APUA! PELOTTAA! LÄÄKÄRIÄ TAI HOITAJAA PAIKALLA? SAATATTE PELASTAA JOULUNI!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oon 17v poika.
Pelkään, että mulla on kurkuunpään syöpä tai keuhkosyöpä.
Olen elämäni aikana tupakoinut n. Reilu 2 vuotta...

Poltin niin, että aloitin heinäkuussa 2015- ja lopetin joulukuussa 2015...

Tuon puolen vuoden aikana polttamiseni oli vähäistä, mutta lähes päivittäistä..
Lähinnä kavereiden jättämiä jämiä, välillä omia kokonaisia ja sitten jtn todella typerää mistä olenkin kertonut eli keräsimme kavereiden kanssa mahdollisimman pitkiä tupakan natsoja maasta joita sytyttelimme sytkärillä ja poltimme!
Tuotakin tuli tehtyä aika paljon tasaisesti tuon puolen vuoden aikana eli välillä heinäkuu 2015-joulukuu 2015..

Joulukuussa 2015 lopetin polttamisen ja olin täysin polttamatta kesäkuuhun 2016 jolloin taas aloin polttamaan. Nyt en enää koskenut mihinkään tumppeihin enää vaan sain ihan kokonaisia joita poltin 1-3 päivässä, puolen vuoden ajan joulukuuhun 2016 jolloin vähensin..
Vuonna 2017 olen polttanut satunnaisesti. Max 2 päivässä, en joka päivä välttämättä ollenkaan..

Nyt olen lopettanut kokonaan ja hävittänyt kaikki tupakat ja tulentekovälineet ymss..

Pelkään kuitenkin, että olen jo saanut keuhkisyövän tai kurkuunpään syövän :(..
Ajattelin, että onkohan syöpäriskini suuri tupakoinnin takia, kun menin noita tumppejakin joskua polttamaan ja nyt kaduttaa ja ahdistaa :(..

Poltinhan minä aika vähän vain max kolme kokonaista päivässä, mutta poltin aina tupakan aika nopeasti, aika suurin ja syvin henkosin ja melko nopesti, kun pelkäsin jonkun tutun näkevän..
Kurkku tuntui usein polttamisen jälkeen vähän ärtyneeltä...

Nyt pelkään, että mulla on jo syöpä tai tulee tulevaisuudessa tän takia..

Mulla on aina ollut refluksi oirehdintaa ja ajoittaista palan tunnetta kurkussa..
Nyt mulla on kuitenkin ollut kurkussa palan tunne jatkuvasti noin viikon ajan..
Sen tuntuu nieltäessä siltä, kuin joku terävä pala liikahtaisi kurkussa ja vai tyhjää nieltäessä..

Nyt tänääkin se on tuntunut mutta aivan kuin olisi aavistuksen hellittänyt..
Toinen oire mikä on jatkunut koko syksyn on sellainen jännä kurina/korina kurkussa jota esiintyy etenkin maatessa ja välillä nieltessä. Vähän kuin röyhtäystä muistuttava ääni, mutta se tulee tahdotta eli aivan kuin kurkussa pulppuaisi ilma jatkuvasti..
Pelkään, että nuo ovat kurkunpäänsyövän oireita..
Nämä oireet eivät häiritse mitenkään pahasti. .. pelkään vain että nämä ovat kurkuunpäänsyövän oireita :(.

Pitäisikö huolestua ?
Olen fyysisesti aivan perusterve jne..
Pitääkö mun pelätä syöpää?
Voikohan mulla olla jo se ja entä onko riski siihen tulevaisuudessa suuri?

Kävin viime kesänä lääkärissä keuhkosyöpäpelon takia jossa multa otettiin keuhkojen röntgenkuvat, perusverikokeet, ja kuuneltiin keuhkot. Kaikki olivat noissa kunnossa..
T.ap

ELI OISKOO PLIIS KETÄÄ ASIASTA TIETÄVÄÄ:
Eli onko mulla suuri riski sairastua syöpään joskus tupakoinnin takia ?
Jos nyt lopetan ja pysyn savuttomana?
Entä voiko tupakan aiheuttama syöpä olla jo näin nopeasti?

Lääkäriä paikalla?
T. Ap

Yhteistyössä