APUA!!! PAINO TIPPUU!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jamelia82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jamelia82

Uusi jäsen
24.06.2007
6
0
1
Ongelma on se että paino vaan tippuu :/ kävin tänäkin aamuna vaakalla, näytti -5,2kg! Olen 162cm pitkä, painan tällä hetkellä 60kg. Olen raskausviikkolla 36+2. Painoin ennen raskautta 53kg. painoindeksi ennen raskautta oli 20, eli olin hoikassa kunnossa.
nyt toi paino(ilman masu)ois 49kg. :(

Syönkö huonosti tai liian vähän?

Neuvolatäti sanoi että kyllä vauva siellä masussa kasvaa. Vauva kyllä ottaa tarvitsemansa äidin ravitsemustilasta riippumatta. Minua huolestuttaa kovasti.

Miten saisin painoni nousemaan?Rasvaa en halua syödä. Siis joku järkevä tapa nostaa painoa, eikä mitään suklaan ja sipsien mässäystä..??

Mulla heitteli paino kans, myös loppuraskaudessa (poika synty rv38+6)
Olin niin huolissani että maksoin itseni kipeäkseni päästäkseni yksityiselle ultraan :D

kaikki oli hyvin ja lekuri sanoi että vauva todella ottaa tarvitsemansa ravinnon ja että äidin pitäisi olla tosi nälkiintynyt eli luut paistaa läpi yms... jotta vauvan ravinnon saannilla alkas olla vaaraa.....

joten luulisin että sinunkin pikkuisesi siellä ihan hyvin voi =)

t.äippä ja poju 1,3v.

Joo kyllä se vauva kaiken tarvitsemansa ottaa!! Siitä älä huoli! =)
Monesti olen kuullut, että paino putoaa sekä alussa, että lopussa...syytä tähän en tiedä, itsellä on aina vain noussut :kieh:

Jahvetti 10+5

Itsellä rv 24+5 ja tähän asti paino tullut vain alaspäin, syön kunnolla ja vauva kasvaa. Tänäaamuna puntari näytti eka kerran painon nousua. Aloittajallakin taitaa olla tehokas ravinnon käyttö itsensä ja vauvan kohdalla. Huolehdi vain hyvästä ruokavaliosta ja muista syödä riittävästi, ne sipsit jne kannattaa edelleen unohtaa.

ootko muuttanut ruokavaliota raskaus aikana eli syöt ruuan yhteydessä enemmän salaattia ja vihanneksia se nimittäin vaikuttaa tuohon painoonkin ja rasvaa ei kannata ylen määrin alkaa syömään siittä ei loppupeleissä pääse niin helposti eroon...

ei kannata painosta ottaa sen enempää stressiä jos ois jotain erikoista niin terv.hoitaja ois varmasti huomannut asian

Mulla nyt rv 34+3 ja meen huomenna tutkimuksiin kun ei se paino vaan nouse. Tuskin mitään hätää on! Oon vaan eläny terveellisemmin ku aikasemmin. Ja oma paino olikin vähä plussalla niin haittaakos tuo jos kilot lähtee!?

Yhteistyössä