Apua:työpaikan valinta ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ahdistunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ahdistunut"

Vieras
Minulle on tarjottu kahta työpaikkaa ja en tiedä kumman valitsen. Poikani on 4,5v ja haluan harrastaa ja viettää aikaa myös perheen kanssa.

A. Alaisia 12 kpl eri paikkakunnilla työaika 10-18, myös lauantai työtä. Päivän työreissuja noin 4-5kpl vuoteen. Samaa työtä kuin tein aiemmin. Tylsähköä ja tuttua. Työvuoroissa pääosin yksin.

B. 5kk koulutus/tutkinto työttömyys päivärahalla + työpaikka päälle. Ala jossa haluan kehittyä. Työn teko etänä ja joustavampaa. Työreissuja 1,5h ajomatkan päähän 1krt viikossa. Kaavattaa suhteita ja osaamista. Mielenkiintoisempi ja monipuolisempi kuin A. Yksin työskentely toimistossa ahdistaa. Ei työkavereita.

Ahdistaa kun en osaa valita. Molemmat hyviä mutta toisessa ärsyttää 10-18 työaika ja toisessa 1krt viikossa reissaaminen. Mitä sinä tekisit?

B kuulostais mielenkiintoselta ja mitä sitten, vaikkei työkavereita olekkaan. Hyvän työpanoksen pystyt antamaan, kun teet itsenäisesti töitä. Mä ainakin ottaisin B:n, jotenkin nauttisin siitä, että saisin tehä töitä yksin :). Älä nyt hyvä ihminen ala valittaa, nimittäin toiset antais, mitä vaan että sais töitä.

Minusta helppo jos kriteerinä on myös aikaa perheelle. A vaihtoehdossa työaika 10-18 (aina poissa) ja lauantait päälle +matkoja. B vaihtoehdossa taas periaatteessa kotoa pois 1xvk, muuten voi säännöstellä.

B. Pieni riski on olemassa, mutta ovat palkkaamassa koulutusfirman avustuksella.
Tottakai olen onnellinen että molemman haluavat juuri minut, mutta yllättäen ahdistus nousi omasta kyvyttömyydestä tehdä päätöstä. Olen ollut kotona pitkään ja vastannut kodista ja muksusta miehen ollessa 3v kauheassa työstressissä. Nyt mies lähti opiskelemaan esim tapauksessa A. Lapsen haku päivähoidosta ennen klo 17 on täysin hänen vastuullaan.

Kaipaan siis lähinnä näkökulmia täysiaikaisen työn haasteista. Molemmat on hyviä paikkoja omalle ammattitaidolle. A. Helpompaa ja B. Kehittävämpää.

Oletpas onnekas, kaksi mistä valita ja vielä tarjottuna
Monella ei ole yhtäkään :)

Mutta jo A kohdalla sana TYLSÄ teki sen että ehdottomasti B - moni kulkee tuon 1,5h päivittäin töihin ei oo paha

Kummassa on parempi palkka?

Onko B-vaihtoehdossa säännöllinen palkka sen jälkeen, kun työpaikan on saanut? Tarkoitan, ettei ole joku provikkapalkka? Mietin vain, millaista työtä pystyy tekemään etätyönä?