APUA! Paras tapa puhdistaa margariini sohvasta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapset ovat ottaneet margariinin jääkaapista ja syöneet sitä sohvalla. Sohva on täynnä rasvajälkiä! Miten minun kannattaisi puhdistaa sohva? En halua että levitän rasvaa entisestään.

Niitähän on ihan kankaille tarkoitettuja pesuaineita. Hommaa sellaista. Meillä on ainakin sellaista joka hinkataan kankaaseen, annetaan vaikuttaa ja imuroidaan pois.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niitähän on ihan kankaille tarkoitettuja pesuaineita. Hommaa sellaista. Meillä on ainakin sellaista joka hinkataan kankaaseen, annetaan vaikuttaa ja imuroidaan pois.

Mies pääsee vasta neljän jälkeen. En pääse kauppaan. Pidän lapset näemmä makuuhuoneessa koko päivän. Voi itku.

Tästä varmaan viisastut ja ostat seuraavalla kerralla irtoverhoillun sohvan. Nimittäin aikuisetkin osaavat sotkea.

Meillä on noita vaahtoja, mutta minusta niiden teho on todella heikko. Minä voisin kokeilla pinnasta riippuen ihan ekaksi fairya ja vettäkin. Siinä ongelma voi olla että tahra leviää.

Viimeinen vaihtoehto lienee vuokrata pesulasta märkäpesuri. Sillä saa hyvin sohvat kauttaaltaan pestyä. Kuulemma on loistava peli.

Vihon viimeinen vaihtoehto on sitten tehdä (pestävä) irtopäällinen sohvaan, joka peittää sotkut.

Mä puhdistin laimeallla fairyvedellä. Ensin raaputin isommat pois veitsellä. Meidän sohva on käsitelty sellaisella suoja-aineella. Marseillesaippua tuli ekaksi mieleen mutta meillä ei ollut. Huomattavasti vaikeampaa oli liiskaantuneen karjalanpiirakan puhdistus valkoisesta paperinarumatosta. :headwall:
"Kiva" että muillakin aamu on alkanut rattoisasti.

Yhteistyössä