Apua, tilillä vain 300 euroa

  • Viestiketjun aloittaja vakkari
  • Ensimmäinen viesti
ymmärrän ap:tä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihme vastauksia, en missään sanonut, että mulla nälkä olis tai etten pärjäis. Sitä vaan, että aika tiukille menee, tilistä tiliin eletään.
vähän samat jutut täälläkin. puutetta ei ole mistään, muttei kovin paljon kyllä jää sukan varteenkaan. semmoista se on kun ei ole kovin huima palkka ja kuitenkin elätettäviä perheessä. toivoo vaan ettei satu mitään yllättävää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuka sanoi, ettei se riitä? Opettele lukemaan, kaupassa olen käynyt ja laskut maksanut eli menoja ei ole ennen palkan tuloa. Mihin se siis ei riitä? Kunhan sanoin, että vaikka töissä käynkin niin ei tässä tosiaan rahaa lieemmin ole.
Opettele sinä sitten kirjoittamaan. Jos laskut on maksettu ja kaupassa käyty, niin ei se ihan persaukista sitten ole, jos on 300? ihan vaan kukkaron täytteeksi. Persaukista on se, kun ei ole rahaa. Ja jos sinulla on kaikki niin hyvin, niin mikä on aloituksen pointti? sinähän sait jo noita päänsilityksiä alussa, joissa sanottiin, että voi voi, onpa kurjaa ja vastauksesi oli että onpa ihme kommentteja. Kertoisitko nyt siis, että millaisia kommentteja haluat tai toivot?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuka sanoi, ettei se riitä? Opettele lukemaan, kaupassa olen käynyt ja laskut maksanut eli menoja ei ole ennen palkan tuloa. Mihin se siis ei riitä? Kunhan sanoin, että vaikka töissä käynkin niin ei tässä tosiaan rahaa lieemmin ole.
Opettele sinä sitten kirjoittamaan. Jos laskut on maksettu ja kaupassa käyty, niin ei se ihan persaukista sitten ole, jos on 300? ihan vaan kukkaron täytteeksi. Persaukista on se, kun ei ole rahaa. Ja jos sinulla on kaikki niin hyvin, niin mikä on aloituksen pointti? sinähän sait jo noita päänsilityksiä alussa, joissa sanottiin, että voi voi, onpa kurjaa ja vastauksesi oli että onpa ihme kommentteja. Kertoisitko nyt siis, että millaisia kommentteja haluat tai toivot?
Hei, mähän kirjoitin, että olo on persaukinen eli en kirjoittanut, että sellainen olen. Mutta missä maailmassa sä elät jos mun pitäis rikkaaksi nyt oloni tuntea?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän ap:tä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihme vastauksia, en missään sanonut, että mulla nälkä olis tai etten pärjäis. Sitä vaan, että aika tiukille menee, tilistä tiliin eletään.
vähän samat jutut täälläkin. puutetta ei ole mistään, muttei kovin paljon kyllä jää sukan varteenkaan. semmoista se on kun ei ole kovin huima palkka ja kuitenkin elätettäviä perheessä. toivoo vaan ettei satu mitään yllättävää.
Juuri näin. Tätä tarkoitin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
mun tilille mahtuu se on hyvä paikka ylimääräiselle rahalle :D
:D Näin vois sanoa. Musta 300? kuussa ylimääräistä rahaa on aivan hyvin, jos on vielä mies joka tienaa paremmin.
Ja säkin oot töissä siis?
No en ole töissä, mutta mikä ero on sillä, että onko töissä vai kotihoidontuella? 300? on töissä ollessakin ollut mulle suuri summa. Jos 300? laittaa säästöön kuussa niin se on 3600 vuodessa. Luulis nyt että sillä ei ihan persaukinen olo ole.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
mun tilille mahtuu se on hyvä paikka ylimääräiselle rahalle :D
:D Näin vois sanoa. Musta 300? kuussa ylimääräistä rahaa on aivan hyvin, jos on vielä mies joka tienaa paremmin.
Ja säkin oot töissä siis?
No en ole töissä, mutta mikä ero on sillä, että onko töissä vai kotihoidontuella? 300? on töissä ollessakin ollut mulle suuri summa. Jos 300? laittaa säästöön kuussa niin se on 3600 vuodessa. Luulis nyt että sillä ei ihan persaukinen olo ole.
No, se ero on siinä, että mä ainakin joskus kuvittelin, että kun kotivuodet on ohi ja on täyspäiväisesti töissä niin rahaa olis ilman, että joka senttiä pitää laskea. Se, että ruuan ja laskujen jälkeen jää,300 ei mielestäni tarkoita sitä että olis millä mällätä, ostaa mitä vaan jne. ja ei mun nyt tarvikaan ostaa mitä vaan, mutta olis se kiva, että joku turva jossain olis, eikä vaan se luottokortti. Mutta älä ymmärrä, kun et kerran halua.

Näillä vaan mennään hamaan tulevaisuuteen, eli tilistä tiliin. Säästöä vaatii jos joatin ekstraa haluaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, se ero on siinä, että mä ainakin joskus kuvittelin, että kun kotivuodet on ohi ja on täyspäiväisesti töissä niin rahaa olis ilman, että joka senttiä pitää laskea. Se, että ruuan ja laskujen jälkeen jää,300 ei mielestäni tarkoita sitä että olis millä mällätä, ostaa mitä vaan jne. ja ei mun nyt tarvikaan ostaa mitä vaan, mutta olis se kiva, että joku turva jossain olis, eikä vaan se luottokortti. Mutta älä ymmärrä, kun et kerran halua.

Näillä vaan mennään hamaan tulevaisuuteen, eli tilistä tiliin. Säästöä vaatii jos joatin ekstraa haluaa.
No ei nyt 300? tarkoita sitä, että tosiaankaan voisi ostella mitä vaan, mutta on mielestäni myöskin aika paksua väittää, että siinä pitää joka senttiä venyttää. Varmaan aika harvalla on se tilanne, että on millä mällätä ja saa ostaa ihan mitä vaan, jos sellaista haluaa niin sitten pitää kouluttautua sellaiseen ammattiin mistä sitä saa. Mulle ainakin on ihan selvää aina, että mä en työtä tekemällä tule rikkaaksi tulemaan, sellaisella alalla olen ollut hommissa.
 
No
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mä oon ikionnellinen, kun on saanut perhevapaalla ollessa muutaman satasen säästettyä. Oon elänyt ihan minimillä ja ostanut vain ruokaa (ja tehnyt senkin ite).
Tää on jo kunnioitettavaa. Todistaa sen ei ne suuret tulot vaan pienet menot..
 
.
Paljon varmaan riippu tuo ylijääväosuus kuukaudessa siitä, mihin rahansa laittaa -siis palkkasumman lisäksi. Kyllähän sitä niin ajattelee hoitovapaan jälkeen, että työnteosta pitäisi jotakin jäädä säästöönkin. 300e on musta jo tosi hyvin! Uskomattoman paljon on ruokien hinnoissakin eroja -tosi tutuksi on tullut vertaaminen ja jaksan juosta tarjousten perässä. Laita mies maksamaan enemmän juoksevia kuluja, niin sulle jää isompi säästö.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Paljon varmaan riippu tuo ylijääväosuus kuukaudessa siitä, mihin rahansa laittaa -siis palkkasumman lisäksi. Kyllähän sitä niin ajattelee hoitovapaan jälkeen, että työnteosta pitäisi jotakin jäädä säästöönkin. 300e on musta jo tosi hyvin! Uskomattoman paljon on ruokien hinnoissakin eroja -tosi tutuksi on tullut vertaaminen ja jaksan juosta tarjousten perässä. Laita mies maksamaan enemmän juoksevia kuluja, niin sulle jää isompi säästö.
Mies maksaa kyllä tosi paljon kuluja, mä maksan oikeastaan vaan osuuteni talolainasta ja autoni kulut. Eli tosiaan palkkani on pieni (terv.huolto alalla). Mies maksaa muut asumiskulut, lasten hoitomaksut, ruokalaskut menee pääosin puoliksi ja lasetn vaatekulut myös. Puhelinlaskut maksaa mies myös.
 
harmaana
No mä luulin tienaavani ihan hyvin (palasin äippälomalta töihin) ja käteen jäi viime tilistäkin 3000 mutta nyt on 20 euroa tilillä jäljellä ja seuraavaksi tulee tili 15.pvä. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot :( Mut kun ei vaan osaa. Ei tässä oo mitään järkeä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
mun tilille mahtuu se on hyvä paikka ylimääräiselle rahalle :D
:D Näin vois sanoa. Musta 300? kuussa ylimääräistä rahaa on aivan hyvin, jos on vielä mies joka tienaa paremmin.
Ja säkin oot töissä siis?
No en ole töissä, mutta mikä ero on sillä, että onko töissä vai kotihoidontuella? 300? on töissä ollessakin ollut mulle suuri summa. Jos 300? laittaa säästöön kuussa niin se on 3600 vuodessa. Luulis nyt että sillä ei ihan persaukinen olo ole.
No, se ero on siinä, että mä ainakin joskus kuvittelin, että kun kotivuodet on ohi ja on täyspäiväisesti töissä niin rahaa olis ilman, että joka senttiä pitää laskea. Se, että ruuan ja laskujen jälkeen jää,300 ei mielestäni tarkoita sitä että olis millä mällätä, ostaa mitä vaan jne. ja ei mun nyt tarvikaan ostaa mitä vaan, mutta olis se kiva, että joku turva jossain olis, eikä vaan se luottokortti. Mutta älä ymmärrä, kun et kerran halua.

Näillä vaan mennään hamaan tulevaisuuteen, eli tilistä tiliin. Säästöä vaatii jos joatin ekstraa haluaa.
Siis voi jeesus oikeesti.. Mulla palkka n. 1200?/kk miinus verot, ukolla n. 750?/kk nettona ja pärjätään. Kummallakaan ei juurikaan ylimääräistä rahaa ole, silti meillä on kallis televisio, rotukissat, suht uusi tietokone, mulla aika paljon vanhempi. Voi kun joskus jäis tilille toi 300? voisi alkaa säästää. Millä helvetin ihmeellä koet olevas persaukinen jos sulla noinkin paljon rahaa kahdeksi päiväksi??? En voi ymmärtää. Valita jossain rikkaiden keskustelupalstalla jos noin itkettää, täällä monet pärjää tuolla tai vähän enemmällä koko kuun.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
mun tilille mahtuu se on hyvä paikka ylimääräiselle rahalle :D
:D Näin vois sanoa. Musta 300? kuussa ylimääräistä rahaa on aivan hyvin, jos on vielä mies joka tienaa paremmin.
Ja säkin oot töissä siis?
No en ole töissä, mutta mikä ero on sillä, että onko töissä vai kotihoidontuella? 300? on töissä ollessakin ollut mulle suuri summa. Jos 300? laittaa säästöön kuussa niin se on 3600 vuodessa. Luulis nyt että sillä ei ihan persaukinen olo ole.
No, se ero on siinä, että mä ainakin joskus kuvittelin, että kun kotivuodet on ohi ja on täyspäiväisesti töissä niin rahaa olis ilman, että joka senttiä pitää laskea. Se, että ruuan ja laskujen jälkeen jää,300 ei mielestäni tarkoita sitä että olis millä mällätä, ostaa mitä vaan jne. ja ei mun nyt tarvikaan ostaa mitä vaan, mutta olis se kiva, että joku turva jossain olis, eikä vaan se luottokortti. Mutta älä ymmärrä, kun et kerran halua.

Näillä vaan mennään hamaan tulevaisuuteen, eli tilistä tiliin. Säästöä vaatii jos joatin ekstraa haluaa.
Siis voi jeesus oikeesti.. Mulla palkka n. 1200?/kk miinus verot, ukolla n. 750?/kk nettona ja pärjätään. Kummallakaan ei juurikaan ylimääräistä rahaa ole, silti meillä on kallis televisio, rotukissat, suht uusi tietokone, mulla aika paljon vanhempi. Voi kun joskus jäis tilille toi 300? voisi alkaa säästää. Millä helvetin ihmeellä koet olevas persaukinen jos sulla noinkin paljon rahaa kahdeksi päiväksi??? En voi ymmärtää. Valita jossain rikkaiden keskustelupalstalla jos noin itkettää, täällä monet pärjää tuolla tai vähän enemmällä koko kuun.
Silti teillä on kallis tv, tietokone jne. Kuka tollasia edes listaa? Juu, meillä on uusi talo ja vähän vanhempi kesäasunto. Se nyt ei ollut tää pointti.
 
Elämän vesissä
Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
mun tilille mahtuu se on hyvä paikka ylimääräiselle rahalle :D
:D Näin vois sanoa. Musta 300? kuussa ylimääräistä rahaa on aivan hyvin, jos on vielä mies joka tienaa paremmin.
Ja säkin oot töissä siis?
No en ole töissä, mutta mikä ero on sillä, että onko töissä vai kotihoidontuella? 300? on töissä ollessakin ollut mulle suuri summa. Jos 300? laittaa säästöön kuussa niin se on 3600 vuodessa. Luulis nyt että sillä ei ihan persaukinen olo ole.
No, se ero on siinä, että mä ainakin joskus kuvittelin, että kun kotivuodet on ohi ja on täyspäiväisesti töissä niin rahaa olis ilman, että joka senttiä pitää laskea. Se, että ruuan ja laskujen jälkeen jää,300 ei mielestäni tarkoita sitä että olis millä mällätä, ostaa mitä vaan jne. ja ei mun nyt tarvikaan ostaa mitä vaan, mutta olis se kiva, että joku turva jossain olis, eikä vaan se luottokortti. Mutta älä ymmärrä, kun et kerran halua.

Näillä vaan mennään hamaan tulevaisuuteen, eli tilistä tiliin. Säästöä vaatii jos joatin ekstraa haluaa.
Siis voi jeesus oikeesti.. Mulla palkka n. 1200?/kk miinus verot, ukolla n. 750?/kk nettona ja pärjätään. Kummallakaan ei juurikaan ylimääräistä rahaa ole, silti meillä on kallis televisio, rotukissat, suht uusi tietokone, mulla aika paljon vanhempi. Voi kun joskus jäis tilille toi 300? voisi alkaa säästää. Millä helvetin ihmeellä koet olevas persaukinen jos sulla noinkin paljon rahaa kahdeksi päiväksi??? En voi ymmärtää. Valita jossain rikkaiden keskustelupalstalla jos noin itkettää, täällä monet pärjää tuolla tai vähän enemmällä koko kuun.[/

Meillä sama tilanne, ja hyvin menee kun on asennetta... kaikille tekis hyvää käydä pohjalla että tietää mistä puhuu!!!
 
ap
Ai mä en tiedä mistä puhun? Mun pitäis kuvitella nyt olevani rikas, kun oon kotihoidontuella elänyt 4 vuotta, joskus olin niin köyhä ettei ollut varaa asuntoon muutamaan kuukauteen, olin siis asunnoton. Mut ei se musta silti nyt hyvin toimeentulevaa tai rikasta tee.
 
minä
Ymmärrän ap:ta oikein hyvin. Itselläni tuli persaukinen olo, kun kolmen vuoden kotihoidontuella olon jälkeen tilin saldo tippui alle 1000?:n. Ja ei siellä alunalkaenkaan kovin suuria summia ollut.
Olen vaan sellainen, että pitää olla tietty summa rahaa säästössä, että tietää, että ei heti joudu kynisään syömään, jos tulee joku ylimääräinen meno.
Nyt on tilillä vähän reilut 600 ja kotihoidontuki tulee perjantaina.

 
Ihan kamalaa!! Mietippä semmoista yhtälöä, että jollakin voi olla se 300 euroa rahaa ja seuraavat rahat tulee kuukauden päästä... :whistle: Pikkuista itsensä korostamista tämä aloitus, viitsii valittaa kun toisilla on OIKEASTI tiukkaa!
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No en ole töissä, mutta mikä ero on sillä, että onko töissä vai kotihoidontuella? 300? on töissä ollessakin ollut mulle suuri summa. Jos 300? laittaa säästöön kuussa niin se on 3600 vuodessa. Luulis nyt että sillä ei ihan persaukinen olo ole.
Jos ap:n tilillä on nyt 300 euroa, ei se varmaan tarkota että jää 300 euroa kuussa säästöön, vaan että tilin saldo (joka on voinut kertyä vaikka viiden kuukauden ylijäämistä) on nyt 300 euroa.

Mä ymmärrän ap:ta. Oon ihan paniikissa jos tilillä on vaan muutama satanen, koska oon semmonen ihminen että haluan pitää "puskurirahaston" yllättävien menojen varalle. Joten tilillä on aina ylimäärästä. Se ei tarkota että tuloista jää mitenkään törkeesti yli, vaan että tietosesti tilillä on siivu johon en koske ennen kun on absoluuttinen pakko.

Ja kuten sanottua, oisin ihan pissat housussa jos mun vararahasto hupenis muutamaan sataseen. Koska oisin ihan varma että murphyn lain mukaan just sillon leviää pesukone, tiskikone, auto ja kaikki muu mahdollinen yhtäaikaa.
 

Yhteistyössä