Apuja haalarihankintaan! Minkä kokoisia haalareita teidän normaali/isokokoiset 1 1/2-vuotiaat pojat käyttää?

"..."
Meillä 1v4kk käyttää 86cm haalaria (Lassietec, mitoituksissa on varmaan vähän eroja).

Mä en uskaltaisi ostaa ensi vuotta varten vielä haalaria, tulee noita kasvupyrähdyksiä näemmä niin epätasaseen tahtiin. Harmittaisi, jos olisi jo liian pieni.
 
"vieras"
Meillä poika oli joulukuussa 1.5v ja nyt käytössä 98 ja mittaa pojalla komiat 90 cm.
Ens talveksi toivon istuu vielä ja varuilta olen ostanut 104cm kokoa. Riippuu toki mitä merkkiä, meillä Reimaa ja Jonathan.
 
..
jos on yht pitkä kuin leviä niin 92? jos on hoikka niin tuo 92 voi olla liian levee, ja on pakko ehkä ottaa nafti koko, joka ehkä jää kesken kauden pieneksi. mut jos lapsi on nyt 6kk, niin siitä kasvusta ei kyllä voi sanoa hölkäsen pöläystä vielä, saattaa vielä vaihtaa käyrää monta kertaa.
 
.,..
Pakko kommentoida, vaikka mulla onkin tyttö 1v 8kk. Käyttää tällä hetkellä cupcaken haalaria kokoa 80 ja pian siirrytää Molo kidsin haalariin koossa 86.Ensi talveen jemmassa on 98 haalari.
 
"Pienen miehen äiti"
ei kannata kysyä, lapset on niin eri kokosia.. meidän 5 vuotiaalle mahtuu viime vuotinen 98cm haalari ja nyt ostin 104cm, on vähän liianki reilu, mutta puku myös reilua mitotusta.
 
"hmm"
meidän poika kasvanut plus 2 ja plus 1 paino eli aika jötikkä (2,5 v n. 102 cm/18 kg)
1,5 syksyllä oli lassietec baby mallinen haalari
lopputalvesta 92 cm reimatec baby-mallinen haalari ja 98 minymo takki ja 92 travalle toppahousut
(nyt reilu 2,5 104/110 toppia pitää)
 
[QUOTE="vieras";25390735]Meillä poika oli joulukuussa 1.5v ja nyt käytössä 98 ja mittaa pojalla komiat 90 cm.
Ens talveksi toivon istuu vielä ja varuilta olen ostanut 104cm kokoa. Riippuu toki mitä merkkiä, meillä Reimaa ja Jonathan.[/QUOTE]

Meillä on 2v, 95cm ja pitää nyt 98 kokoa. Viime talvena meni 86-92.
 
"wii"
Meillä 1v8kk poitsulla 92cm Lassien haalari. Tarkkaa pituutta en tiedä, poika oli 1,5-vuotisneuvolassa 81cm mutta on niin pitkäselkäinen, että 86cm haalareissa jäi auttamatta niska-haaraväli lyhkäseksi, vaikka muuten periaatteessa oli sopivat.. Ärsytti vaan kun ostin kaksi hyvää haalaria ja aattelin, että näillä pärjätään ja koska kunnon toppahaalarikelit tuli vasta justtin, niin eihän noita 86cm haalareita ehditty pitää kuin muutama kerta kun olivat jo pieniä :mad: Mä en ainakaan uskaltaisi ostaa pojalle ens talveksi haalaria, niin ennakoimatonta tuntuvat nuo kasvupyrähdykset olevan.
 
"vieras"
totta, lapset ovat niin eri kokoisia, että saat täältä niin monta erilaista vastausta kuin on lapsiakin.

Esim. meillä tyttö, pituus 1 v 8kk ikäisenä 90 cm tossa syksyllä. Reimatecin puku 92 cm meni silloin just, kyykistyessä tuntuu jo vähän pepusta pingoittuvan. Eli ei mene koko talvea. Oikeampi koko ois Reimatecistä nyt 98 cm
 
"Nuuh"
Meillä oli pitkä selkäisellä 1,5-2 vuotiaalla lassietec 92 haalari. Alkutalvesta oli vähän reilu, mutta keväällä nafti.
Meillä pojalla kenkäkin taisi kasvaa 1-2 vuotiaana kolme kokoa.
 

Yhteistyössä