Apua! Outo patti miehellä, mikä ihme se voi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nyt.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana nyt.

Vieras
Toivon todella, että on vain joku vaaraton rasvapatti.
Nivusen vieressä, häpyluun kohdalla on miehellä ihon alla outo patti, halkaisijaltaan n. 2cm. Siis sen näkee silmilläkin. Ei ollut kipeä aikaisemmin, mutta mies ajatteli sen olevan suuri finni ja yritti puristaa (joo tosi fiksua), niin nyt tietty vähän aristaa.

Ihan äsken sen huomasi. Mua alkoi vähän pelottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ccc:
Talipatti luultavasti täällä myös miehellä niitä molemmissa reisissä ja kyljessä ja näkyvät kyllä ihon alta ovat myös kipeitä jos painaa niitä

onko talipatit ihon sisässä, tai miltä ne tuntuvat?

vastatkaa jooko jotain. mä hysteerisenä pelkään heti pahinta.

Tuo on tavallaan jossain ihon sisällä, kiinni ihossa. se ei ole ihon pinnalla vaan ns. syvällä.

mun miehellä oli kans tuollainen patti ja ajan myötä se vaan kasvoi. ukko kävi lääkärissä näytillä, jossa selvisi että se patti oli kasvain ja leikkasivat sen pois.

Rasvapatti mulla tulee ensiksi mieleen. http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasvapatti Lähde on tylsä wikipedia, mutta tuossa taitaa kuitenkin olla kerrottuna aika oleelliset asiat.

Mulla oli alaselässä sellanen pieni patti ihonalla, sinersi läpi. Pelkäsin tietty pahinta, mut lääkärit näki heti, että on sidekudoskasvain. Poistettiin, kun halusin, tuloksia en oo ees kysynyt, kun olivat niin varmoja, että ei hätää.

-Miula oli ns. talipatti palleissa, jota mie kantelin reilut 2 vuotta, ennen kuin rohkasin mieleni ja menin lekuriin,, ollessani, kuin seisovassapöydässä maaten, naistohtori tutki ja totesi sen olevan tukkeutunut talirauhanen, ( onnex vaaraton.) ja kirjotti lähetteen sairaalaan, jossa se poistettiin.. Nyt siitä on kulunut viikko, eli huomisaamuna meen poistattamaan tikit, ja sit se on ohi, joten jos sellanen ongelma ilmenee, niin ei muuta ku rohkeesti lekuriin, ja turha jännitys pois. Ne lekurit tekevät sitä työkseen.............

Minullakin on jokin patti tuolla oikealla puolella kivespussin vieressä, puristelin sitä ja sieltä tuli verenseassa märkää. Lieneekö kyseessä moinen talipatti vai jotain muuta?

Rasvapatti, turvonnut imusolmuke, kasvain... Vaihtoehtoja on monia, ja pahalaatuinen kasvain on niistä epätodennäköisin.

Minullakin on tuollaisia, jotkut "katoavat" ajan kanssa, eli ovat olleet varmaan jotain mitä lie mätäpaiseita tai sitten imusolmuke turvonnut vähäksi aikaa. Yksi sellainen on taas ollut iät ja ajat, juurikin häpyluun kohdalla, mutta en ole mitään syöpää ikinä epäillyt, koska se ei ole kasvanut.

Kannattaa tietysti käydä lääkärissä, jos se epäilyttää, mutta omaa mieltä voi rauhoittaa jo sillä, että kyllä ihmiselle montaa pattia mahtuu :) Joskus olen kuullut sanottavan, että jos patti liikkuu, niin se on vaaraton. Mutta sekään ei toki tarkoita sitä, että liikkumaton olisi automaattisesti vaarallinen.

Yhteistyössä