Apuja 4-vuotiaan kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pojalla on aina mennyt hyvin päiväkotiryhmässä, mutta nyt ryhmään on tullut tyttö, josta poika ei pidä. En tiedä, mistä johtuu, että poika ei tytöstä pidä. Ei osaa kertoa vaikka olen yrittänyt kyssellä. Välillä vastaukseksi tuli, ettei tykkää tytöstä tämän ihottuman takia (kasvoissa atooppista ihottumaa), pörröisen tukan takia ja sen, että tyttö haisee :o Yritin sitten selittää, että kaikki on erilaisia, mutta en voi kuitenkaan opettaa, että kaikista on pakko pitää, sanoin vaan, että poika voi mennä eri leikkeihin.
Tänään poika oli kuiskannut tytölle, että sä oot paska :o Voiko edes olla totta! Meillä oli kyllä kotona kovat keskustelut kiusaamisesta ja rankaisinkin sillä, että menetti illaksi suunnitellun kivan jutun, mutta kuinka saan tuon loppumaan :|
En voi pakottaa ketään tykkäämään toisesta, mutta tuollainen on pakko saada loppumaan, HETI!

No ajattele että sulla on tosi fiksu 4 vuotias, kun osaa tuollaisiin seikkoihin kiinnittää huomionsa. Oletko itse täydellisyyden tavoittelija ja suvaitsematon? Usein kotoa otetaan malli siihen, kuinka muihin suhtaudutaan.

Hoitajien kanssa tänään juttelin pitkän tovin ja pojalle pidin kunnon puhuttelun. Meidän perheessä ei olla suvaitsemattomia, eikä kiinnitetä huomiota toisten ulkonäköseikkoihin ja sellaista olen lapsellekin yrittänyt opettaa, en vaan ymmärrä miksei mene perille :|

Yhteistyössä