Apuja alkion kiinnittymiseen!

Muistelen, että täällä on joskus keskusteltu "keinoista" lisätä alkion kiinnittymismahdollisuuksia, kuka muistaisi? Olisi kiva kuulla mitä käytännön juttuja voisi itse tehdä. B-vitamiinia olen syönyt 1 x pvässä kun jostain luin sen vaikuttavan kiinnittymiseen, en tiedä. Meillä on ivf-hoidoissa saatu ihan hyviä alkioita (nyt viimeksikin siirrettiin 2 hyvää) mutta ne eivät vain kiinnity! Nyt olis kiva kuulla vinkkejä!
 
Sitä sinulla varmaan onkin käytössäsi?
Viime kierrossa sattui alavatsaa vähän väliä oviksen jälkeen, aivan kuin menkkakipuja olisi ollut.

Tässä kierrossa myös sattui kp noin 15-18, ovis oli kp13, mutta eilen illalla yhtäkkiä kipu loppui, nyt vain toivon, että kiinnitys olisi tapahtunut! :saint:

Käytän Bevitabseja x1, niissä foolihappoa riittävästi 600 mikrogrammaa, magnesiumia, ja Vapaa kierto omega 3E

Lugestero´nista neuvolan terveydenhoitaja sanoi, se auttaa alkion nappaamiseen kiinni!

Mitä olet käyttänyt itse?

Rakkaudella-pikkumyy- :heart: :wave:
 
Heipparalallaa ja mukavaa perjantaista iltapaivaa! Itse kyselin taannoin samoja neuvoja taaalla, kiinnittymisesta.. :eek:
Kiinnittymiseen vaikuttaa varmastikin monet seikat, ja tohtoriseta sanoikin vain, etta kaikkea voit tehda ihan normaalisti jumpatakin, mutta rankempi extreme kannattaa nyt jattaa valiin.. Mutta taalla siis tiedettiin, etta sinkki, ja jattihelokkikapselit, efamol-nimiset seka punaviini ovat sellaisia joita joku joskus oli suositellut.. Naita siis minakin, heti innolla ostamaan. Ja kohta puoliin nahdaan onko nailla ollut mitaan vaikutustaa =) (pas tehtiin keskiviikkona/ Tohtoriseta on passiiin maarannyt lugeseronit 2x2 vrk ja 3x vrk zumenon laakitykset.. joita jatketaan pitkalle tammikuuhun viela mikali raskaus alkaisi..
Tieda sitten noiden omien lisatankkauksien vaikutusta, mutta kaikki keinot on kokeiltava ;)
 
Täällä olen omatoimisesti popsinu nyt miniaspiriinia (100 mg) tässä kierrossa, mulla on siis melko korkea hemoglobiini naiseksi. Kaikki pittää kokkeilla =) Mites toi punaviini, missä kierron vaiheessa sitä tissutellaan ja paljonko?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alexandria:
Mulle sanottiin klinikalta että EI buranaa se voi estää alkion kiinnittymisen...En tiedä kuinka paikkaansa pitävä se on.itse en ole syönyt ja 4 hoidosta 2 on tarrannu kiinni mutta menneet kesken.
Juu ei, ei buranaa mutta minidisperiini auttaa (jos siis liian korka hb) =)
 
Tämähän on mielenkiintoinen ketju. Odottelen juuri eka PAS:iin pääsyä ja luonnollisestikin alkion kiinnittymisen auttaminen kiinnostaa kovasti =) Tietääkö kukaan miten kauan buranaa pitäisi välttää? Itse joudun kovien kuukautiskipujen takia syömään jopa 1200 mg päivässä vuodon 1. ja 2. päivänä. Voikohan noin suuri annos vaikuttaa vielä kierron puolivälissäkin..? Ja sitten tyhmä kysymys: mitä on miniasperiini?
 
kurkkaapa tätä ketjua http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1560293 =)
Olen ymmärtänyt, että buranaa pitäisi välttää kokonaan jos yrittää raskautua, panadolia voi kyllä ottaa =)

Itse syön minidisperiniä (50mg), hyvin tuloksin limakalvon suhteen =)
 
Tästä asiasta oli jossain vaiheessa ihan uutisissa, pari kuukautta sitten. Särkylääkkeet ei pysy verenkierrossa kuukausia. Kierron keskivaiheessa ei kannata ottaa ketoprofeiinia tai ibuprofeiinia tai muita vastaavia johdannaisia. Paracetamol on ok. Mulla aina vähän hankalaa kun inseminaation jälkeen ennen tätia tulee migreeniä ja pitää pärjäillä vain sillä. Siis kun ottaa kuukautiskipuihin ei ole vaikutusta enää kierron keskivaiheilla kun yritetään raskautua.
 
Kiitos linkeistä ja vinkeistä Pupuvaimo ja Hobelix. Mulla on tosi runsaat kuukautiset eli kohdun limakalvon paksuudessa ei varmaankaan ole häikkää. Mutta voisihan tätäkin konstia varmuuden vuoksi kokeilla. Apteekin kautta kotiin siis =)

Mulla on tosiaan niin kovia kuukautiskipuja, etten pysty nukkumaan, olemaan töissä tai edes jalkeilla, mikäli en ota jotain särkylääkkeitä. Pitänee siirtyää varmuuden vuoksi Panadoliin.

Sattuuko kukaan tietämään, voiko astangajoogaa harrastaa alkionsiirron jälkeen? Kolmen ensimmäisen raskauskuukauden aikanahan ei pitäisi harjoitella, mutta kun tuo piinailu kuluisi niin paljon mukavammin, jos voisi harjoitella normaalisti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja retuli82:
Täällä olen omatoimisesti popsinu nyt miniaspiriinia (100 mg) tässä kierrossa, mulla on siis melko korkea hemoglobiini naiseksi. Kaikki pittää kokkeilla =) Mites toi punaviini, missä kierron vaiheessa sitä tissutellaan ja paljonko?
Luin itseäni hoitavan tohtorisedän kirjoituksen jostain netistä.. jossa hän kertoi punaviinin nauttimisen vaikuttavan kiinnittymisvaiheessa (noin 4pv) rentouttavasti alaosaston lihaksiin niin, että kiinnittyminen on tällöin mahdollisempaa.. Mutta siis nauttiminen tarkoitti kohtuullista määrää ei pullotolkulla :LOL: Täällä jotkut ovat kertoneet kramppailuista tms. ja sitten lisäksi punkussa on niitä flavonoideja, joiden kerrottu myös olevan hyväksi..
 
Kris ja Mithril
Apua, mä olen siis ymmärtänyt että saa jumpata ja elää ihan normaalisti, sekä yrityksen että alkuraskauden aikana.

Olen kokenut keskenmenon ja sen yhteydessä kyselin kovasti lääkäriltä, teinkö jotain väärin kun mm. pyöräilin ja kävin kevyesti salilla. Hän sanoi, että normaalisti voi liikkua, vaikka olisikin raskaana. Itse en mitään himotreeniä yleensäkään harrasta, vaan enemmän kevyempää kuntoilua, mutta edelleen mietityttää, voiko liikunnalla tai painavien tavaroiden nostelulla olla jotain vaikutusta, kun kunnollista syytä ei lapsettomuuten meillä ole löytynyt.

Maalaisjärjellä ajateltuna ei noiden pitäisi vaikuttaa negatiivisesti, sillä tekeehän ihmiset työkseenkin fyysistä työtä, ja jatkavat töissä melko normaaliin tapaan, tiettyä varovaisuutta noudattaen toki!

Itse olen nyt ja inssien jälkeen treenaillut normaalisti pari kertaa viikossa ja pitänyt lepopäivät välissä. Täytyy katsoa, mitä teen, jos toivottavasti pääsemme seuraavassa kierrossa IVF:ään...
 
Hei EnniV, Ei treenaaminen varmasti ole pahasta.. Tohtorisetä sanoi ainakin minulle, että aivan normaalia elämää, voi jumpata ja liikkua, mutta siis rankempaa extrteemiä tulee välttää. Eli ymmärtäisin, että jos käyt säännöllisesti kuntosalilla ja treenailet kevyesti, ei siitä ole haittaa.. Mutta, esim jos aloittaisit ks.harjoittelun just hoitojen aikana, olisi se varmasti vähän eri asia, rasittaisi fyysisesti eri tavalla.. ja muistaakseni Mithril, kyseli astangajoogasta, niin siinähän tehdään sellaisia liikkeitä ja sarjoja, joita ei suositella tehtäväksi kuukautisten aikana tai jos olet raskaana, niin voisi ajatella, että mikäli on just hoidot tiukassa vaiheessa, niin myös näitä tulisi välttää... tiedä häntä.. mutta eiköhän maalaisjärki ole tässä ihan hyvä ottaa käyttöön.
 
Hei Kris ja EnniV! Samaa mullekin sanottiin, kun kyselin asiasta klinikalta IVF:n aikana: liikuntaa saa, ja pitääkin, harrastaa normaalisti, mutta mitään äärisuorituksia ei kannata alkaa rehkimään. Eli älä suotta murehdi EnniV: et varmastikaan ole tehnyt mitään väärin.

Kris olet siinä oikeassa, että tuo astanga on tosiaan vähän eri juttu. Se vaikuttaa kehon toimintaan aivan eri tavalla kuin vaikkapa kuntosaliharjoittelu tai lenkkeily. Kuukautisten aikana pidetän aina kolme päivää taukoa harjoittelussa ja harjoittelu on tosiaan kokonaan kielletty kolmen ensimmäisen raskauskuukauden aikana. Lopetin IVF:n aikana harjoittelun muutamaa päivää ennen punktiota ja aloitin uudelleen vasta vuodon päätyttyä. Piinailu oli kuitenkin mulle niin hermoja raastava kokemus, että mietin jo etukäteen millä keinoilla sitä voisi seuraavalla kerralla helpottaa... Jos on mielessä vinkkejä tähän ongelmaan, niitä otetaan ilomielin vastaan =)
 
Kris ja Mithril, kiitos kannustuksesta, täytyy vaan jatkaa hyvillä mielin innokkaasti treenaamista!

En ollut tiennytkään ettei astanga joogaa saisi harjoittaa kuukautisten aikana. En ole sitä harrastanut nyt vähään aikaan, mutta olen kyllä ajatellut taas jossain vaiheessa sitä jatkaa.

Kannattaa Mithril kokeilla vaan jotain muuta mukavaa lajia piinailujen aikaan!

Onko muuten totta, että kahvin juonti aterian yhteydessä saattaa estää vitamiinien imeytymisen? Itse juon lähinnä aamukahvin, ja silloin monesti nappailen myös vitamiineja. Mietin, että pitäiskö ajoittaa toisin?
 
EnniV:lle ja muillekin.. Asia ei ihan noin sen astangajoogan kanssa. Eli tarkoitin, että astangajoogassa on tiettyjä liikesarjoja, asanoita, jotka tulee tehdä toisella tavoin kuukautisten aikana.. eli jos käyt joogassa, ja ohjaaja on osaava, hän kyllä yleensä kertoo myös tästä näiden liikkeiden aikana tai niitä tehdessä. Eli siis ei kiellettyä tai huonoa menkkojen aikana, vaan nämä tietyt liikkeet, ei suositeltavia.

Tuosta en osaa sanoa, miten on raskauden alkaessa joogaamisen kanssa.. onhan myös olemassa äitiysjoogaa, jota siis juuri raskauden aikana harrastetaan. Mutta tämän äitiysjooga on käsittääkseni hathajoogatyyppistä joogaa, tai vieläkin kevyempää..
 

Yhteistyössä