apua ummetukseen

Minä olen käyttänyt nyt noin 3 viikkoa Levolacia. mainitsin asiasta neuvolassa, että ei enää luumut auta, käytän jo "lääkettä". Ei ollut terkalla valittamista.

Tosin oikean annoksen löytäminen vaikeaa. Otat hieman enemmän, oot ruikulilla, siten taas vähän vähemmän ja kakka tulee parin kolmen päivän välein ja vaatii työtä sen ulostaminen.

Tällasia kakkajuttuja tälläkertaa :LOL:

Viikolla 37 menossa. Ehkä se kohta helpottaa... :D
 
minulle neuvottiin myös neuvolassa että on syötävä ulostus lääkkeitä että ummetus ei ole hyväksi etenkään raskaus aikana. totta annoksen oikee löytäminen on vaikeeta mut parempi et tulee ku ei:) hauskat kakka keskustelut mut vaiva on kauhea kyllä. tsemppiä kaikille vaan vaivaan:) toivotaan et helpottaa kun on raskaus aika ohi!!
 
MICROLAX-peräruiske on hyvä vaihtoehto tilapäiseen ummetukseen tai jos suoli kuitenkin välillä tyhjenee itsestäänkin, mutta ei täysin. Vaikuttaa 15min kuluessa. Eikä ole edes kallista. Neljä ruisketta maksaa 5e. SUOSITTELEN!!
 
äippä ja neiti 4vkoa
Mulla ei ollu ummetusta raskausaikana, mut synnytyksen/ sairaalasta pääsyn jälkeen kylläkin...

Onneksi kätilöt neuvoivat jo ennen sairaalasta pääsyä, että mikäli ongelmia tulee niin kannattaa kokeilla Duphalac:ia ja microlaxia =)

Kokeilin valmisteita siten, että ns. annoin alkustartin yhtenä päivänä microlaxilla, jonka jälkeen söin duphalac jauhetta jugurttiin sekoitettuna muutaman päivän ohjeen mukaisesti sekä nesteenä runsaasti vettä tai laimeaa mehua. Lopetin jauheen käytön, kun alkoi tuntua siltä, että ei enää tarvitse käyttää. Ei ollu suoliston kanssa ongelmia enää sen jälkeen. B)
 
Haluan vaan lisätä, että vaikka noita kaikkia muita syökin siis levolacia ym. lääkkeitä niin kannattee siinä sivussa syödä kuiten niitä luumujakin.. mutta mikä mulla ainakin auttaa paremmin ku luumut on Kiwi hedelmät. Syön nyt joka päivä pari niitä ja ei ole ikinä toiminut näin hyvin vatsa. Ja lämmin alapääsuihku saa mun vatsan toimimaan aina. Mutta toivottavasti pääset vaivastas, se on tosi kurjaa tuo ummetus.
 
vehnämurot
Minulla auttoi pahimman yli se, kun sekoitin jugurttiin niitä All brann - Bran Flakes - tumman ruskeita vehnämuroja.

Salaatin puputtaminen ei auta. Eikä edes kilokaupalla syödyt mandariinit.

Raskaus on vasta alullaan ja ummetusta joudun jo nyt hoitamaan, aiemmissa raskauksissa ei tämmöistä ongelmaa ollutkaan.

Jatkan kuitenkin tätä hedelmien ja salaattien syömistä. Painon nousua se ei pidä kurissa, olen lihonut ihan mielettömästi. On vaikea tarkkailla painoa, kun vatsa on jo nyt valtavan iso, vaikka raskausviikkoja nippa nappa 13. Kun siis olo on ihan möhköfantti-olo JO NYT. Ja jatkuva nälkä! Ja sitten sitä tulee syötyä liian usein ja liian paljon :(

Pitäs kait suu teipata :x :$
 

Yhteistyössä