Apua!

  • Viestiketjun aloittaja anna19
  • Ensimmäinen viesti
anna19
Onko kenelläkään kokemusta sukulaisten ja "ystävien" kommentoinnista? Äitini ja koko sukuni on ääriuskovaista porukkaa ja ne oikeesti kieltää mun kuuluvan sukuun kun kuulee mun raskaudesta. (En siis ole naimisissa, vain kihloissa.) Pelkään että jään ihan yksin, eikä mulla oo ketään kenelle esitellä mun pientä aarretta. En uskalla kertoa äitille, en oo ollu sen kaa väleissä yhtä pitkään aikaan kun oon seukannu lapsen isän kanssa...
 
Voi itku mikä tilanne teillä...Onnea kuitenkin raskaudesta =)
Oletko jo kuinka pitkällä? Usein mummon ja papankin sydän sulaa viimeistään siinä vaiheessa ,kun näkevät lapsen lapsensa.Eihän kukaan voi olla välittämättä semmoisesta nyytistä.Oletteko ajatelleet menevänne naimisiin lapsen isän kanssa? Vaikka vanhempien mielipide ei saa kyllä olla syynä avioliitolla.Kerro vaan rohkeasti äidillesi ilo uutinen,voit vaikka yllättyä jos hän reagoisikin erilailla. Älä anna äitisi typeryyden varjostaa omaa onneasi.Tsemppiä koitokseen ja tule kertomaan miten kävi.
:)
 
Kiatsu
Sitä vielä että olen rekisteröinyt itse Kiatsu nimellä ja muutenkin palstailen tällä nikillä.En äsken muistanut rekisteröityä ja tuli automaattisesti vanha nikki.Et jos haluat laittaa y-viestiä niin saapi laittaa.

T:edellisen jutun kirjoittaja
 
ei kannata vielä huolehtia vaikka vanhemmat suhtautuis nurjasti. meillä mun vanhemmat (vaikkei uskovaisia olekaan) yritti pakottaa mut aborttiin ja mun isä ei puhunu mulle monee kuukautee sen jälkee ku jäin raskaaks eikä halunnu nähdä mun miestä vaikka asuttii yhessä. kummasti meidän poika ku synty ni siinä pappaa vietiin. on molemmat ihan polvillaa pojan edessä, ja nyt on onnellisia myös meidän tytöstä! ja jos sun vanhukset ei oikeesti voi hyväksyä sun miestä ja lasta, koita vaan ajatella että omapahan on menetyksensä vaikka tiukkaa tekiskin. mä en mistää hinnasta jää pois tulevien lapsenlapsien elämästä. minkä ikänen muuten oot? mietin vaa että suhtautuisko ne jo sen takia huonosti jos oot yhtä nuori ku mä silloin... onnea kumminkin odotukseen!
 
rita18
älä tressaa vaan nauti vauvan tulosta ja miehestäs,jos vanhemmat hylkäävät sut heti ku kuulevat ni anna hylätä,kyllä ne lapse nsynnyttyä tulee nöyrästi anteeks pyyteleen,niitten se häpiä on ei sun, sanot suoraan niille et sun on elmä eikä niitten ja tiiät mitä teet.. voimia osotukseen ja kaikkea hyvää sulle miehelles ja tulevalle nyytilles :hug:
 
anna19
kone kaatuli niin en päässyt aiemmin vastailemaan... nyt ihan vikan viikon sisällä kun ekan kerran neuvolassa kävin niin iski kunnon paniikki. ensimmäinen ystävä on antanut hyväksyntänsä... :)
äipälle ajattelin kertoa kirjeitse kun asustellaan eri puolilla suomea. pelottaa vaan ihan sikana, kun näkee aiheeseen liittyen mitä karmeampia painajaisia. kihlatun äiti sano vaan että "tuhannen toheltajat"...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2004 klo 16:17 anna19 kirjoitti:
kone kaatuli niin en päässyt aiemmin vastailemaan... nyt ihan vikan viikon sisällä kun ekan kerran neuvolassa kävin niin iski kunnon paniikki. ensimmäinen ystävä on antanut hyväksyntänsä... :)
äipälle ajattelin kertoa kirjeitse kun asustellaan eri puolilla suomea. pelottaa vaan ihan sikana, kun näkee aiheeseen liittyen mitä karmeampia painajaisia. kihlatun äiti sano vaan että "tuhannen toheltajat"...
No just, johan oli kannustava kommentti. Mun temperamentillä oisin saattunut sanoa jopa ilkeästi. Tai sitten en, kun on anopista kyse... voi olla että olisin pitänyt mölyt mahassani. Meillä oli tilanne, että miehen äidille valehdeltiin (miehen tahdosta, mutten minäkään olisi jaksanut voivottelua kuunnella) vauvan olleen vahinko: anopin oli helpompi sulattaa se että vahinko kävi ja vastuu oli kannettava kuin se että rakas poika, nuorimmainen, tekee elämänsä pahimman virheen tietoisesti ja tahallaan ja kaksi lasta (minut mukaan lukien) itselleen hoidettavaksi ottaa. Joten näin. Oma mummuni (oikein henkeen ja vereen uskovainen ihminen myös) sanoi vaan että sukuusi olet tullut kun raskaudestani kerroin, olin odottanut ja pelännyt paaaaaaljon pahempaa. Uskon kyllä että vanhempasi asian sulattaa ja ymmärtää ja ilolla vastaanottaa lapsen kun ovat hetken asiaa sulatelleet. =)
 

Yhteistyössä