APUJA 2v nukahtamisvaikeuksista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minnie81"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minnie81";25305553]Kiitos tuosta lainauksesta, olisin vaan mielenkiinnolla kuullut vastauksen omaan kysymykseeni sinulta itseltäsi mutta olkoon, näitä sitaateissa olevia ohjeitahan löytyy joka kirjasta ja nettikin on niitä pullollaan joten olisin varmasti halutessani löytänyt nämä asiat myös sieltä. Ja kun itse en ainakaan kasvata lastani mihinkään kirjaan pohjautuen, saatikka niin miten joku muu kasvattaisi ( oli se sitten psykiatri tai kuka tahansa "viisaampi" ).
Ja kaikille tsemppareille, kiitos vinkeistä! :) Viime yö meni jo vähän paremmin ja toivotaan että menisi jatkossakin :)[/QUOTE]

No mitä jos kasvattaisit lastasi ihan omaan vaistoosi nojaten? Tuntuuko oikealta pakottaa pelokas lapsi yksinään olemaan? Siitä voi tulla pitkät pelot pitkälle aikuisikään. Että aina yksin nukkuessa pelottaa, jos herää yöllä.

Tuntuu, että haluat väkisin pitää lapsen omassa huoneessaan, ihan minkä tahansa kustannuksella hyvänsä. Mitkään muut neuvot ei kelpaa.

No niin kuin olen aikaisemminkin sanonut niin kyllä minä lastani kasvatankin omaan vaistooni nojaten, tuntuu että se tässä onkin ollut joillekin se ongelma. Ja faktahan on se, että jos lapsi on oppinut nukahtamaan aina jonkun ollessa vieressä, ei hän herätessään osaa nukahtaa muuten. Ei ole kyse pelosta vaan opitusta tavasta. Sama jos vauvana oppii nukahtamaan vaan tissille, on muutoin nukahtaminen vaikeaa. Jokainen äiti ja isä varmasti tietää tämän. Ja jos olisit lukenut kirjoitukseni ajatuksella, olisit huomannut myös sen että koskaan tyttömme ei nukahda itkuunsa vaan aina olemme rauhoittaneet tilanteen ensin. Meillä vain nyt protestoidaan unta vastaan, ja jos olisit kartalla näistä asioista niin tietäisit että se kuuluu lapsen normaaliin kehitykseen, ja sitä tapahtuu melkeinpä joka lapsella jossakin vaiheessa. Mutta tästä asiasta on enään turhaa jatkaa, kun tuntuu että sinun "neuvosi" ( syyttelyt ja arvostelut minun silmin ) eivät johda mihinkään.

Ensinnäkin, nuo samat ylipitkät lainaukset joka ainoaan uniketjuun voisi jättää väliin. On nähty, jokainen ne löytää jos vain haluaa, tältä palstaltakin arviolta 1000 kertaa.

Meillä oli esikoisella samantapainen tilanne aikanaan. Aiemmin siis nukkunut erinomaisesti iltaisin omassa huoneessa, mutta sitten tuli joku tuollainen vaihe. Niinkuin useimmille käy, kertoivat kokeneemmat vanhemmat. Meillä auttoi se että lapsen huoneeseen laitettiin yövalo ja ovi jätettiin auki. Sieltä näkee valon ja kuulee kun me juttelemme keskenämme.

Okei. Meilläkin on ollut aina yövalo päällä ja ovikin auki, ja iltasatukin luetaan. Joku siinä siltikin mättää, mutta tosiaan tuudittauhun siihen että tämä vaihe menee jossakin kohtaa ohi. Rakentavia kommentteja on aina mukava lukea, ja sekin lohduttaa kun kohtalotovereita on muitakin :)

Yhteistyössä