Apua mustasukkaisuuteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minä

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
3 471
0
36
Olen erittäin mustasukkainen tuleva vaimo ja haluaisin kamalasta piirteestäni eroon. Mies ei ole koskaan antanut syytä mustasukkaisuudelleni mutta siltikin se vaan raastaa mieltäni.
Ajattelen kamalia asioita niin paljon, että se vaikuttaa jokaisiin yöuniini (en saa nukuttua hyvin) ja ajatukset alkavat ahdistaa todella paljon.
Mistä olette saaneet apua kyseiseen tilanteeseen... En tiedä mistä lähtisin apua etsimään..
Mieheni ei ymmärrä tilanteen vakavuutta ja sitä, miten pahalta ja ahdistavalta tämä voi tuntua!
En halua pilata suhdettamme mustasukkaisuuden takia.

Kertokaa kokemuksianne!

Kiitos!

Mieti miltä sinusta tuntuisi jos miehesi ajattelisi sinusta yhtä kamalia ja matalia ajatuksia.
Tästä lähtien käännä jokaisen mustasukkaisen ajatuksen jälkeen asia päässäsi toisin päin. Huomaat kohta että ei ole kiva, sitten on helpompi luopua ajatuksista. Tämä toimi mulla, tosin olen samalla päässyt lähes kokonaan eroon masennuksesta, joka vaikutti myös.

Kertomasi mustasukkaisuusoireet voivat kieliä jostain muusta kuin parisuhteen ongelmista - kuten itse sanoitkin että sinulla ei ole syytä epäillä puolisoasi uskottomuudesta. Mustasukkaisuuden tunteet voivat olla kuitenkin erittäin voimakkaita ja pahimmillaan jopa tuhota koko parisuhteen.

Voi olla että tarvitset ulkopuolista apua ongelmaasi. Pahaa mustasukkaisuutta pidetään yhtenä henkisen väkivallan muotona ja henkisen pahoinvoinnin muotona. Pelkkä järkipuhe ei auta yleensä ihmistä joka kärsii pahimmillaan jopa paranoidisista ja neuroottisista kuvitelmista. Syyt mustasukkaisuustunteisiin voivat löytyä esimerkiksi lapsuudesta tai vaikkapa henkisestä kyvyttömyydestä käsitellä jotain elämän kriisiä - ja se näkyy mustasukkaisuusoireina. On tosi hienoa, että olet itse huomannut ongelmasi, koska se silloin voidaan todennäköisesti hoitaa. Älä siis syyllistä itseäsi vain pahaksi ihmiseksi, vaan etsi syyt tunteillesi.

Esimerkiksi tukiasema.net ja turvakoti.net sivuilla on netti-tietoa mustasukkaisuudesta, ja voit myös ottaa yhteyttä ihmisiin joiden kanssa voit jutella asioista.

Olen itse elänyt parisuhteessa kauan aikaa sitten, jossa mies oli sairaalloisen mustasukkainen. Se oli äärimmäisen raastavaa, eivätkä vieläkään kaikki haavat ole parantuneet, joten on tosiaan hyvä muistaa että uhrina ovat molemmat osapuolet.

Hyvää jatkoa, toivottaa Mimmi

Yhteistyössä