"Apua oon raskaana"

Oon ensimmäistä kertaa raskaana ja tieto iskeytyi vähän niinkuin päin näköä ja nyt en tiedä asioista enää mitään. Eli voisiko joku kertoa lyhyesti kaikkia perusjuttuja, millon voi mennä alkuraskauden ultraan yksityiselle..jne? Miten ihmeessä lasken paljonko viikkoja on esim nyt? :D Yhtäkkiä en tajua enää mistään mitään, olen vain onnellinen ja peloissani...:flower:
 
onnea plussasta! :flower: kuukkeloi raskauslaskuri ni pääset kattomaan lasketun ajan ja vkot. alkuraskauden ultra tehdään aikaisintaan vkolla 7 ja yleensä yksityisellä. kunta tarjoo sitte np-ultran sekä rakenneultran. np n. vkolla 10-13 ja rakenne n. vkolla 20-22.
 
Katso viikot raskauslaskurilla: Raskauslaskuri, laskettu aika, raskauskiekko - Vau.fi sitten soitat neuvolaan ja varaat ensimmäisen neuvolakäynnin. Siellä selviää paljon. Varhaisultraan voi mennä kun viikkoja on reilu 6 (täällä suositeltiin että viikkoja ois vähintään 7 niin näkyy hyvin). Riippuu ultrauspaikastakin kuinka hyvät laitteet on ja kuinka varma itse on raskauden alkamisajankohdasta. Mä kävin rv 6+5 siellä ultrassa ja hyvin näkyi.

Jos sulla on lääkityksiä, ne kannattaa tarkastaa etteivät ole haitallisia sikiölle. Neuvolakäynnillä selviää mitä ruokia kannattaa välttää esim. listeriavaaran vuoksi tai haitallisten aineiden vuoksi. Tai esim. maksaa ei saa syödä a-vitamiinin vuoksi jne.
 
Kiitos!! :) Kiitti tuhannesti kummallekin. Oikeestaan luulin et varhaisultraan saa mennä vasta paljon myöhemmin, joten tuohan oli vaan positiivinen uutinen. Sinne varaan mielelläni ajan koska tiedän olevan niin kärsimätön
 

Yhteistyössä