M
"Mama"
Vieras
Apuja kaipailisin reilu 2-vuotiaan syömiseen: tilanne sellainen että poika syö kyllä hyvin jos syötetään ja sormiruuat menee hyvinkin MUTTA se lusikka/haarukka vaan ei mene suuhun... Tämä äippä alkaa olla jo toooodella turhautunut tilanteeseen. Olen ammatikseni hoitanut vuosia muiden lapsia ja nyt oman lapsen kohdalla on keinot jo ihan loppu. Kaikki mieleen juolahtavat konstiti on kokeiltu. Arvaan että poika tiedostaa sen että toivoisin hänen syövän itse mutta kovapäisenä ei vaan tee mitä toivotaan. Tekee kyllä lusikkaan annoksen mutta sitten ojentaa lusikan hienosti äidille tyyliin "laita sinä se hänen suuhunsa"... Jos en laita, kiukkuaa hetken ja sitten alkaa syömään sormin... Aaaargh :`((( Poika on menossa syksyllä päiväkotiin ja toivonkin suuresti että oppisi siellä omatoimisemmaksi kun näkee muidenkin syövän itse, mutta noloahan tuo on ettei yli kaksivuotias edes yritä syödä itse. Onko kellään ollut vastaavaa? Voi kun löytyisi joku kikka... Sellainen vielä ettei syö vieraampienkaan kuten esim. mummien kanssa. Liekö poika vaan niin ovela että vedättää niin kauan kuin vaan palvelu pelaa..?