Apua vauva tippui !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hirveä olo !!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä lapsi ei itseasiassa nuku perhepedissä vaan oli tuolloin nukahtanut tissille ja äiti kanssa.

Perhepedissä nukkuminen ei ole mielestäni välinpitämättömyyttä vaan nimenomaan lähisyyttä ja välittämistä. Ja toisalta, kysymys ei nyt ollu perhepedistä joten jätetään se toiseen ketjuun.
Kommenttisi oli kyllä aika asiaton.. nukuthan sinä miehesikin kanssa samassa sängyssä ja tuskin käytte silti vessassa yhdessä..

Joku takuulla ilmoittaa nyt kyllä asiattomasta viestistä... Kantsii vähän kyl miettiä mitä kirjoittaa, vaikka olis sit kuinka väsynyt. Jos asian tuo tänne puitavaksi, niin pitää varautua myös ei-toivottuihin vastauksiin...
Ota rennommin.

mitä sitten jos joku ilmoittaa asiattomasta viestistä? Viesti poistetaan mitä sitten..
Kyllä minäkin ymmärrän että kun on jo muutenkin paha mieli niin joidenkin pitää TAHAALLAAN syyllistää vielä lisää. Kasvakaa ihmiset!

No vastailen tuohon omasta puolestani. Nyt jo taapero-ikäinen on mukanani vessassa.

En suin surminkaan jätä taaperoa hetkistä pidemmäksi yksin ilman valvontaa!!!

Kun ei siis enää ole pitkään aikaan voinut siihen luottaa, että pysyisi edes pinnasängyn laitojen sisäpuolella!!! Vaan voi tahtoessaan kammeta itsensä sieltä meidän sänkyyn. Niin enää ei nuo vauva-ajan ""arestipaikat"" matkasänky, pinnis tai sitteri toimi.

Onkos taaperoiden sängystä putoaminenkin välinpitämättömyyttä? Katsos kun mites sen saat omassa sängyssä aina pysymään. Siinähän sitä ravataan edes takas yöt läpeensä. Kun taapero tulee omin nokkinensa vanhempien sänkyyn! Ainakin aluksi useimmiten.

Odottele rauhassa, että tulee omakohtaista kokemusta, ennenkuin alat solvaamaan ja muita morkkaamaan. Jos ei päivänselviä asioita muuten älyä.

Kannattaa vähän opetella sietämään kritiikkiä ja varautua KAIKENLAISIIN mielipiteisiin, jos tänne tuo omia asioitaan julki. Mitä se ap sitten oli vailla kun tänne kirjoitti, sääliä? Katohan vähän tota kielenkäyttöäsi, ja rauhotu! Et varmaan aiheuttanut lapsellesi mitään , mutta tuolla raivoamisella aiheutat! Tsemppiä!

""Toivottavasti teille sattuu samanlainen vahinko niin tiedätte miltä tuntuu.HAH!!""

Oletko tosissasi?

PS. Tiedän miltä sinusta tuntuu. Minulle sattui erittäin vakava kaatuminen portaissa vauva sylissä, jossa vauva putosi. Ei naurattanut. Pikakyydillä sairaalaan ja tarkkailuun + tutkimuksiin... En mielelläni muistele tapahtunutta mutta ketjua lukiessani se väkisinkin palautui mieleeni. Ei tulisi mieleenikään toivoa kenellekään samanlaista, ei väsyneenä ja vihaisenakaan.

Kiitos ahkerille suojelusenkeleille!

Meillä myöskin vauva tippunut sängyltä. Tilanne oli se että olin ottanut tissille ja nukahdin.. heräsin huutoon ja siellä oli lattialla :( Pelästyin ihan kamalasti eikä vauva meinannut rauhoittua millään. Mitään vikaa ei onneksi ollut vaikka olisin siltä seisomalta kyllä lähtenyt päivystykseen mutta mies esteli. Vauvakin siitä rauhoittui, taisi hermostua lisää vaan äidin hermostumista..

Meillä ollaan siitä huolimatta otettu yöllä viereen. ""vauva"" täyttää pian vuoden ja edelleen pitää tosiaan viereen ottaa että saataisiin edes vähän nukkua. Vaativainen neiti.. Jonkinlaista unikoulua pitäisi varmaan harkita jos jaksaisi.. Pinnasänky kylläkin nykyään parisängyssä kiinni ettei vahinkoja satu.

Meillä ei vieläkään ole nukuttu kuin korkeintaan 5 kokonaista yötä :(

Onkohan niin että sisarukset ovat vauvoina aina toistensa vastakohdat?! meillä esikoinen nukkui yönsä 3,5kk iästä lähtien =) Vähän asian vierestä...

Monet asiantuntijat ovat kuitenkin sitä mieltä, että vieressä nukuttaminen on vauvalle paras vaihtoehto. En tosin ole varma, että tarkoitetaanko tuolla enää liikkuvia vauvoja.

Nisäkkäiden pennut ovat yleensä läheisessä iho- ja muussa kontaktissa emonsa kanssa. Ihminen on siitä erikoinen, että vauva pyritään mahdollisimman pian vieroittamaan äidistä, vaikka vauva kaipaa läheisyyttä hirveästi.

En moiti tällä ketään, sillä meilläkin nukutaan suureksi osaksi pinnasängyssä mukavuus- ja turvallisuussyistä (meidänkin vauva on tippunut useammankin kerran). Mutta ei kannata automaattisesti tuomita lasta vieressä nukuttavia vanhempia, sillä perhepeti on monien mielestä vain hyväksi vauvalle. Toki pitäisi jollain tavalla minimoida putoamisriskit.

Olen kyllä siinä käsityksessä, että tuo päällekierähtämisriski on lähinnä urbaanilegendaa, jos äiti on terve ja selvinpäin.

Sairaalassakin jo lykkäsivät vauvaa viereen nukkumaan. Vauvansänky toiselle puolelle ettei tipahda lattialle. Itse olin kauhuissani kun pelkäsin kierähtäväni vauvan päälle mut hoitsut vaan sanoivat että et sä kierähdä =)

Joo nukkukaa vaan perhepedissä, niin mies lähtee lätkimään ja hakee naisseuraa muualta. Kyllä vanhemmille kuuluu yhteinen oma sänky ilman lapsia. Kaikki nukkuvat paremmin omissa sängyissään niin lapset kuin aikuiset. Huonosti nukkuneet aikuiset eivät jaksa lasten kiukuttelua ym. eli loppupeleissä lapset siitä kärsivät.

Olen työskennellyt aupairina niin Saksassa kuin Englannissakin ja siellä lapset nukkuivat aina omissa huoneissaan ja sängyissään. Mikä ihme suomalaisia vaivaa kun nukkuvat lasten kanssa samassa sängyssä. Toisaalta kuitenkin ekaluokkalaiset jätetään yksi kotiin koulun jälkeen ja muissa Euroopan maissa se on lasten heitteillejättöä jos alaluokkalainen joutuu olemaan yksin kotona. Ensin opetetaan lapset aikuisista riippuvaiseksi ja sitten sysätään ne kylmään maailmaan pärjäämään omillaan. Ei ihme että 10 vuotiaina olevat olevinaan jo aikuisia ja kittaavat kaljaa kaduilla. Sitä ei näy missään muussa maassa kuin Suomessa.

Ei putoa lapset sängystä kun ne pidetään pinnasängyssä nukkumassa. Miksi niitä sänkyjä sitten tehdään edes???

No olipas syvällinen mielipide. Oman kokemuksen perusteellahan voi aina olettaa, että kaikki muut ovat samaa mieltä. Tai että ainakin pitäisi olla.

Perhepetiin on varmasti moni avioliitto kaatunut.

Jaa että avioliitot kaatuu.. Mitenkäs kun olen kuullut että monissa talouksissa nukutaan perhepedissä ihan senkin takia että isäkin sitä tahtoo? Meillä ei tosin perhepedissä nukuta mutta ei se nyt mielestäni mikään synti ole jos jotkut haluaa niin nukkua. Meillä vauva nukkuu joskus vieressä jos siihen ""unohtuu"".

""Ei ihme että 10 vuotiaina olevat olevinaan jo aikuisia ja kittaavat kaljaa kaduilla. Sitä ei näy missään muussa maassa kuin Suomessa. ""

Tuota tuota.. missähän pullossa sinä olet kasvanut jos missään muualle ei sellaista näy. Jossain maissahan 13 vuotiaat tytöt jo huoraavatkin kadulla.. en tiedä kittaavatko kaljaa samalla. Niin ja eihän esim. Saksassa viinaa juoda, siellä ollaan klubeilla huumepöllyissä.

Kyllä minä uskoisin että ne miehet lähtee lätkimään ihan muista syistä kun perhepedistä.

Syinä voisi olla mm. kiristyneet hermot (joita puretaan ellit-keskustelupalstalla;))

Hyvin kirjoitettu aino!
Ei meilläkään perhepedissä nukuta ja olen pinnasängyn kannalla aika ehdottomasti muutenkin, mutta asiaa kirjoitit mm. juuri tuosta muiden maiden nuorisosta.

Nimim. Eräs vaki-palstalainen

Hei ihan tosi,jos lukisit mun aikaisemmat viestit niin menisikö sitten jakeluun:Että meillä ei *PIIP* soikoon nukuta perhepedissä!!!Se oli vaan yksi aamu kun otin köllimään viekkuun.En ehkä taatusti ota enää!Ettekö te oikeesti lue aikaisempia juttuja kun nyt jostain perhepedistä tappelette..?!

Pitäisi varmaan olla imarreltu kun on menty mun viestejä sensuroimaan.Mun mielestä taas ne viestit joissa arvosteltiin mun tapoja hoitaa vauvaa tms olivat suorastaan hyvänmaunvastaisia ;)

Joku taas kirjoitti siitä että haenko mä kirjoituksellani sitten sääliä tms..Nooh,minähän jo ekassa viestissä pyysin vertaistukea ELI niiltä jotka on saman asian kokeneet.Ja sen takia kirjoitin että NE jotka mua arvostelevat niin niille pitäisi sattua samallalailla jotta tajuaisivat miten pahalta tuntuu kun jotku kirjoittaa että oma vika jne jne,Kun itsellä on vielä aika paha mieli.

Ja tähänkin ketjuun on ne tunkeneet joilla ei ole mitään käsitystä mistään.. :(

Kiitos niille jotka lohduttivat ja sanoivat että ei mitään hätää.

Kuitenkin tasapuolisesti vaaveille ja niiden äideille suojelusenkeleita toivon.Niillekin jotka rupesivat heti vit*****maan :)

Loppu hyvin kaikki hyvin!

tämä viesti ei nyt ole alkuperäiselle, sillä sympatiat ovat puolellasi. toivottavasti vauva voi hyvin.

haluan vaan ottaa kantaa tuohon perhepetiin. Se on oikeasti ihan tosi, että vauvan päälle voi vahingossa vierähtää. Näin kävi myös tuttavapiirissäni. On myös aivan tosi, että perhpeti voi rikkoa violiiton...tai olla ainakin vuhdittava tekijä. Työnantajani nimittäin (mies) avautui kerran ja kertoi, että heidän avioliiton suurin virhe oli siinä, että vauva otettiin nukkuman viereen. Siihen loppui naisen ja miehen seksuaalinen kanssakäyminen ja loppujen lopuksi mies siirtyi sohvalle nukkumaan. Ja niin kun täällä kirjoitetuissa teksteissä on lukenutkin monta monta kertaa, niin on todella tyypillistä, että perhepedeistä lapset muksahtelee latialle.

Näin se vaan on! Olen minäkin väsyneenä syyllistynyt nukahtamaan vauvan vieren, mutta myönnän sentään sen, että se on typerää. Lasten paikka on sängyssä turvassa. Läheisyyttä heille pitää antaa niin paljon päivällä, että eivät sitä enää yöllä tarvitse.

Jos nyt vielä saa kommentoida tuota perhepetiasiaa, niin tuskinpa terve liitto kaatuu perhepetiin. Tai tuskin terveessä liitossa aletaan harrastaa perhepeteilyä, jos jompikumpi vanhempi sitä vastustaa tai joutuu oman tahtonsa vastaisesti sohvalle.

Jos tuollaisista asioista taas ei pysty puolisonsa kanssa edes keskustelemaan, ovat ongelmat pikkuisen perhepetiä syvemmällä.

Ei kaikkien ole pakko nukkua perhepedissä, mutta jotkut haluavat ja joillekin se sopii.

Yhteistyössä