Apua...syöpääkö!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkua pidättelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä pelkään aivan samaa! Elämänlaatukin jo kärsii kun pelkään niin kovin sairastavani maksasyöpää. Lääkäriin en uskalla mennä. Oireina mulla kans kipua oikealla selän puolella ja oikean lavan alla sekä kyljessä mahankin puolella sellasta outoa tunnetta. Lihaksetkin on kyllä jumissa vauvan kanniskelusta ja huonoista imetysasennosita ja täänään huomasin että oikea hartia on varmaan 5 senttiä alempana kuin vasen, että en tiä voisko oireilu johtua lihaksista, syöpää pelkään kuitenkin valtavasti :(

Juuri tuollaiset oireet mullakin...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ajattelinkin että jokatapauksessa varaan huomenna ajan lääkärille...

No shit, ihan tosi! Ootko varma et kannattaa maksaa TK-maksua et saat mielenrauhan? Parempi tehdä itse diagnooseja netissä ja sairastua luulotautiin.

Maksaoireilun kipu kyljessä/kylkikaaressa on todellakin vatsan puolella kylkiluiden alaosan tuntumassa, ei selässä.
Edestä voi kipu säteillä kyljestä selkään päin mutta selkäkipu ei ole maksaoire.
Oletko muuttunut keltaiseksi? Onko vatsaontelossasi nestettä? Maksan toimintahäiriö ilmenee lähes aina muunlaisin oirein ennen kipuilua.

Mutta, kun lukee maksasyöpää sairastavien ensimmäisiä oireita on ne ollu just tällasia, et vähän jotain tunnetta kyljessä tai hartiassa tai selässsä eikä mitään kummempaa ja sit parin kuukauden päästä ollaankin jo haudan partaalla :(

voikohan muuten selän nikamajumi/lihasjumi säteillä kipua etupuolelle. Lähinnä mulla edessä tuntuu tossa niinku vähä rinnan alla. Kun painelee mahaa maksan kohdilta ei tunnu mitään kipukohtaa kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voikohan muuten selän nikamajumi/lihasjumi säteillä kipua etupuolelle. Lähinnä mulla edessä tuntuu tossa niinku vähä rinnan alla. Kun painelee mahaa maksan kohdilta ei tunnu mitään kipukohtaa kyllä.

Voi säteillä.

Yhteistyössä