APUA TARVITAAN!

Olen vasta palstoille eksynyt ummikko ja tarvisin apua että saisin laihdutuksen edes käyntiin!!
Olen vuodenvaihteesta asti yrittänyt tsempata itseäni että"ensi maanantaina" se alkaa...vaan eipä ole alkanut!
Nuorin lapsista on vasta kolme kuukautta joten sen suhteen ei niin kova kiire olisi mutta kun elopainoa on suht lyhyessä varressa noin 90 kiloa niin olisi aika tehdä jotain...
Painonvartijoihin en halua liittyä kun omalla paikkakunnalla ei ole punnituksia ja kirjekurssi ei kovasti houkuttele.
Liikuntaa ei tule liiemmin harrastettua muuta kuin vaunujen kanssa kävelyä joka sekin on hidasta matelua kun mukana kulkee kolmevuotias isosisko.
Olen ihan toivoton "herkkuperse", eli kaikkea hyvää pitää mättää lähes päivittäin ja yksi iso ongelma onkin se etten osaa suunnitella mitä söisin. Auttakaa nyt hyvät kanssasisaret jos jotain keksitte!!!
 
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=665730
tuolla keskustelussa on jotain vinkkejä aterioiden suunnitteluun.

ensiksi kannattaa tsekata kuitenkin minkä verran on sinun energian tarpeesi, laihtumis tavoitteesi, liikunta tottumuksesi ja arki aktiivisuutesi. tämän voit tehdä erilaisilla laskureilla
-->
kaikki laskurit antoi minulle vähän eri tuloksen, mihin sitten uskoa..
esimerkkejä tai vertailuja, lähinnä itselleni:
-> polar wm42 sykemittari (oma) - 1950kcal
-> kalorilaskuri.fi - 1650kcal
-> kuntoplus (ei kysynyt pituutta) - 1750kcal
-> energynet - 2050kcal
-> energiantarve-laskuri (ei kysynyt pituutta) - 1900kcal
-> terhi.net - 1861kcal

niin ja Aloita Tänään. =) <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 13:50 Ljusa kirjoitti:
-> polar wm42 sykemittari (oma) - 1950kcal
OT (vaikka kuinka rutisette...)

Onko tuo WM42 hyvä mittari? Siinä näyttää olevan paljon painonhallintaan liittyviä juttuja, mut miten esim. se ruokapäiväkirja toimii? Ja entä sykeominaisuudet? Saako sitä keskisykkeen, harjoituksen max/min sykkeet tms.?

Mulla tekis mieli hankkia uusi sykemittari, mut en tiiä mikä malli ois hyvä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 14:49 Selenicereus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 13:50 Ljusa kirjoitti:
-> polar wm42 sykemittari (oma) - 1950kcal
OT (vaikka kuinka rutisette...)

Onko tuo WM42 hyvä mittari? Siinä näyttää olevan paljon painonhallintaan liittyviä juttuja, mut miten esim. se ruokapäiväkirja toimii? Ja entä sykeominaisuudet? Saako sitä keskisykkeen, harjoituksen max/min sykkeet tms.?

Mulla tekis mieli hankkia uusi sykemittari, mut en tiiä mikä malli ois hyvä.
Ruokapäiväkirja on käytännössä sama, että kirjoitat ylös paljon missäkin ateriassa on kcal. Ja lasket yhteen. Pitkällä tähtäimellähän WM42 tallentaa pudotetut kilot ja harjoitukset.

Hintaansa nähden ei mun mielestä ominaisuudet vois olla vielä laajempi alaisia.
Mutta tuoltahan niitä sit tarkemmin näkee.
http://www.polar.fi/polar/channels/fin/segments/WeightManagement/WM42_WM41.html

Se mikä mun mielestä on iso plussa (mun edelliseen - tai mun ex miehen sykemittariin -> sai kahden ihmisen tiedot) niin tässä kcal kulutus laskuri alkaa heti - siinä alkoi vasta kun sykkeet nousi yli 100kcal. Eli jos haluat testata paljon kaloreita kuluu koko vrk:n aikana - niin se onnistuu (vaatii tosin sen vyön pitämisen).

Se mitä jäin kaipailemaan edellisessä sykemittarissa: Treenin ylin ja alin sykelukema. Polar-kuntotesti (OwnIndex).

Tuonnehan on aivan ihana kirjata treeninsä ylös.
http://www.polar.fi/polar/channels/fin/segments/products/ProTrainer.html
(jotain lisä etuja saa, jos omistaa polar sykemittarin).

Tuo syke mittari mulla ollut reilut puoltoista vuotta. Ja tyytyväinen ollut, mutta sen jälkeen on tullut niin paljon kaikkia uusia, että ehkä valitsisin toisin nyt.. Ja sehän riippuu niin paljon omasta lajistaan, että mikä kannattaa ottaa. Kuten varmaan tiedät polarilla erikseen outdoor / pyöräily / juoksu / kuntoilu jne. mittarit. Tää WM42 on kai ainut painonhallinta sykemittari, mutta mutta.. makuasia.. :/ <br><br>
 

Yhteistyössä