apua, nyt vasta havahduin...mistä kummit

tulevalle pienokaiselle?La heinäkuussa...

Kaikki tuttavapiirissämme ovat jo kummeja tai sitten eivät kuulu kirkkoon.
Mulla on aina ollut periaate, että en pyydä kummiksi jos tiedän että on jo kummina.Nyt tais tulla iso ongelma eteen :/
 
mie
siis on jo kummina jollekin vai teidän jollekin toiselle lapselle? Melkein kaikkihan ovat jonkun kummeja, mutta samaan perheeseen ei haluaisi monta samaa kummia t. 11 lapsen kummitäti =)
 
Jousta vähän. Yleensä ihmisillä on monta kummilasta, meillä on kolme, ja on minusta aika vähän tuttaviimme verrattuna. Eihän niitä kummeja saa mistään jos noin tiukka on.

Meillä oli aika tiukkaa miettiä neljännelle lapselle kummeja, mutta nyt ne on onneksi sovittu..
 
Miksi et halua lapselle kummia joka jo jollekin muulle kummi?
Kyllä me ainakin muistetaan kaikkia kummilapsia samalla tavalla, vaikka niitä meillä yhteensä 7 onkin. ja nykyään tosiaan aika moni taitaa olla kummi, vähintään sille yhdelle lapselle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:18 vieras kirjoitti:
Jousta vähän. Yleensä ihmisillä on monta kummilasta, meillä on kolme, ja on minusta aika vähän tuttaviimme verrattuna. Eihän niitä kummeja saa mistään jos noin tiukka on.

Meillä oli aika tiukkaa miettiä neljännelle lapselle kummeja, mutta nyt ne on onneksi sovittu..
Pakko kai tässä on asennoitua joustamaan.... en tiedä miksi se on niin vaikeeta pyytää kummiksi, kun tietää että on jo ennestään kummina jollekkin toiselle. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:22 lillmam kirjoitti:
Miksi et halua lapselle kummia joka jo jollekin muulle kummi?
Kyllä me ainakin muistetaan kaikkia kummilapsia samalla tavalla, vaikka niitä meillä yhteensä 7 onkin. ja nykyään tosiaan aika moni taitaa olla kummi, vähintään sille yhdelle lapselle.
Mä kai ajattelen ettei pyydettäville hlöille tule tunnetta että taasko mun pitää suostua(yleensä kun siitä ei kehdata kieltäytyä) ja ettei tulis liian kovaa rasitetta eli jos kauheesti kummilapsia, niin kummi ostelee sitten usealle lapselle merkkipäivinä ja muutenkin.
Mä en siis pyydä kummeja sen vuoksi että odotan heidän ostelevan lahjoja yms
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:25 Pantteri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:22 lillmam kirjoitti:
Miksi et halua lapselle kummia joka jo jollekin muulle kummi?
Kyllä me ainakin muistetaan kaikkia kummilapsia samalla tavalla, vaikka niitä meillä yhteensä 7 onkin. ja nykyään tosiaan aika moni taitaa olla kummi, vähintään sille yhdelle lapselle.
Mä kai ajattelen ettei pyydettäville hlöille tule tunnetta että taasko mun pitää suostua(yleensä kun siitä ei kehdata kieltäytyä) ja ettei tulis liian kovaa rasitetta eli jos kauheesti kummilapsia, niin kummi ostelee sitten usealle lapselle merkkipäivinä ja muutenkin.
Mä en siis pyydä kummeja sen vuoksi että odotan heidän ostelevan lahjoja yms
Niin, en mä sitä tarkoittanutkaan, sori jos niin käsitit. Tarkoitin vain, että kyllä me ainakin mielellään omia kummilapsiamme muistamme, vaikka heitä hieman enmmänkin on.
Mutta kyllä mä uskon, että jos on jo oikeasti monta kummilasta, niin viisas ihminen osaa kieltäytyäkkin.
Toivotaan, että teille kummit löytyy :)
Ei teillä kukaan sukulainen pääsis nyt kesällä ripiltä? Hällä ei varmaan vielä kummilapsia ois ja ton ikäiset ottavat monesti kunniana päästä kummiksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:28 lillmam kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:25 Pantteri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:22 lillmam kirjoitti:
Miksi et halua lapselle kummia joka jo jollekin muulle kummi?
Kyllä me ainakin muistetaan kaikkia kummilapsia samalla tavalla, vaikka niitä meillä yhteensä 7 onkin. ja nykyään tosiaan aika moni taitaa olla kummi, vähintään sille yhdelle lapselle.
Mä kai ajattelen ettei pyydettäville hlöille tule tunnetta että taasko mun pitää suostua(yleensä kun siitä ei kehdata kieltäytyä) ja ettei tulis liian kovaa rasitetta eli jos kauheesti kummilapsia, niin kummi ostelee sitten usealle lapselle merkkipäivinä ja muutenkin.
Mä en siis pyydä kummeja sen vuoksi että odotan heidän ostelevan lahjoja yms
Niin, en mä sitä tarkoittanutkaan, sori jos niin käsitit. Tarkoitin vain, että kyllä me ainakin mielellään omia kummilapsiamme muistamme, vaikka heitä hieman enmmänkin on.
Mutta kyllä mä uskon, että jos on jo oikeasti monta kummilasta, niin viisas ihminen osaa kieltäytyäkkin.
Toivotaan, että teille kummit löytyy :)
Ei teillä kukaan sukulainen pääsis nyt kesällä ripiltä? Hällä ei varmaan vielä kummilapsia ois ja ton ikäiset ottavat monesti kunniana päästä kummiksi.
Ei ole nyt rippijuhlia tiedossa.
 
Mulla sama ongelma..

Miehen puoli ei kuulu kirkkoon, kummiehokkaita olisi vaikka 7:lle lapselle!
Mun puolelta on kaikki jo valmiiksi jonkun kummeja, ja muutenkin aika vähän oon kehenkään yhteydessä :ashamed:

Mies ei halua ketään kavereistaa.. Ja mun kaverit on jo kummeja monille..


Yksi vaihtoehto on mun veljeni, mutta mistä sitten se toinen??
(miehen siskosta tulee epävirallinen, ku ei siis kuulu kirkkoon... )

Onneks on vielä aikaa miettiä.. :whistle:
 
Miau
Arvostan suuresti asennettasi Pantteri !
On ihan totta että ei siitä kummiudesta oikein kehtaa kieltäytyä vaikka mieli tekisi.
Minulla on pitkin hampain 6 kummilasta, aivan liikaa. En kehdannut sanoa ei kun niin kauniisti on pyydetty...ja nyt kaduttaa.
Ei ole resursseja eikä halua olla monen kummi. Viimeisille jo näin kerroinkin, mutta... :headwall: ovat hyviä ystäviä, joten minkäs teet.
Keskustele ! Joku voi oikeesti haluta lisää kummilapsia ( pimee ! ). Huomaat kyllä kun nostat "kissan pöydälle"
 

Yhteistyössä