Apua, neuvoja. Verenpaineet ja pyöryttävä olo.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "xxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

"xxx"

Vieras
Lyhyesti, olen raskaana, verenpainelääkityksellä rv 9+ lähtien.

Nyt rv 26+ verenpaineet nousivat 150/100 vuodelevossakin ja sen yli. Lääkärin ohjeilla nostin lääkitystä.

Paineet nyt ihan hyvät. n. 140/92 ja nämä ovat siis tässä tilassa hyvät arvot minulle.

Mutta n. tunti lääkkeiden oton jälkeen alkaa heikottamaan ja pyöryttämään. Mistä tämä voisi johtua? Verenpaineet eivät laske tuota 140/92 alemmas eli kyse ei voi olla siitä että olisi liian alhaiset paineet.

Levolla heikko olo menee ohitse tunnissa, parissa ja seuraavaan lääkkeen ottoon asti taas hyvä olo. Paineet pysyvät kokoajan tuossa 140/92 lukemissa ( tietenkin pieniä muutoksia on)

Viikon verran nyt syönyt korkeammalla lääkityksellä. Maanantaina lääkäri.

Raskaana ei taida olla paljoa vaihtoehtoa lääkkeiden suhteen.

Ja pienemmällä annostuksella oma olo pysyi kokoajan hyvänä. Mutta nyt kun annostusta oli pakko nostaa alkoi tämä heikotus.

Minulla siis raskaudenaikainen verenpainetauti. Ollut kolmessa aiemmassakin raskaudessa ja aina synnytyksen jälkeen verenpaineet palaneet normaaliksi ja lääkitys voitu lopettaa.

Ok, kannattaa kyllä tuosta annostelusta keskustella. Ilmeisesti se on nyt liian iso muille toiminnoille, kuin tuolle verenpaineelle.Onko sulla nyt sama lääke, kuin aikaisemmissa raskauksissa? Josko siinä olis sitte koostumus muuttunu? Tyly vaiva...

Maanantain on onneksi tosiaan lääkäri.

Samaa lääkettä olen syönyt aiemmissakin raskauksissa.

Kiitos vastauksistasi. Voihan tämä olla joku ihan muu raskauden vaivakin eikä varsinaisesti liity verenpaineisiin.

Yhteistyössä