Apua...syöpääkö!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkua pidättelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkua pidättelen

Vieras
Mulla on ollut tässä kesän aikana useaan otteeseen sellaista outoa kipua tuolla selän puolella, ja vain oikealla puolella. Siis suunnilleen keskiselän alueella, mutta vain oikealla puolella. Välillä sellaista jomotusta, toisinaan painon tunnetta, ja välillä sellaisia outoja kipupiikkejä. välillä on mennyt viikko kaksi etten juurikaan kipua tunne, mutta nyt taas viikon verran ollut tosi ilkeän makuinen.
Plen alkanut pelkäämään että eikai vaan maksa syöpä..Ja meninkin äsken netistä lukemaan maksa syövän oireista. Ja herran jestas...Kylkikipuhan siellä tuli esille. Potilaat kuvasivat kipua oikean kylkikaaren alaosassa...Mahtaako tuo sitten tarkoittaa että kipu tuntuu selän puolella vai vatsan puolella, tiedä häntä. Mutta paniikissa nyt olen..suorastaan hysteerinen.
Kamala jos se on syöpää...niin moni tuttava ja läheinen on parin viime vuoden aikana siihen menehtynyt. ei..en kestä ajatusta, en halua kuolla :(

Nuorin lapsistamme on kolmen vanha, ja sitä tulee pidettyä sylissä jonkun verran, ja aina oikean "lonkan" päällä, ja siis oikean käden puolella. Et voihan olla että kipu ja oudot tuntemukset on lihasperäistä...Tai sitten ei :(

No älä nyt hysteeriseksi heittäydy!Mieti ny ookko laihtunu?Väsynyt?Huonovointinen?Jos vastasit kaikkiin kieltävästi tuskin sulla syöpää on närästyskin voi tuntua keskiselän alueella.

Tuskin sentään syöpää, siitä on lähdettävä. Mun miehellä oli samanlaista kipuilua samalla alueella melkein koko kesän... nyt ei ole muutaman viikkoon ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja ipio:
sä haiset

Siis miks pitää laitaa tälläsia järjettömiä vastauksia, jos joku oikeasti on huolissaan jostain?! Enkö nyt ymmärtänyt tuon vastauksen tarkoitusta, vai onko vastauksen kirjoittaja oikeesti joku ääliö kusipää??

Minulle ilmestyi viime talvena mustelma varpaankynnen alle ja keväällä lukuisat luomeni lisääntyivät entisestään. Googlella diagnosoin itselleni melanooman. Olin VARMA, että minulla on melanooma. Tuhersin itkua ja valvoin viikonlopun yli, menin lääkäriin ja yllätys tai ei, minulla ei ole melanoomaa tai mitään muutakaan syöpää.

Mene lääkäriin. Saat mielenrauhan tai tarvittaessa hoitoa.

Älä nyt hätäile. Luulen, että selkäsi hermo on pingottunut. Itse olen käynyt fysioterapiassa, koska kipuilua on kestänyt kuukausia. Meneppä lääkäriin ja kerro oireistasi.

luulenpa että sulla on iskias tai jokin lihasvamma. mulla oirelee aina alaselkä vain toispuoleisesti, kipu saattaa tuntua välillä kyljessä, ja tulee noita pistoksia. soitappa lekuriin ja pyydä tarkistuttamaan alaselkäsi, yleensä lihasten kireydestä kyllä huomaa ongelman, sitten vain fysioterapiaan ja jumppaan, selkävaivoihin auttaa myös vatsalihasten vahvistaminen. älä huoli en todellakaan usko että kyseessä syöpä :hug:

niin kipu on oire aika moneen asiaan. minusta sinun kannattaa nyt ensimmäisnä mennä lääkäriin jos kipu on pahaa, ja se vaivaa sinua. lisäksi kai syöpä sairauksissa on muitakin oireita kuin kipu, jossain kohtaan.lisäksi olen ymmärtänyt että kasvaimissa ei yleensä tuo kipu ole ensimmäisiä oireita yms. ja selkä vaivat on ihmisillä toosi yleisiä ja voi juuri hyvinkin johtua rasituksesta yleisimmin vissiin kuitenkin. mutta hyvähän se olisi se tutkituttaa nyt kaiken varalta ja ettei menisi pahemmaksi tuo kipu voi olla aika kauhiaa sekin. tsemppiä.älä murehdi nyt iellä vaikka lähimmäisten sairaudet ja pois menot antavat ymmäretysti syytäkin siihen. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ipio:
sä haiset

Siis miks pitää laitaa tälläsia järjettömiä vastauksia, jos joku oikeasti on huolissaan jostain?! Enkö nyt ymmärtänyt tuon vastauksen tarkoitusta, vai onko vastauksen kirjoittaja oikeesti joku ääliö kusipää??

Näitä täällä aina välillä pyörii, älä välitä. Ja ja... tuskin sulla nyt mikään syöpä on, aivan varmasti olis muitakin oireita. Varaa aamulla aika lääkärille, niin saat selvyyden asiaan :)

Mulla on tuon kuulosia kipuja ollut monesti ja syy on ollut selän nikamat. Niksauttajalla oon käynyt muutaman kerran ja aina kun laittaneet nikamat paikalleen, on kipukin loppunut. Aina menee samasta kohtaa.

voi herranjestas taas.. maksasyöpä on aika harvinainen.. ja en usko että tuo muutenkaan mitään syöpää on, miksi pelätä sitä aina ensimmäisenä?

kylkikipu voi johtua sadoista syistä..

mä pelkään aivan samaa! Elämänlaatukin jo kärsii kun pelkään niin kovin sairastavani maksasyöpää. Lääkäriin en uskalla mennä. Oireina mulla kans kipua oikealla selän puolella ja oikean lavan alla sekä kyljessä mahankin puolella sellasta outoa tunnetta. Lihaksetkin on kyllä jumissa vauvan kanniskelusta ja huonoista imetysasennosita ja täänään huomasin että oikea hartia on varmaan 5 senttiä alempana kuin vasen, että en tiä voisko oireilu johtua lihaksista, syöpää pelkään kuitenkin valtavasti :(

Alkuperäinen kirjoittaja -:
voi herranjestas taas.. maksasyöpä on aika harvinainen.. ja en usko että tuo muutenkaan mitään syöpää on, miksi pelätä sitä aina ensimmäisenä?

kylkikipu voi johtua sadoista syistä..

Niin, ärsyttää itseäkkin kun olen niin kovasti tuota syöpää alkanut miettimään ja pelkäämään. Mutta varmaan se vaikuttaa kun niin moni läheinen viime aikoina on syöpään mehetynyt :(

Todennäköisesti ei ole mitään yhteyttä syöpään. Lihasperäistä kipua varmaan, selkäsi jumissa ja oireilee. Jos mieltäsi painaa, mene lääkäriin, hieroja tai kiropraktikko saa varmaan oireesi helpottumaan ja löytää "kipukohdan". Unohda tuo syövän murehtiminen, tuskin oireilisi noin, maksasyöpä etenkään...

mä pelkään aivan samaa! Elämänlaatukin jo kärsii kun pelkään niin kovin sairastavani maksasyöpää. Lääkäriin en uskalla mennä. Oireina mulla kans kipua oikealla selän puolella ja oikean lavan alla sekä kyljessä mahankin puolella sellasta outoa tunnetta. Lihaksetkin on kyllä jumissa vauvan kanniskelusta ja huonoista imetysasennosita ja täänään huomasin että oikea hartia on varmaan 5 senttiä alempana kuin vasen, että en tiä voisko oireilu johtua lihaksista, syöpää pelkään kuitenkin valtavasti :(

Yhteistyössä