apuja imetys ongelmaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huvitutti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huvitutti"

Vieras
Vauva vasta kaksi viikkoa ja tiedän ettei vielä pitkään aikaan muodostu mitään kunnon rytmiä mutta olisi kiva kuulla onko ihan normaalia ja mitä voisin tehdä toisella tavalla. Elikkä siis vauva on tissillä aika kuk on hereillä. Vauva syö n.45min tissiä ja nukahtaa, herää 5min päästä ja on taas tissillä reilu puolituntia ja taas nukahtaa, herää taas 5min päästä jne jne... Tätä jatkuu monta tuntia peräkkäin. Jos en tarjoa vauvalle tissiä tulee kamala huuto, joka ei lopu. Vauva siis syö monta tuntia tissiä ja loppulta nukahtaa tähän maratoniin ja nukkuu 2-3 tuntia. Sen jälkeen kaikki alkaa taas uudestaan. Olen yrittänyt opettaa tutille mutta vauva yökkää heti kun laitan sen suuhun ja alkaa raivoamaan. Maitoa tulee tarpeeksi joten ei ole nälkäinen. Tämän tiedän koska pumpulla tulee yli 100ml yhdestä rinnasta. Ja vauvan lopetettua imemisen tissistä tulee vielä maitoa. Vauva ei oikeastaan edes ime tissiä vaan pureskelee sitä. Annanko vauvan vaan huutaa vau tissikö suussa koko ajan? Taaperoakin pitäisi tässä samalla hoitaa.

alussa oli suunnilleen tuollaista,koita jaksaa muutama viikko vielä,yleensä alkaa sujumaan sitten. Mulla helpotti n.6 vkon jälkeen. 1kk-ikäisenä alkoi tykätä tutista.

Olen koittanut tuota liinaa mutta vauva vain huutaa ja ei suostu edes syömään tissiä siellä. Pitää vaan siis jatkaa samaan tapaan ja toivoa että vauvaa alkaisi muutkin asiat kiinnostamaan.

Kyllä se ajan myötä helpottaa. Meijjän neitille alkoi vasta 3kk iässä tutti kelvata eikä roikkunut niin paljoa tissillä ja nukahtaminenkin helpottui, sitä pitää vaan mahdollisimman usein tarjota että tajuaa idean.. :)

Mulla oli myös tommonen tissitakiainen jo laitokselta asti. Jälkikäteen mietittynä kyseessä on olleet meidn kohdalla nämä tiheän imun kaudet on jotka lapsen iässä osuu noin 3vk, 6vk, 3kk ja 6kk ikään jolloin vauva "tilaa" lisää maitoa imemällä käytännössä kokoajan. Sitä kestää jokusen päivän=> viikonkin jonka jälkeen maidon tuotannon lisäännyttyä tämän jatkuvan imemisen seurauksena maitoa tulee enemmän ja ruokailuväli harvenee. Tämä siis vain pääasiassa tissimaitolapsilla. Olihan se raskasta ja turhauttavaa mutta kun purkkimaito ei lapselle kovinkaan hyvin sopinut niin tissillähän se sitten aika paljon oli. Muistan lapsen ollessa 4,5kk että kun kaksi syöttöä jäi väliin kun olin asioilla eräänä iltapäivänä niin sain sen jälkeen molemmista tankattua pumpulla 500ml maitoa (yhteensä) vielä sen jälkeen kun lapsi oli toisesta yhdet tankkaukset ottanut että kyllähän se tuotantokin on ollut aika hulvatonta.. Oisko sellaisesta kyse. Tuttia lapseni alkoi syödä vasta 8-kuisena ei aiemmin kelvannut. En osaa sen enempää neuvoa kun meni itselläkin tissillä roikottamiseksi ensimmäinen puolivuotta mutta kunhan vinkkaan että oisko näitä imukausista kyse..

Tämä vauva myös synnäriltä asti roikkunut tisulla ja siksi mietin myös tuota tiheänimunkautta. Ehkä se tästä helpottaa, tuttia olen melkein joka huutoon tarjonnut. Tuloksena yökkäys ja välillä puklaa juuri juomansa maidot ulos.

Yhteistyössä