Mene vain lääkäriin. Mä olen myös rh- ja se voi vaikuttaa myöhempiin raskauksiin, jos rhesustekijää oteta huomioon raskauksissa. Tietty riippuu kuinka pitkällä raskaus on. Itse en ole tarvinnut sitä anti-D:tä, koska keskenmenot ovat olleen niin alkutekijöissä, mutta mielestäni omasi on jo hiukan pidemmällä. Lapsen syntymän jälkeen olen toki saanut.
Itse soitin Kättärin päivystykseen (en tiedä missä asut, mutta näin pääkaupunkiseudulla), että mitäs tehdään. Siellä sanottiin, että olisi hyvä mennä näyttämään missä raskaus mahdollisesti sijaitsee tai on sijainnut ja sitten se Hb otetaan myös, ihan vain sen takia, että kuinka paljon verta on menetetty. Mulla oli kaikki ns. hyvin, vaikka murhe menetetystä vauvasta oli suuri ja voimia sinulle ap.
Lisäksi vielä, mikäli keskenmenoja tulee useampi, on hyvä, että lääkärissä on ns. diagnosoitu keskenmenot, jos vastaisuudessa tarvitaan lapsettomuushoitoja, kuten itselläni kävi. Kolmen perättäisen keskenmenon jälkeen pääsee lapsettomuustutkimuksiin kunnalliselle.
Keskenmenon mahdollisuus on 50% aina sinne 12 viikolle asti. Näin mullekin sanottiin. Kait se on tarkimmillaan ennen 6. raskausviikkoa.
Voimia ap:lle