Apua palkka äitiysloman ajalta ja kela!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Siis mun työnantajan ei pitänyt maksaa palkkaa joten hain äitiyspvrahan kelasta. Nyt tuli tilinauha jossa työnantaja kuitenkin maksaa mulle. Tällähetkellä saan siis kelasta ekat rahat parinviikonpäästä ja palkkaa töistä. Vai meneekö työnatajalta nyt tieto sitten kelaan että maksaakin. Outoa..

No mites ton rahan käy minkä kela on laskenut että maksaa mulle. Se siis lähtee pois kokonaan? Siis ois kiva että tästäkin molemmat puljut sit ilmottais ajoissa paljon mistäki tulee. Osais vähän kattoo menoja siihen malliin. Nyt ei kelasta ainakaan oo mitää tietoa tullut että työnantaja ois sinne infonnu

Tarkista kelan asiointipalvelusta onko ne ekat rahat todiaan tulossa sulle vai meneekö työnantajalle.
Yleensöhän palkka maksetaan jälkikäteen joten nyt tilelle tulleet rahat voi olla vanhoja saatavia tai sit on maksettu lomia rahoina jos sulla työsuhde päättyy.

Mä en käsitä mikä järki tossa ees on että työpaikka maksaa mulle ja kela töihin. Työpaikalta saan vähemmän kun kelasta. Ilmottais sit ajoissa jos jotai nyt vähentää noista summista.

Kannattaiskohan sun nyt vaan mennä käymään Kelassa tai edes soityaa sinne. Saisit asiat selvitettyä kerralla.

Mikäli saat työnantajalta palkkaa ä-loman ekan kolmen kk:n aikana, maksaa kela osuuden työnantajalle. Mikäli työnantajalta saatava palkka on kuitenkin pienempi kuin Kelalta saatava tuki olisi, maksaa Kela työnantajalle sille kuuluvan osuuden ja sinulle palkan ja tuen välisen erotuksen.

Jos työnantaja maksaa palkkaa äitiysloman aikana niin siinä tapauksessa työpaikka saa siltä ajalta äitiyspäivärahasi. Jos Kelan maksama äitiyspäiväraha on suurempi kuin palkkasi niin saat Kelalta sitten loput. Kelan päätöksessä lukee kyllä koska sieltä saa ja mitä. Mitä tessinne sanoo palkan maksamisesta perhevapaalle jäädessä?

Yhteistyössä