APUA! Seuraamani blogin viimeinen teksti uhkaa itsemurhalla?!

• Viestiketjun aloittaja Mitä tehdä?
  • Ensimmäinen viesti
Mitä tehdä?
Olen lukenut erään masentuneen n. 25-vuotiaan nuoren naisen blogia. On vihjannut itsemurhaan ennenkin. Nyt sitten viimeisin blogiteksti tältä aamulta on otsikoitu:

Goodbye.

Ja viestikentässä vain:

"To die or not to die?"

Mitä pitäisi tehdä? Pitäisikö mitään? Hyvät neuvot kalliit! Teksti on siis julkaistu tänä aamuna. En tunne tyttöä henkilökohtaisesti ja blogi on anonyymi, lähinnä olen joskus koettanut joskus kommentidä piristäviä sanoja joihin masentuneimpiin teksteihin.

ei aiheuta toimenpiteitä
Tyypillistä huomiohuorailua jota ei MISSÄÄN nimessä pidä MILLÄÄN tavalla noteerata. Tuollaiset ihmiset ovat surkeita raukkoja ja melkein toivoisi että toteuttaisivat uhkailunsa sen sijaan että huolestuttavat ihmisiä liikaa. Erittäin tyypillistä erityisesti naisilla.

Mitä tehdä?
Mutta mistä tietää mikä on huomionhakua ja mikä hyvästelyä? Eihän siitä niin monta vuotta ole kun ainakin yksi bloggari julkaisi hyvästelynsä blogissaan ja sitten tappoi itsensä.

Eikä tämä ole ennen suoraan uhkaillut, on vain vuodattanut masennustaan mutta yrittänyt kyllä kovasti tsempatakin, on hankkinut lääkityksen ja yrittää pitää normaalielämästä kovasti kiinni, ainoastaan joskus on ollut viittauksia tyyliin "en tiedä mitä teen jos tämä jatkuu" jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ei aiheuta toimenpiteitä;26329055:
Tyypillistä huomiohuorailua jota ei MISSÄÄN nimessä pidä MILLÄÄN tavalla noteerata. Tuollaiset ihmiset ovat surkeita raukkoja ja melkein toivoisi että toteuttaisivat uhkailunsa sen sijaan että huolestuttavat ihmisiä liikaa. Erittäin tyypillistä erityisesti naisilla.
Ei voi yleistää.
Mun ystävä laittoi viestin että lähtee nyt, ja niin teki. Itsekin sanoisin noin vain jos oikeasti toteuttaisin, kaikki eivät "vain uhkaile".
Ja sitäpaitsi se uhkauskin on aina hätähuuto, mieleltään tasapainoinen ihminen ei uhkaile itsemurhalla vaikka kuinka vituttais.

• Tykkää
Reactions: PinaColada
Mitä tehdä?
Mitäköhän mä nyt teen... Ja mulla ei ole edes puhelinta kun laturi hajosi enkä pääse soittamaan hätäkeskukseen!

Olin jo laittamassa poliisin nettivinkkiä mutta tarkastavat viestit vasta aamulla. Toisaalta tuo blogiteksti on kirjoitettu aamukymmeneltä eli jos jotain on tapahtunut niin varmaan on tapahtunut jo :(

Mutta mistä sitä tietää jos on kerännyt vain rohkeutta päivän ja nyt yöllä toteuttaa tekonsa? Niin turhautunut olo!

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä tehdä?;26329198:
Tiedättekö jotain paikka minkä kautta voisi netin kautta hälyttää apua ilman puhelinta?
Vähän vaikeaa on edes selvittää mitään jos nimetön blogi muutenkin. IP osoitteen kautta pystyy selvittämään, mutta se vaatii poliisiltakin jo aika paljon että siihen ryhtyvät ja yleensä pitää olla rikos epäily taustalla siinäkin. Vaikka tää asia sinua nyt rassaakin, et voi nyt asialle enempää tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä tehdä?;26329213:
Tai voisiko joku teistä pirauttaa sinne häkeen? Annan blogin osoitteen sähköpostilla joa haluat auttaa? Tässä saattaa olla kyse ihmiselämästä.
Pelkän anonyymi blogin kanssa hätäkeskus on ihan yhtä ulkona asiasta kun me kaikki muutkin. Ei heillä ole yks kaks keinoja mitään selvittää. Jos kyse olisi esim Facebookista asia olisi toinen, mutta anonyymi blogi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä tehdä?;26329213:
Tai voisiko joku teistä pirauttaa sinne häkeen? Annan blogin osoitteen sähköpostilla joa haluat auttaa? Tässä saattaa olla kyse ihmiselämästä.
Mutkun ne ei oikeasti voi tehdä oikein mitään, ainakaan nopeasti.
Ja jotenkin kuvittelen, etteivät edes yritä tehdä mitään jos heille soittaa et joku tuntematon anonyymi netissä on uhkaillut itsemurhalla.

Yhteistyössä