Paino ei putoa ollenkaan... apua!

Tarvitsisin kokeneempien apua...

Synnytyksestä on nyt kolme kuukautta. Raskausaikana tuli reilut 20kg lisää painoa, joista on tähän mennessä lähtenyt vain sen verran, mitä tyttäreni painoi syntyessään. Painan nyt täsmälleen saman verran, kuin sairaalassa heti synnytyksen jälkeen. No, olin ennen raskautta hoikka ja olen nyt vain normaalipainon ylärajalla (painoindeksi 25), mutta melkein kaikki paino tuntuu olevan vatsassa ja pepussa. Näytän siltä, että olisin viidennellä kuulla raskaana. Haluaisin taas pitää vanhoja vaatteitani ja tuntea oloni hyväksi... ja tietenkin kauniiksi :)... ymmärrätte varmaan.

Syön tavallista kotiruokaa sen verran että menee nälkä (en voi ruveta tiukalle dieetille, koska imetän). En syö pullaa tai karkkia juuri ollenkaan. Parin-kolmen viikon ajan olen jumpannut peppu- ja vatsalihaksia (joka toinen päivä n.45min.). Mutta se ei näköjään riitä, jos ei ole grammaakaan vielä lähtenyt?

Neuvokaa kiltit ihmiset, mitä teen! En ole koskaan elämässäni joutunut huolehtimaan painostani, joten kertokaa ihan itsestäänselvältäkin tuntuvia asioita. Tuhannet kiitokset kaikille!

jos syötkin sitten liian vähän? jos syöt tosi vähän niin elimistö menee "säästöliekille" ja lihakset lähtee mut rasva jää.. paljon kasviksia, salaattia yms. terveellistä ja juoda pitää väh.3l päivässä.. imettäessähän saa syödä yhden kunnon aterian enemmän päivässä ku normaalisti ja itse olen kyl huomannu sen. jos syö vaan yhden lämpimän aterian tulee mussutettua kaiken näköstä mitä löytyy kotoa. ja kasviksia ja hedelmiä saa syödä tosi paljon painonvartijoiden pisteiden mukaan.. eli yritä vähän lisätä syömistä se voi auttaa!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2004 klo 00:55 ansku kirjoitti:
jos syötkin sitten liian vähän?
Luulen syöväni ja juovani tarpeeksi, koska nälkä ja jano on paljon kovempi koko ajan kuin ennen raskautta. Vettä menee ylikin tuon kolmen litran päivässä. Syön kaksi lämmintä ateriaa + aamupalan ja pari välipalaa. Ja ihan monipuolisesti syön, myös kasviksia. Ensimmäisen kuukauden ajan nousin myös yöllä syömään, mutten enää... :whistle: En tosiaan tiennyt, että laihdutus voi olla näin vaikeaa.

Kroppa kerää rasvaa nimenomaan reisiin, peppuun ja lantioon raskausaikana, tästä puhutaanki että ne on imetysrasvoja. Nämä rasvat alkaa kulumaan imetyksen ansiosta mutta vasta kun oot imettänyt 3-4kk eli juuri näihin aikoihin ja mitä kauemmin imetät sitä varmemmin ne rasvat sieltä häviää, hitaasti mutta varmasti. Onhan se ihan luonnollista että kroppa on kerännyt johonkin ravintoa sitä varten, että maito riittää eli kärsivällisyyttä

Ilmankos mulle ne rasvat jäikin kun ei kumpikaan lapsista ei pahemmin tota tissiä halunnu.. Tosin syy oli niin yksinkertainen että unohdin juoda ja kuivuin :LOL: Ihmettelin vaan että kun iho alkaa mennä ihan rosoiseksi ja kirveli suihkussa mut sitten oli jo myöhäistä, maidon tulo loppu just siks aikaa että lapset tottu pulloon..

Sitä maitoa muuten tiputteli sitten puolen vuoden päästä!

Mulla tuli raskauden aikana 16kg ylim. joista on vielä 4 jäljellä. Mutta kun raskaus "alkoi" sopivasti joulun jälkeen niin sitä tiputettavaa olis ehkä kuutisen kiloa. Poika tulee just kolme kuukautta ja on vielä täysimetyksellä. Tuntuu ettei paino ole tippunut ollenkaan sitten synnäriltä kotiin tulon jälkeen. Herkkua tekee koko ajan mieli ja on työn ja tuskan takana olla syömättä. Mitkään vanhat vaatteet ei mahdu tai sitten ne on niin tiukat ettei niitä kehtaa käyttää.

Eli siis tutuilta kuulostaa muidenkin ongelmat :) Oli muuten kiva kuulla että tässä kuitenkin on vielä toivoa, siis jos se imetyksen vaikutus tosiaan rupee vasta nyt näkymään.

Koitetaas vain jaksaa

Älä sure, mulla oli just sama tilanne. Nyt vauva on 4,5kk ja vähitellen alkaa kilot lähtee, kun jättää herkut pois. Ymmärrän jyllä ahistuksen, kun kaikki kiristää ja puristaa. Menee ihan itsetunto nollille!

Pitää aatella, että muutaman kk:n päästä elimistö alkaa luovuttaan rasvoja. Mulla on vaan aikasemmilta tippunu raskausajan kilot kahessa viikossa, nyt jäi kymmenen!!

Yritetään yhessä! =)

Moikka!

Itse laihdutin toisen lapseni jälkeen 12 kg. Aloitin laihdutuksen kun tyttö oli 2,5kk ja täysimetin häntä puolivuotiaaksi. Miten tämä oli mahdollista??? Painonvartijoiden imettäjien laihdutusohjelmalla. Maito riitti todella hyvin, luovutinkin sitä välillä, ja oma paino putosi koko ajan. Sai syödä paljon ja tuli syötyä monipulisesti ja erittäin terveellisesti. Olen suositeellut tätä kaikille, jotka tuskastelevat raskausajan jälkeisille kiloille.

-peukku-
Moi! Mulla ei ole juuri noita paino-ongelmia ollut, mutta tuosta imetyksestä hiukan kertoisin, nimittäin lääkäri kertoi minulle mielenkiintoisen jutun asiasta.

Esikoisen raskausaikana sain 25 lisäkiloa, ja imetin häntä yli vuoden. Lääkärin kehotuksesta lopetin, koska olin siinä vaiheessa 12 kiloa hoikempi kuin ennen raskautta. Mitään sen erityisemmin tekemättä ja syömisiäni vahtimatta siis hävitin itsestäni 37 kiloa. :)

Toista odottaessani lihoin reilut 20 kiloa, ja nyt kun vauva on 8 viikkoa, olen laihtunut jo 17 kiloa tekemättä muuta, kuin imettänyt ;)

No, se mielenkiintoinen asia oli se, että kun tuo vauva kerää valtavasti painoa (siis nopeammin huomattavasti kuin esikoinen) ja kysyin että miksiköhän. Lääkäri vastasi, että maitoni on nyt jostakin syystä kovasti rasvaisempaa, ja siksi omakin painoni putoaa niin nopeasti. (Vauvalle tuli kahddessa viikossa reilusti yli kilo lisää painoa :wave: )

Mutta tosiaan kaikilla se maidon mukana tuleva rasva ei ole määrältään vakio. Edes saman äidin lapsille näköjään ei voi odottaa tulevan "samanlaista" maitoa

Onneksi rintaruokittavan lapsen maidonsaantia ei tarvitse mitenkään rajoittaa. Mahdun jo farkkuihini ja vaatteisiini, ja uskon, että paino vaan putoaa. Toivon hartaasti, ettei taas liikaa :/

Olen 185 cm pitkä, ja kun painoindeksi on tuolla 18 hujakoilla, en ole enää mitenkään kaunista katsottavaa... B)

Yhteistyössä