Apua! Oliko lapsivedet!?!

• Viestiketjun aloittaja Vesi
  • Ensimmäinen viesti
Vesi
Soitin nyt tuohon numeroon joka tuossa tyksin linkissä oli. Ja se oli oikea.
En tosiaan ole neuvolasta saanut mitään muita numeroita kun neuvolan, ultran ja hammaslääkärin... Pitääkin asiasta mainita ensikerralla.. Mutta nyt on ainakin numero tallennettu puhelimeen.

Samat neuvot melkein tuli sieltäkin. Eli side/pikkuhousunsuoja housuihin ja pitää muutamat tunnit seurailla tuleeko mitään. Jos tulee niin pitää lähteä siteenkanssa sinne heti, jos ei niin sillon ei ole vedet siis menneet.
Kuulema aika yleistä että moni luulee vesien tulleen, mutta pitää silti olla tarkkana.

=)
Alkuperäinen kirjoittaja Vesi:
En tosiaan ole neuvolasta saanut mitään muita numeroita kun neuvolan, ultran ja hammaslääkärin... Pitääkin asiasta mainita ensikerralla.. Mutta nyt on ainakin numero tallennettu puhelimeen.

Samat neuvot melkein tuli sieltäkin. Eli side/pikkuhousunsuoja housuihin ja pitää muutamat tunnit seurailla tuleeko mitään. Jos tulee niin pitää lähteä siteenkanssa sinne heti, jos ei niin sillon ei ole vedet siis menneet.
Kuulema aika yleistä että moni luulee vesien tulleen, mutta pitää silti olla tarkkana.
kiva kuulla=)nyt menet pitkälleen ja juot kovasti.:hug:

vieras

Kiva kun tulit kertomaan! Älä kuitenkaan liikaa sitten arvo siellä kotona. Mene näytille, jos oma mielenrauha sitä vaatii. Jotkut ihmiset (ehkä sinäkin) aliarvioi omat vaivansa ja pitkittää hoitoon menoa, jotkut taas on ylihysteerisiä ja luulosairaita. Antavat ohjeita ehkä enempi noille hysteerikoille..

vieras
Jos vettä ei enää tule, niin mittaile silti lämpöä muutama päivä. Mullekin sanottiin, että kuvittelet vedeksi, vaan vettä se sitten kuitenkin oli. No, joka tapauksessa - hyvää vointia! Yritä saada nukutuksi.

Onko mitään tullut nyt siteeseen? Hyvä keino on laittaa siihen siteen päälle vielä pala paperia. Siitä näkee selvemmin, jos kastuu niin on lapsivettä. Ja mulla tosiaan n.15min välein (aluksi useimmin) lurahti vettä aina lisää ja sitten kun supistukset alkoi, niin joka supistuksella tuli aluksi paljonkin vettä.

Vesi
Joo ajattelin nyt kertoa kun sitä pyysitte ja neuvoja kuitenkin annoitte. :)

Totuushan on että kaikki raskaudet on erinlaisia.. Ja kun tämä on mun ensimmäinen niin kaikki on vielä niin uutta ja "ihmeellistä". Noista vesien menoistakin näyttää olevan niin paljon erillaisia kokemuksia..

Yksi mitä unohdin puhelimessa kysyä niin pitääköhän näytille lähteä jos tulee vaikka kivuttomia supistuksia vaikka ei siteeseen mitään olisi tullut?
En heti viitti uudestaan tuosta soittaa kun ei sellaisia nyt olekkaan..

Joo ajattelin nyt kertoa kun sitä pyysitte ja neuvoja kuitenkin annoitte. :)

Totuushan on että kaikki raskaudet on erinlaisia.. Ja kun tämä on mun ensimmäinen niin kaikki on vielä niin uutta ja "ihmeellistä". Noista vesien menoistakin näyttää olevan niin paljon erillaisia kokemuksia..

Yksi mitä unohdin puhelimessa kysyä niin pitääköhän näytille lähteä jos tulee vaikka kivuttomia supistuksia vaikka ei siteeseen mitään olisi tullut?
En heti viitti uudestaan tuosta soittaa kun ei sellaisia nyt olekkaan..
Jos on kivuttomia suppareita, nekin VOI käynnistää synnytyksen, tästä on omakohtaista kokemusta..
Jos vähäänkään epäilet, menet näytille, vauvallekin parempi ettet stressaa kotona ja näin pahenna tilannetta. :hug:

Iidaliisa
Siis sen kalvojen puhkeamisen voi myös "tuntea". Itsellä aikanaan oikein POKSAHTI ne kalvot. Ei siis sattunut, mutta kuului poksahdus. Luultavasti kuulin sen vain itse, mutta se siis tuntokuului =)... hankala selittää...

s
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja megara:
lapsivesi on vaaleanpunaista ja haisee hiukan sellaiselle makealle.jotkut sanoo että spermaiselle. :)
siteestä näkee selvästi vaaleanpunaisen värin jos sitä vuotaa.
Se on myös sellaista liukasta koostumukseltaan.

Kolmet lapsivedet olen nähnyt.

peesi tälle
mulla oli sekä vihreää että väritöntä

mulla lähti kesken shoppailu kierroksen citimarketin lattialle eka se lorahti että jäi vaan lätäkkö lattiaan ja joka askelmalla valu lisää että jäi vaan vana jälkeen kun pysähdyin tiputuslakkas..
mä olin et kusinko mä housuun
soitin synnärille ja käskivät tulla käymään siellä laittoivat siteen ja testasivat
mun lapsivesi oli väritöntä oli se sitten siteessä tai pytyssä haisi spegulle
mä valuin koko yön kun eivät ottaneet sisään synnytyksessä selvis että oli reikä josta se vuosi

Yhteistyössä