Apua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VaniljaRose
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

VaniljaRose

Jäsen
09.05.2010
69
0
6
Hei.. Olen uusi täällä, ja hermoromahduksen partaalla pian.. :kieh:
Vaivaa mieltä että olenko raskaana. Mitä oon joitaki keskusteluja lukenu niin oireita kyllä löytyy.. mm. alavatsaa nyppii ja vihloo jos aivastaa tms ja tuntuu kun jotenki jännittäis ns "tärinää", itkuherkkä, mielialat heittelee, palelee, janottaa hirmusesti, vessassa saa juosta toisinaan melkein urakalla, päätäsärkee, takaraivossa finnejä, kuvottaa, ja esim. makkaraa ei tee mieli ja viikko sitte hirveästi rintoja ja kainaloita kutitti ja nousi jotain pieniä vaaleita "nystyröitä?????

Jätin e-pillerit pois joulu-tammikuun vaihteessa jonka jälkeen ei ole ollu muuta ehkäisyä (alussa vaihtelevasti kumi). Kierto oli 24pv 3kk ajan ja viimeiset menkat alkoi 26.. ja nykyset 25..
Kuvittelenko vain vai mitä tämä nyt on? Ennen menkkoja alkua on ollu oireita mutta nyt pariin viimeseen ei ollu oireita.+ ei ole koskaan ennen menkkojen aikaan ollu rinnat arat/kipeät kuten tällä hetkellä, alaselkä kipeä, jalat turvoksissa, aivan kun jotku pölkyt... Olisin kiitollinen jos joku vastaisi tai osaisi neuvoa. Kiitos.
:ashamed:

Sitä tässä nyt oon pohtinutki että kannattaako tehä testiä/ näyttääkö se oikein kun kuitenkin on "menkat".. ? Teenkö testin kun menkat on loppuvat vai..??
Niin ja lisään edelliseen että edelliset menkat kestivät poikkeuksellisesti 5pv (2 viimestä päivää oli pientä tuhrua) ku normaalisti ne on kestäny sen 3 pv.. Jokseenkin outoa..

Tuo vuotopäivien määrä ei minun mielestäni vaikuta oudolta varsinkaan jos tihkui vaan. Joskus saattaa olla hieman erilaiset. Oireet sen sijaan viittaisivat siihen, että testi olisi syytä tehdä. Käsittääkseni voit tehdä sen vuodonkin aikaan kunhan huolehdit, että näyte on mahdollisimman puhdas. :)

kait tässä täytyy käyä kipasemassa testi ostamassa.. Juuri huomasin (tai sitte kuvittelin) näkeväni haalean viivan menevän navasta alaspäin kun peilin eessä seisoskelin.. Ja vuoto on ollut kirkkaamman punaista ku ennen..en tiiä.. apua..:D Luulosairasko vai mikä lie.. Pakko varmaa tehä testi että saa mielen rauhan :D

:headwall: negaa näytti.. Oloa ei rauhoittanu yhtää tuo vastaus ku maha pullottaa kummallisesti... Mitä tämä oikein sitte on ku navan seudulla nipistelee, kuvottava olo ollu viikon, oloki jotenki masentunut ja haluttais vaa olla peiton alla ja päätä särkee. Normaalisti hyvin harvoin on päänsärkyä.. Ennen ollu niin työläinen vessassa käynti ku on niin kova kakka ja nykyään se on ns normaalia.... Olenko sekoamassa? :kieh: :/

Kyllähän ne menkatkin aiheuttavat erilaisia oirehia - ja hyvinkin saman tyylisia kuin R-oireet..naisella myös kierrot&vuodot voivat olla erillaisia.
Testaile parin päivän päästä uudemman kerran. :)..niin ja testaile aamupisusta sitten!

Menkkojen aikaan ei ole koskaan ennen ollut tämmösiä oireita.. Ennen menkkoja on tietty vähä että haluttaa syyä kaikkea herkkua ja että väsyttää ja rintoja aristaa ja joskus just ennen menkkoja alkaa selkää pakottamaan.. mutta ku nyt menkat on/oli niin oireet on ja pysyy... nälkä-->kuvottaa--syö-->ällöttää enemmän.. :headwall:

viime menkat alko öö.. 6.. eiku 7.5...ja loppu 10.5 Tekeekö neuvolassa testejä? Saisiko sieltä luotettavamman vastauksen ku esim. R.kioskista ostettavilla testeillä? Lisäksi tarviiko esim mitää aikaa varata? Minä en kestä tänä enään ku kaks viikkoa kuvottanu ja useasti nipistelee, vähä ku elohiiri, navan seudulla + kummallisesti pullottaa alavatsa... :ashamed: :'(

Yhteistyössä