Apua- muutto ja synnytys lähestyy...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Alkaa stressi jo nyt kipuilemaan mahassa kun ajattelinkin muuttoa isoon omakotitaloon kun se sattuu nyt loppuraskauden aikaan. En minä millään jaksa siivota kuten sielläkin pitäisi (entinen pariskunta jo vanhoja joten tuskin siellä kovin muuttosiivoillaan jos nykyään muutenkaan). Mies kyllä siivoaa muttei nyt hänkään yksin jaksa kun töissäkin käy. Sukulaisia/tuttavia ei saada (asuvat kaukana kaikki ja loma-ajat jne. ei viitsi edes kysyä).

Enkös mä hiljalleen saa kuitenkin (voinnin mukaan) siivoilla esim. kaappeja ja hyllyjä? Huomaan vaan että jo ajatus isosta urakasta alkaa supistelee kun stressaan niin paljon, varsinkin nukkumaan mennessä alkaa miettiä väkisinkin miten iso homma se on...mulla kun ollut tapana pienemmätkin asunnot jynssätä parin päivän ajan ihan totaalisesti.

Ihanaa kun vihdoin saadaan oma talo ja iso piha mutta kyllä se totta on että muutto on yksi isoimmista "kriiseistä" elämässä. Sen voi sanoa näin usein muuttaneena, kyllä sillon nuorempana ne pari ekaa muuttoa oli yhtä juhlaa vaan....mutta nyt onnen lisäksi ahdistaa kun synnytyskin pelottaa ja paljon tulee elämään muutosta lyhyellä aikaa, mutta minkäs teet kun se sopiva koti tuli nyt eteen - ei kannata sitä evätäkkään....

Onko antaa apuja tilanteeseen etten kohta makaa sairaalassa liikojejn suppareiden takia...

Kysäisepä joltakin siivousapua tarjoavalta yritykseltä, tulisivatko hoitelemaan muuttosiivoukset sekä vanhaan että uuteen kotiin. Parempi varmaan hieman maksaa siitä, kuin että viimeisilläsi raskaana nuohoat kaappeja ja nurkkia puhtaiksi.

Rahalla yleensä löytyy ulkopuolista apua tekemään työt. Muuttofirmat jopa pakkaavat ja purkavat tavarat paikoilleen, jos asian niin sopii. Siivousfirmoista saa sitten siivousapua, tosin näin kesälomakaudella saa varmaan isompia koululaisiakin siihen hommaan helposti, itse voi katsoa päältä ja neuvoa.

Se, vaan että jos ottaa noita siivousfirmoja tms. pitäisi tietää mimmoista jälkeä tekevät. Niitäkin kun on jotka hutaisevat luutulla pinnat ja hinta on 30euroa tunnilta. Ei ihan riitä muuttosiivoikseen.
Tutulla oli jopa viikkosiivooja sellanen että sängyn alta löytyi villakoirat...siitäpä hyöväsi maksaa...siivota itse perään...
Kuulema tämä kyseinen siivoufirma suosikin vanhojen ihmisten asuntoja eikä tarvi ihmetellä miksi...

Kannattaa juu vaikka maksaa siitä, että muut siivoavat puolestasi. Me muutettiin kahtaviikkoa ennen laskettua aikaa kanssa omakotitaloon ja kyllä se semmosta meininkiä oli että ihme, ettei lapsi syntynyt siihen paikkaan. Mulla oli siskoja ja äiti auttamassa ja silti oli härdelliä, joten palkkaa ihmeessä apuvoimia. Muuton jälkeen oli kyllä selkä niin kipeänä ka supistuksia paljon, mutta viikolla meni yli siltikin tuo vauveli.

Jos muuton ei tarvi tapahtua päivässä, tyhjä talo on helpompi siivota. Kun entisen esukkaan tavarat on viety pois, ei tyhjän kämpän läpikäyminen ole läheskään niin kova urakka kun kämpän, missä on muuttolaatikoita jokapuolella tiellä!
Sitten kun on kaikki pinnat käyty läpi, tavarat sisään ja pikkuhiljaa paikoilleen, komeroita voi pestä ja järjestellä sitten hitaasti vaikka kuinka kauan!
Ja vaikka sitten synnytyksen jälkeen viimeiset. Se vauva on paljon helpompi käsitellä, kun on mahan ulkopuolella, ainakin jos siivota pitäis! Vaunut kulkee huoneesta toiseen äisin mukana paljon näppärämmin, kun se järjetön möhömaha, mihkä kanssa ei pääse edes väärään!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Jos muuton ei tarvi tapahtua päivässä, tyhjä talo on helpompi siivota. Kun entisen esukkaan tavarat on viety pois, ei tyhjän kämpän läpikäyminen ole läheskään niin kova urakka kun kämpän, missä on muuttolaatikoita jokapuolella tiellä!
Sitten kun on kaikki pinnat käyty läpi, tavarat sisään ja pikkuhiljaa paikoilleen, komeroita voi pestä ja järjestellä sitten hitaasti vaikka kuinka kauan!
Ja vaikka sitten synnytyksen jälkeen viimeiset. Se vauva on paljon helpompi käsitellä, kun on mahan ulkopuolella, ainakin jos siivota pitäis! Vaunut kulkee huoneesta toiseen äisin mukana paljon näppärämmin, kun se järjetön möhömaha, mihkä kanssa ei pääse edes väärään!

Tuo on totta, mutta varsinkin saunan/kylppärin ja ikkunoiden pesuun tahtoo mennä jo koko päivä yhdeltä ihmiseltä ilman mahan varomistakin ja hiki lentää. Mää oon aina ihan poikki sen päivän jäljkeen kun saunan/kylppärin oon pessy...vai pesettekö te muut ihan vaan tunnissa jos on likaista. Mää tarkoitan ny sitä muuttosiivousta.
Meillä meni kaksion siivouksessa viimeksi kahdelta ihmiseltä kaksi täyttä päivää - oli kyllä likanen kämppä johka muutettiin, mutta neliöitö vaan alle 60 joten jos omakotitalo on kaks kertaa isompi ni, uuuh.

Uusimmat

Yhteistyössä