Apuja illallisen valmistukseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "meikku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"meikku"

Vieras
Onnistuin tämänkin nyt ensin laittamaan vanhaan ketjuun, mutta laitampa tännekin...

Huomenna tulee ystäväpariskunta iltaa istumaan ja tarkoitus oli valmistaa illallinen. Alkuruoka on nyt vielä niin ja näin, että teenkö ollenkaan vai tyydymmekö pääruokaan ja jälkkäriin.

Ajatus oli tämä:
Alkuruuaksi suppilovahverokeittoa ja tuoretta leipää.
Pääruuaksi pekoni-vuohenjuusto-lohi, hunajaiset yrttikasvikset ja vihreä salaatti.
Jälkiruuaksi valkosuklaahyydykekekakku vadelmakastikkeella.

Viiniehdotuksia otan vastaan, mutta toisaalta Alkossa varmaan osaavat neuvoa Ja vinkkejä mitä tuosta menusta voisi muuttaa, lisätä tai poistaa.

[QUOTE="meikku";24683338]Onnistuin tämänkin nyt ensin laittamaan vanhaan ketjuun, mutta laitampa tännekin...

Huomenna tulee ystäväpariskunta iltaa istumaan ja tarkoitus oli valmistaa illallinen. Alkuruoka on nyt vielä niin ja näin, että teenkö ollenkaan vai tyydymmekö pääruokaan ja jälkkäriin.

Ajatus oli tämä:
Alkuruuaksi suppilovahverokeittoa ja tuoretta leipää.
Pääruuaksi pekoni-vuohenjuusto-lohi, hunajaiset yrttikasvikset ja vihreä salaatti.
Jälkiruuaksi valkosuklaahyydykekekakku vadelmakastikkeella.

Viiniehdotuksia otan vastaan, mutta toisaalta Alkossa varmaan osaavat neuvoa Ja vinkkejä mitä tuosta menusta voisi muuttaa, lisätä tai poistaa.[/QUOTE]

Ja siis piste jäänyt kahden viimeisen lauseen välistä pois... Eli teiltä tarvisin vinkkejä mitä voisin tuosta ruokamenusta muuttaa, lisätä tai jättää pois :)

Pekoni-vuohenjuusto-lohessa on paljon hyvinkin erilaisia makuja, riittäisikö vähempi, niin tulisi ehkä harmonisempi kokonaisuus? Muut kuullostaa tosi hyviltä!

[QUOTE="Kata-76";24683515]Pekoni-vuohenjuusto-lohessa on paljon hyvinkin erilaisia makuja, riittäisikö vähempi, niin tulisi ehkä harmonisempi kokonaisuus? Muut kuullostaa tosi hyviltä![/QUOTE]

No joo totta kyllä. Mutta jossain kehuttiin tuota yhdistelmää. Olen aikaisemmin kokeillut pelkällä vuohenjuustolla ja sekin on ollut todella hyvää .Pekonin tosiaan voisin jättää poiskin.

Kuulostaa todella hienolta ja hyvältä illalliselta illanistujaisiin! Olethan sopinut ystävän kanssa, että tarjota todella ruuan eikä vain pikkupurtavaa?

Maltatko vinkata reseptiä millainen on pekoni-vuohenjuustolohi? Toisaalta tossa saattaa lohen oma maku peittyä kokonaan, kun on kaksi noin voimakkaanmakuista ainesta siinä kyljessä. Mutta maistanut en ole, joten tää on vain pilkunviilausta.

[QUOTE="vieras";24683603]Kuulostaa todella hienolta ja hyvältä illalliselta illanistujaisiin! Olethan sopinut ystävän kanssa, että tarjota todella ruuan eikä vain pikkupurtavaa?

Maltatko vinkata reseptiä millainen on pekoni-vuohenjuustolohi? Toisaalta tossa saattaa lohen oma maku peittyä kokonaan, kun on kaksi noin voimakkaanmakuista ainesta siinä kyljessä. Mutta maistanut en ole, joten tää on vain pilkunviilausta.[/QUOTE]

Olen sopinut kyllä. En muuten uskaltaisi tuollaista satsia alkaa ruokaa tekemään jos tulisivatkin mahat täynnä ovesta sisälle ;)

Ilman muuta voin vinkata. Ja resepti on ihan helpoista helpoin! Lohifileestä laikataan annospaloja mitkä laitetaan vuokaan, maustetaan pippurilla ja timjamilla. Päälle vuohenjuustoviipaleita (pari per. pala) ja pekoni leikataan kuutioksi ja paistetaan rapeaksi pannulla ja laitetaan juuston päälle. Uuniin vuoka parikyt minuuttia, eli kun lohi kypsää niin valmis!

[QUOTE="vieras";24683603] Toisaalta tossa saattaa lohen oma maku peittyä kokonaan, kun on kaksi noin voimakkaanmakuista ainesta siinä kyljessä. .[/QUOTE]

Minä olen vanhan "koulun" (italialaisenkin) kannattaja enkä laittaisi pekonia ja lohta samaan ruokaa enkä juustoa kalan kanssa. Ihan siksi että maut eivät minusta sovi yhtään yhteen ja lohen oma maku peittyy turhaan. Ja niiden kanssa hunajaisia yrttikasviksia. Ruuassa maistuvat siis lohi, pekoni, vuohenjuusto, hunaja ja vielä yrtit. Voi tulla aikamoinen sekamelska eli ehkä voisit jättää jotain pois.

Kaikki eivät syö sieniä ja siksi en tekisi suppilovahverokeittoa alkuun (ellet sitten ole täysin varma että ruokavieraat pitävät sienistä).

Tässä muutama huomio vaan.

Tiedätkö varmasti ystäviesi "maun" ja allergiat? Minä en syö sieniä, en vuohenjuustoa enkä pekonia, hunajalle olen allerginen ja laktoosi-intoleranssikin on, eli mulle tulisi aika iltaa...

Syövät erittäin mielellään lohta, pekonia ja sieniä. Vuohenjuustosta en ole varma, mutta uskoisin, etä pitävät. Lakstoosia sietävät molemmat ja olisivat varmaankin ilmoittaneet jo aikaisemmin jos olisivat allergisia jollekin. Minä itse henk.koht. kerron aina olevani vehnä- ja ohra-allerginen =) Mutta täytyy kysyä tuo vuohenjuusto.
Ja en tosiaankaan ole mikään kokki, ja uskoisin, että saamme noista mahamme täyteen ja vieläpä tykkäämme niistä. Olkoot sit vaikka vähän sekametelisoppa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tiedätkö;24683756:
Tiedätkö varmasti ystäviesi "maun" ja allergiat? Minä en syö sieniä, en vuohenjuustoa enkä pekonia, hunajalle olen allerginen ja laktoosi-intoleranssikin on, eli mulle tulisi aika iltaa...

Jos sinä olisit meille tulossa syömään, niin toki tekeisin jotain muuta ;) Mutta kirjoituksestasi päätellen meillä tarjoillaan sen verran kuvottavaa ruokaa, että et astuisiko jalallasi medän huusholliin!

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
[QUOTE="meikku";24683841]Syövät erittäin mielellään lohta, pekonia ja sieniä. Vuohenjuustosta en ole varma, mutta uskoisin, etä pitävät. Lakstoosia sietävät molemmat ja olisivat varmaankin ilmoittaneet jo aikaisemmin jos olisivat allergisia jollekin. Minä itse henk.koht. kerron aina olevani vehnä- ja ohra-allerginen =) Mutta täytyy kysyä tuo vuohenjuusto.
Ja en tosiaankaan ole mikään kokki, ja uskoisin, että saamme noista mahamme täyteen ja vieläpä tykkäämme niistä. Olkoot sit vaikka vähän sekametelisoppa ;)[/QUOTE]

Mä ainakin ylistän kaikkialla vuohenjuusto-pekonilohta, meillä sitä on tosinaan ihan arkikalanakin. Mutta itse laitan siihen siis vuohentuorejuustoa, jonka maku on hyvin mieto, ei varsinaisesti erotu muista maustamattomista tuorejuustoista.

Yhteistyössä