APUA, mitä haluaisin synnytyksen jälkeen mieheltäni lahjaksi?!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="...";27962755]öööö. mihin sä sitä lahjaa tarttet? varsinkaa jos et ees ite keksi sitä vaan joudut kyselee muilta että mitä sä tarttet?! :D mä meen kohta synnyttämään kolmattani ja oon ollu tyytyväinen kun oon kukkakimpun saanu synnärille. enempää en odota nytkään[/QUOTE]

Mä ainaki ostan puolisolle lahjoja jopa ihan ilman mitään syytä.
 
"vieras"
[QUOTE="mie vaan";27963142]Mummoni sai isäni syntyessä korvakorut, kun täytin itse 18 sainsiitä korviksesta tehdyn kaulakorun (siskoni sai toisen parin täyttäessään 18 pari vuotta myöhemmin). Silloin, 50-vuotta sitten, oli kuulemma ihan tavallista muistaa äitiä korulla.[/QUOTE]

Oi, miten ihanalta kuulostaa. Tuo kaulakoru on varmasti sinulle erittäin kallisarvoinen :)
 
"aloittaja"
[QUOTE="a.p";27963191]Tässä oli eka ehdotus, jossa järkeä.[/QUOTE]

Älähän yritä esiintyä minuna, mulla on jo geishakuulat, en niitä tarvitse :)

Ja sormus olis kyllä aika ihana myös, tai tuo Kalevalan lapsikoru. Ja tarkoitus on heitellä miehelle muutamia ideoita, että tietäis edes vähän suuntaa mistä minä voisin ilahtua. Heitän kyllä myöskin ihan kukat ja sukluutia yhdeksi ehdotukseksi, mutta uskon että haluaa ostaa näkyvämpää :)

Ja mitä tuohon öiden valvomiseen tulee, niin en tarvitse siitä lupauksia. Esikoisen kanssa valvoi mukisematta kun tarve oli, joten eiköhän tuo suoriudu iskän roolista tämän kakkosenkin kanssa :)
 
Itse en saanut mieheltä edes kukkia, eikä tullut edes mieleen, että olisi pitänyt saada. Vaikka olisi tuonut kukkia, en olisi varmaan edes huomannut niitä, kun olin niin onnellinen lapsesta. Hassu ajatus, että synnyttäneen pitäisi saada mieheltä lahja. Siis mistä hyvästä se olisi? Synnyttämisestä? En ymmärrä. Me synnytetään, että saataisiin lapsi, ei siksi, että saataisiin koru tai lahjakortti.
 
"vieras"
:D juma, jos ukko jotenkin kuvittelisi että joku koru tai muu räpöstys jotenkin korvaisi sitä 9kk helvettiä ja tikkejä lentäisi ukko pihalle ja vikkelään. Ei mun mielestä lahjat oo lahjoja jos ne pitää itse "tilata".
 
"vieras"
Itse en saanut mieheltä edes kukkia, eikä tullut edes mieleen, että olisi pitänyt saada. Vaikka olisi tuonut kukkia, en olisi varmaan edes huomannut niitä, kun olin niin onnellinen lapsesta. Hassu ajatus, että synnyttäneen pitäisi saada mieheltä lahja. Siis mistä hyvästä se olisi? Synnyttämisestä? En ymmärrä. Me synnytetään, että saataisiin lapsi, ei siksi, että saataisiin koru tai lahjakortti.
Se on jo vanha, ihana perinne, ei mikään uus juttu että isä ostaa äidille jonkun lahjan ja antaa synnytyksen jälkeen :) Ei sitä pakko ole noudattaa, mutta ainakin meidän ystäväpiirissä on kyllä jokainen mies ostanut vaimolleen lahjan synnytyksen jälkeen. En minä tiedä mistä hyvästä tuo nyt alunperin on, olisko se sitten synnytyksestä ja raskaudesta?
 
[QUOTE="vieras";27964312]Se on jo vanha, ihana perinne, ei mikään uus juttu että isä ostaa äidille jonkun lahjan ja antaa synnytyksen jälkeen :) Ei sitä pakko ole noudattaa, mutta ainakin meidän ystäväpiirissä on kyllä jokainen mies ostanut vaimolleen lahjan synnytyksen jälkeen. En minä tiedä mistä hyvästä tuo nyt alunperin on, olisko se sitten synnytyksestä ja raskaudesta?[/QUOTE]

Saanko kysyä, mistä päin Suomea olet? Olisiko tässä joku kulttuuriero :D Itse en tiedä ystäväpiiristäni ketään, joka olisi saanut kukkia kummempaa. Vauvoille on kyllä tuotu vaatteita ja lahjoja, mikä on mielestäni täysin ymmärrettävää. Sen käsittää eräänlaiseksi tervetulijaisrituaaliksi uudelle perheenjäsenelle, vaikka vauva itse ei sitä vielä ymmärräkään.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27964311]:D juma, jos ukko jotenkin kuvittelisi että joku koru tai muu räpöstys jotenkin korvaisi sitä 9kk helvettiä ja tikkejä lentäisi ukko pihalle ja vikkelään. Ei mun mielestä lahjat oo lahjoja jos ne pitää itse "tilata".[/QUOTE]

Ei se munkaan mielestä mitään korvaa, mutta onhan se nyt parempi kuin ei mitään... ;)

Eikä kukaan edelleenkään niitä miehiä pakota ostamaan lahjaa, mutta eikö tuo nyt ole aika ihana ele mieheltä, kun tuollaisia toivomuksia kyselee? :) Ja kuten jo sanoin, ystäväpiirissäni muutkin miehet tuota harrastaa, ei se ole kyllä mitenkään outo juttu ainakaan täällä päin.
 
"mievain"
Mäkään en saanut edes kukkia. Ei se tuonut mulle sinne osastolle oma-aloitteisesti mitään - pyytämällä sain lanoliinirasvaa apteekista ja limsaa kanttiinista...

Pitsan tosin leipoi kotiutumisiltana...
 
Saanko kysyä, mistä päin Suomea olet? Olisiko tässä joku kulttuuriero :D Itse en tiedä ystäväpiiristäni ketään, joka olisi saanut kukkia kummempaa. Vauvoille on kyllä tuotu vaatteita ja lahjoja, mikä on mielestäni täysin ymmärrettävää. Sen käsittää eräänlaiseksi tervetulijaisrituaaliksi uudelle perheenjäsenelle, vaikka vauva itse ei sitä vielä ymmärräkään.
En minäkään ole edes kuullut. :O
Kukkia vieny ne isät jotka ei ole olleet lapsivuodeaikaa perhehuoneessa vaan tulleet sinne katsomaan äitiä ja vauvaa kukkien kanssa ja ehkä joidenkin pienien vaatteiden tms...

Ei sillä että tässä olisi mitään pahaa, kivahan se lahjoja on saada. En vain ole kuullutkaan kukkia kummempia ja siksi ihmettelin. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Birgitte
"aloittaja"
Saanko kysyä, mistä päin Suomea olet? Olisiko tässä joku kulttuuriero :D Itse en tiedä ystäväpiiristäni ketään, joka olisi saanut kukkia kummempaa. Vauvoille on kyllä tuotu vaatteita ja lahjoja, mikä on mielestäni täysin ymmärrettävää. Sen käsittää eräänlaiseksi tervetulijaisrituaaliksi uudelle perheenjäsenelle, vaikka vauva itse ei sitä vielä ymmärräkään.
Oulun seudulta ollaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kartsu_
No johan on ketkeria kommentteja ;) Musta on aivan ihana idea muistaa vasta synnyttänyttä äitiä, mutta mulla on kyllä muutenkin tapana muistaa ihmisiä (varsinkin sitä rakkaisnta) ihan ilman syytäkin. Korut ja hemmottelu on oikein hyviä ideoita, Laukutkaan ei oo koskaan pahasta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
En minäkään ole edes kuullut. :O
Kukkia vieny ne isät jotka ei ole olleet lapsivuodeaikaa perhehuoneessa vaan tulleet sinne katsomaan äitiä ja vauvaa kukkien kanssa ja ehkä joidenkin pienien vaatteiden tms...

Ei sillä että tässä olisi mitään pahaa, kivahan se lahjoja on saada. En vain ole kuullutkaan kukkia kummempia ja siksi ihmettelin. :D
Totta, en minäkään tuota lainkaan pahana asiana pidä, mutta kummastelen vaan, kun se tuntuu olevan noin yleistä, vaikka juttu on itsellenikin aivan outo.
 
"mievain"
Mä olen kuullut että jotkut ostaa ja siksi ehkä vähän odotin edes kukkia. Tosin en pitänyt sitä minään perinteenä tai itsestäänselvyytenä.

No, en saanut mitään. Ihmetyttää tosin, koska olen pitänyt miestäni jokseenkin romanttisena ja perinteisenä...
 
"aloittaja"
[QUOTE="Sadie";27964428]Kalevalan lapsikoru on ihana :)[/QUOTE]

Kävin juuri googlaamassa minkälainen tuo on, niin on se kyllä ihana! Pakko laittaa toivomuslistalle, kiitos vinkistä! :)
 
Tietysti lahja
Meillä on neljä lasta ja aina on mies tuonut lahjan sairaalaan. En kyllä osannut odottaa mitään, mutta kyllä olin iloinen, kun hän halusi minua kovasta työstä kiittää ja muistaa <3 Ja lahjaksi olen saanut hemmottelulahjakortteja kauneushoitolaan, sekä kalevalan lapsihelan joka lapsesta. Ja tietysti ne kukat ja suklaat. Ja kyllä meillä mies on vielä siivonnut koko kodin ja ostanut kaapittäyteen herkkuruokiani, mm sellasia juustoja mitä en raskausaikana voinut syödä. Ja kaikki tuo oma-aloitteisesti, halunnut vaan pitää minua hyvänä. Mutta meillä se on normaalia ja toteutuu myös toiseen suuntaan ihan arjessa hellimisenä jne. Olen saanut ihanan miehen ja kiitollinen siitä.
 
"Sadie"
[QUOTE="aloittaja";27964470]Kävin juuri googlaamassa minkälainen tuo on, niin on se kyllä ihana! Pakko laittaa toivomuslistalle, kiitos vinkistä! :)[/QUOTE]

Jep, ja siihen helaan pystyy lisäämään kiviä. Jotkut haluaa joka lapsesta oman helan ja toiset tykkäävät pitää yhtä johon sitten lisäävät vain niitä kiviä :)
 
Meillä on neljä lasta ja aina on mies tuonut lahjan sairaalaan. En kyllä osannut odottaa mitään, mutta kyllä olin iloinen, kun hän halusi minua kovasta työstä kiittää ja muistaa <3 Ja lahjaksi olen saanut hemmottelulahjakortteja kauneushoitolaan, sekä kalevalan lapsihelan joka lapsesta. Ja tietysti ne kukat ja suklaat. Ja kyllä meillä mies on vielä siivonnut koko kodin ja ostanut kaapittäyteen herkkuruokiani, mm sellasia juustoja mitä en raskausaikana voinut syödä. Ja kaikki tuo oma-aloitteisesti, halunnut vaan pitää minua hyvänä. Mutta meillä se on normaalia ja toteutuu myös toiseen suuntaan ihan arjessa hellimisenä jne. Olen saanut ihanan miehen ja kiitollinen siitä.
Meillä myös tuollaista arjessa. Se on tärkeetä jaksamisen kannalta. Varsinkin sillon ihanaa, kun on väsynyt ja toinen on ostanut juuri sitä omaa herkkua, siivonnut ja keittänyt vaikka kahvit kun tietää toisen tulevan väsyneenä kotiin, hieroo hartioita tms. Pieniä arkisia juttuja jotka kummasti piristävät ja kertovat välittämisestä aidosti. :)
 
"aloittaja"
Meillä on neljä lasta ja aina on mies tuonut lahjan sairaalaan. En kyllä osannut odottaa mitään, mutta kyllä olin iloinen, kun hän halusi minua kovasta työstä kiittää ja muistaa <3 Ja lahjaksi olen saanut hemmottelulahjakortteja kauneushoitolaan, sekä kalevalan lapsihelan joka lapsesta. Ja tietysti ne kukat ja suklaat. Ja kyllä meillä mies on vielä siivonnut koko kodin ja ostanut kaapittäyteen herkkuruokiani, mm sellasia juustoja mitä en raskausaikana voinut syödä. Ja kaikki tuo oma-aloitteisesti, halunnut vaan pitää minua hyvänä. Mutta meillä se on normaalia ja toteutuu myös toiseen suuntaan ihan arjessa hellimisenä jne. Olen saanut ihanan miehen ja kiitollinen siitä.
Meillä sama homma, toista huomioidaan ja hemmotellaan ihan ilman syytäkin välillä. Se on vaan niin mukavaa joskus saada toinen yllätettyä, jos ei muulla niin vaikka tuoreella laskiaispullakahvilla :) Ja tuo siivous ja lemppariruoka; viimeksi kun pääsin synnäriltä kotiin, oli maksakastike odottamassa :p jännityksellä odotan, mitä tällä kertaa. :)
 
"aloittaja"
[QUOTE="Sadie";27964501]Jep, ja siihen helaan pystyy lisäämään kiviä. Jotkut haluaa joka lapsesta oman helan ja toiset tykkäävät pitää yhtä johon sitten lisäävät vain niitä kiviä :)[/QUOTE]

Onko niitä monenvärisiä kiviä, vai ainoastaan sininen ja punainen? Ja ketju ilmeisesti pitää ostaa erikseen? Nyt innostuin ihan totaalisesti tuosta helasta! Eihän se tietty varmaa ole että mies sen sitten tuo, mutta onpahan tuostakin sitten kuullut :)
 

Yhteistyössä