APUJA! Asunnon sijainti, esim. Kivenlahti Espoo

Hei!

Mietimme muuttoa Kivenlahteen ja pohdin, että onkohan siellä tulevan perheenjäsenen kanssa leikkipuistoja ja perhekerhoja? Vai mitä aktiviteetteja olisi hyvä olla vauvalle ja äidille? Merinäköalalla oleva asunto, mutta kuinka tärkeäksi ympäristö muodostuu lapsen kanssa?

Ollaan ostamassa asuntoa ja ensimmäinen lapsi tulossa. On tosi vaikeaa miettiä, mitä pitäisi korostaa asuntoa hankittaessa kun ei tiedä oikein mikä tarve todellisuudessa on.

Mikä sinun mielestäsi on ollut tärkeää ja tarpeellista asunnnossa?
Piha = rivitalo?
Parveke?
Ympäristö?
Aktiviteetit itselle ja vauvalle?
Tila? Minkä kokoisissa asutte?
Sauna?

Kiitos kaikista vastauksista etukäteen jo!
 
Kivenlahti on varmasti hyvä paikka. Olen itse asunut siellä koko lapsuusiän. On iso ja kiva asukaspuisto ja myöskin sisällä mahdollisuus leikkiä. Paljon päiväkoteja, kouluja lähellä ja Lippulaivan palvelut lähellä. Kannattaa vaan miettiä, jos kyseessä on kerrostalo, onko hissiä, joihin pääsee rattailla. Muuten liikkuminen voi olla hankalaa. Kivenlahdessa on paljon vanhoja taloja, joissa ei ole hissiä ja esim. neljännestä kerroksesta on kyllä hankala vauvaa raahata alas. Kokemusta löytyy, kun olen mummolassa käynyt. Parveke kai on nykyään joka asunnossa ja minusta aika välttämätön. Koko on makuasia. Itse asun nykyään aivan muualla omakotitalossa, mutta siis Kivenlahdessa kokemukset ihan hyviä.
 
itse asun pienen pojan 6kk kanssa kivenlahdessa. asukaspuisto on kiva paikka. vauvvoille ja äideille 2 kertaa viikossa oma musiikkijuttunsa. kirkolla on esikoisen saaneiden kerho,tosi kiva. musiikkiopiston muskari kivenlahdessa. ja paljon pienten lasten äitejä joten tervetuloa joukkoon:)
 

Yhteistyössä