apua!ruskeaa vuotoa alkuraskaudessa!!! yö unethan tässä nytten meni:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
tänään tein testin. kuukautisten olisi pitänyt alkaa eilen. äsken kävin wc ssä ja huomasin pyyhkiessä ruskeaa vuotoa. sellaista kun valkovuoto mikä oli ruskeaa! eli veren värjäämää valkovuotoa:/
kuinka yleistä tämä on vai keskenkö tämä nytten meneekin.

Alkuraskaudessa voi tulla menkkojen aikaan "valemenkat" tai jotain, eli siis vuotoa silloin kun pitäisikin, vaikka onkin raskaana. Myös eteisen päällä oleva istukka saattaa vuodella, mikä sitten voipi loppua kun kohtu kasvaa ja istukka nousee.

Nyt otat sen asenteen, että "raskaana kunnes toisin todistetaan" ja yrität rauhoittaa mielesi! Vuoto voi tarkoittaa alkavaa varhaista keskenmenoa, mutta se voi myös olla ihan vaaratonta ja mennä ohi säikähdyksellä! Nyt ei muu auta kuin aika...ja positiivinen mieli. Yritä olla pelkäämättä ja murehtimatta. <3

Mulla tuli ihan kirkasta vuotoa muutamana päivänä viikolla 8 muistaakseni. Terve tyttö syntyi. Istukka oli siinä vaiheessa vielä kohdunsuun päällä, kun kohtu oli vielä niin pieni. Ja istukka siis hankasi vähän jotenkin kohdunsuuta ja aiheutti vuodon. Ja oltiinhan me ultrassakin oltu pari päivää ennen, sekin voi aiheuttaa vuotoa. Neuvolaan kun paniikissa soitin vuodosta, sanoivat, että jos tulee siteellinen, niin sitten todnäk keskenmeno, eikä auta kuin odotella.. Mut onneksi ei tullut ja nyt mulla on täällä maailman ihanin 1-vuotias! :)

eikä ole vieläkään vuotoa enään näkynyt. vuoto mitä eilen tuli ei siis ollut edes mitään tumman suklaan väristä vaan hekä jotain kaakaon väristä. no hyvä niin että enään ei ole näkynyt:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla alkuraskaudessa vuosi viikolle 7+3 asti ruskeaa ja ultra paljasti tuulimunan. Odoteltiin n. pari viikkoa ja varmistettiin vielä ja ei ollut sikiötä.

Ihan sama kokemus mulla tuulimunan kanssa. Takana myös alkuraskauden keskenmeno ja sekin alkoi tuhruvuodolla pyyhkiessä, hävisi muutamaksi päiväksi ja alkoi sitten uudelleen kunnolla. Onnistuneessa raskaudessa ei vuotoja. Mutta tosiaan, voi olla alkava km tai sitten ei. Toivottavasti sulla raskaus jatkuu, ap!

Yhteistyössä