Apua! PowerPoint esitys ja sen lähettäminen sähköpostilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermOOOOO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermOOOOO

Vieras
Olen tehnyt tuolla ohjelmalla joulutervehdyksen, mutta en nyt saa sitä lähetettyä. Olen kokeillut eri sähköposteihini ja aina ilmoittaa jotain mail dis... en muista mitä niissä lukee. Mistä johtuu??? Minun sähköposteissa ainakin on tilaa vaikka kuinka eli se ei voi olla syynä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
Onks se miten iso tiedosto, jos vastaanottajalla on loota täynnä..

Olen tehnyt testilähetyksiä omien sähköpostien välillä ja tilaa on vaikka kuinka.

Miten tuon virusjutun sais pois sotkemasta :)

Ihan oikeasti kannattaa unohtaa noitten wiruksia tukevien tiedostojen lähettely kavereille. Mä tuhoan ne heti, en avaa enkä jaksa ajaa virusskanneria niiden läpi.

1. pakkaa tiedosto zip:ksi tai 2. tee siitä pdf, jolloin se on pienempi ja vähemmän vaarallinen

Ei vissiin pitäis tehdä koneen kans mitään, sillä minulle ei sano zip:t tai pdf:vät yhtään mitään :( En edes tiennyt että ne jotenkin tukisivat viruksia. Voi että. Olin niin innoissani hyvästä esityksestäni tai tyttöjeni esityksestä.

winzip ohjelman voi ladata täältä http://www.winzip.com/index.htm ja se sitten mukavasti myös pienentää tiedoston koon.

Pdf:ksi tallentaminen vaatii maksullisen ohjelman, mutta ppt:n voi tallentaa ihan kuvaksi (jpg) (tallenna nimellä, valitse jpg) powerpointissa. Sekin voisi olla hyvä vaihtoehto

Kokeilin lähettää tuon vielä tuossa aiemmin (ennen kuin luin tuon että tukee viruksia). Se ilmeisesti oli mennyt yhdelle sukulaiselle perille, kun ei ilmoittanut mitään. Voiko hänellä nyt olla virus koneellaan jos epähuomiossa avaa sen? Hän on kyllä tietokonetietoinen ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja hermOOOOO:
Kokeilin lähettää tuon vielä tuossa aiemmin (ennen kuin luin tuon että tukee viruksia). Se ilmeisesti oli mennyt yhdelle sukulaiselle perille, kun ei ilmoittanut mitään. Voiko hänellä nyt olla virus koneellaan jos epähuomiossa avaa sen? Hän on kyllä tietokonetietoinen ihminen.

Eihän nyt ppt:ssä oletuksena ole viruksia. Mutta niihin sopivia viruksia on olemassa ja normitallaajan koneessa ei yleensä ole viimeisin virustarkistus kunnossa. Sen takia en jaksa tsekata kavereiden lähettämiä ppt-tiedostoja virusten varalta (kaiken maailman kiertokirjeet). Töissä toki ppt:tä lähetetään, mutta silloin tiedän, että lähettäjän kone pitäisi olla kunnossa. Firma uhkasi jossain vaiheessa sulkea ulkoa tulevista viesteistä tietyt tiedostotyypit pois ihan virusuhan takia...

Yhteistyössä