Apua!Seulontapapasta jatkotutkimuksiin?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syöpäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syöpäkö

Vieras
Olen kaksi kuukautta sitten ollut seulontapapatutkimuksessa kohdunkaulansyöpään liittyen. Nyt sain kirjeeen syöpälaboratoriosta, jossa ilmoitettiin, että lähete on laitettu sairaalaan, josta tulee kutsu. Papaluokka oli 2, muuta en tiedä.

Nyt pelottaa ihan hirveästi. Olen lasten kanssa ihan yksin (ja yksinäinen), eikä ole ketään, jolle soittaa.

Onko kenelläkään kokemuksia jatkotutkimuksista tai muuten mitään tietoa asiasta enemmän?

Kiitos kaikille.

Eli siis tehdäänkö sulle kolposkopia nyt vai olitko juuri sellaisessa mistä se paperi tuli? Koska mä olin nyt 10 päivä ja mulla kans luokka 2. Sanoivat et yleensä liittyy papilloomavirukseen joka tulee siis sukupuoliteitse. Yleistä tän ikäsellä kun mä,26v siis. Multa otettiin koepala ja patologille meni ja vastaus 1kk päästä. Ei kannata kuulema pelätä,sanoivat mulle.

Esitteessä minkä olen saanut syöpäyhdistykseltä on näin:
1 luokka normaalia solua
2 luokka hyvänlaatuisia solumuutoksia. Uusi näyte otetaan 3-6 kk tai tulehduksen hoidon jälkeen.
Eli sairaalassa ottavat luultavasti vain uuden näytteen. Joten en sinuna vielä huolestuisi.
Toivottavasti tästä oli jotain apua.
Hyvää päivän jatkoa sinulle.

En tiedä mitä tehdään. Olin siinä tavallisessa seulontakokeessa ja seuraavaksi pitää sitten mennä sairaalaan jatkotutkimuksiin. Mulla oli 3 vuotta sitten papillomaviruspositiivinen näyte, mutta ei solumuutoksia, vaan luokka 1, eikä jatkotutkittu. Nyt sitten luokka 2, mutta muuta en tiedä. Olen jo 37v.

Katselin tilastoja. Kakkosluokan papalla 2006-2008 ei löytynyt invasiivista syöpää kuin yhdellä tutkitulla. Mutta pelottaa silti kovasti.

Yhteistyössä