Apua rippimekon hankintaan.

"vieras"
Mekkohan se pitää olla. Päiväjuhlaan sopiva, ei liian bilemekkoinen, ei liian lyhyt tai liian tiukka. Yleisin moka on mielestäni liian bilemäinen, tiukka, ihoa nuoleva mekko korkkareilla :( Kyse on kuitenkin nuoren naisen päiväjuhlasta joten mekko sellainen nuoruutta korostava, sellainen missä tyttö tuntee olonsa kotoisaksi.

Mun tyttärellä oli kesällä ihana sifonkinen, polveen yltävä, laskeutuva, leveä helmainen ja punainen !! mekko. Sopi tosi hyvin tytölle ja oli kuin neiti kesäheinä :) Aivan ihana.
 
tylsimys
[QUOTE="vieras";27164484]Mekkohan se pitää olla. Päiväjuhlaan sopiva, ei liian bilemekkoinen, ei liian lyhyt tai liian tiukka. Yleisin moka on mielestäni liian bilemäinen, tiukka, ihoa nuoleva mekko korkkareilla :( Kyse on kuitenkin nuoren naisen päiväjuhlasta joten mekko sellainen nuoruutta korostava, sellainen missä tyttö tuntee olonsa kotoisaksi.

Mun tyttärellä oli kesällä ihana sifonkinen, polveen yltävä, laskeutuva, leveä helmainen ja punainen !! mekko. Sopi tosi hyvin tytölle ja oli kuin neiti kesäheinä :) Aivan ihana.[/QUOTE]

Amen :)
Katselin viime kesänä kummitytön rippijuhlissa eräässä maalaiskirkossa niitä mekkoja. Suurin osa oli ihan asiallisia, mutta oli sinne joukkoon joku bileprinseesan alkukin eksynyt. oli 18cm stilettikorot, rakennekynnet, massiiviset irtoripset, huulet meikattu ihonvärisiksi, olkaimeton vartaloa nuoleva mekko polven yläpuolelle, kompasteli sitten niissä koroissaan kun se oli laitettu ristinkantajaksi. Äitinsä oli pukeutunut samaan tyyliin. tyttöparka.
 
"viiden äiti"
Meidän neiti tilasi itselleen keväällä rippimekon Nelly.comista. Tytär päätti ihan itse mitä HÄN haluaa pukea OMANA juhlapäivänään. Toki asiasta keskusteltiin ja riideltiinkin. Tytöllä on oma, varma makunsa, mutta mekko oli kyllä mielestäni kaunis ja sopi hänelle, vaikka se oli olkaimeton ( huivi olkapäillä kirkossa) ja mittaa oli himpun polven yläpuolelle. Samantyylisiä näytti olevan monella tytöllä.
 
"vieras"
Tuttavaperheen tytöllä oli olkaimeton hieman polvien yläpuolelle yltävä mekko. Oli kuulema teipattu kiinni, että pysyi ylhäällä :O

Eikö siellä ole kirkossa albat päällä, ettei niitä omia vaatteita juuri kengän kärkiä enempää näy?
 

Yhteistyössä