvauinnissa normaalisti) pienenkin kanssa, kunhan menee heti aamusta ja lämmittelee hyvin ennen ja jälkeen.

Häh, mitä tarkottaa ennen lämmittely? Ja hyvin lämmittly? Siis vauvauinnissa vesi on lämmintä. :O täällä saa tooosi kummallisia ohjeita.
Ei vauvan kanssa tavalliseen uintiin ollenkaan. Mieti mitkä kakkapyllyt siellä ui ja vauvat aina vähän hörppii sitä vettä.

Alkuperäinen kirjoittaja pissaliisa:
mä ihmettelen tota että koko halli suljetaan jos vauvapissaa sinne? mistä ihmeestä kukaan sitä tietää että onko se vauva inne piissiny?
mä ainakin lapsena kuseskelin todella usein uima altaaseen jos en jaksanut vessaan mennä. ja tunnustan kusevani vieläkin uimarannoilla, menen tietty hiukan syrjempään mutta hätä ei lue mulle lakia...

Sopii oikeesti kaikki vauvan kanssa uimahalliin suunnittelevat lukee tää kommentti. Oikeesti isot ihmiset kusee sinne vetee ja sinnekö vauvanne haluutte sekaa killumaa, yök.

no ei mitään muuta kun uikkarit. uimavaipat on vaan taas uus keino saada mammat tuhlaamaan kertiksiin vaippafirmoilta.
vauvauinnissakin suositellaan uikkaria, jotkut jopa kieltävät uimavaipat.

eikä siinä vesimäärässä vauvan pieni pisu tunnu missään, ajatelkaa vaan kuinka monta virtsankarkailusta kärsivää mummelia ja pappaa siellä käy uimassa päivittäin.. :xmas:

Yhteistyössä