Apua! Mitä minun pitää pukea päälle, kun kutsussa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hukassa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hukassa"

Vieras
on koodina tumma puku?

Luin jostain sivuilta, että tässä pukukoodissa naisella on paljon valinnanvaraa. Luin että asu voi olla kaksiosainen, ei tarvitse olla mekko. Minulla olisi yksi juhlava hame ja siihen sopiva pusero, mutta hame ei yllä polviin asti.

Saako sen siis laittaa? Se ei ole mikään vesirajahame, mutta sen verran lyhyt, että polvet näkyvät sen alta kokonaan, ja pari senttiä ehkä reittäkin. :/

Naiselle pukukoodi tummapuku antaa paljon vapauksia. Naisen asuksi sopii juhlavasta
materiaalista valmistettu yksi- tai kaksiosainen polvipituinen, nilkkapituinen tai täyspitkä
vierailupuku tai juhla- tai iltapuku. Nainen voi myös pukeutua juhlavaan housuasuun tai
hame-puseroyhdistelmään. Asun kanssa valitaan siro juhlalaukku.

Muotitalo Puki | Pukeutumiskoodi tumma puku

Itse olisin pukeutumassa tuohon hame-pusero-yhdistelmään. Mutta onko hameen pituus väärä, jos se paljastaa polvet kokonaan ja aavistuksen reittäkin?

[QUOTE="aapee";24765960]Itse olisin pukeutumassa tuohon hame-pusero-yhdistelmään. Mutta onko hameen pituus väärä, jos se paljastaa polvet kokonaan ja aavistuksen reittäkin?[/QUOTE]

Ainakin virallisesti se on liian lyhyt. Varmaan paljon riippuu tilaisuuden luonteesta, vaatteen leikkauksesta ja materiaalista sekä kantajasta, että sopiiko vai ei.

[QUOTE="aapee";24766305]Mutta silti ihmettelen, että usein puhutaan, että tumman puvun kanssa nainen voi käyttää coctailmekkoa. Ja coctailmekot ovat usein minimekkoja...[/QUOTE]

Kun lueskelee juttuja pukeutumiskoodista, kyllä niissä mainitaan lähes aina, että cocktailtilaisuudessakin käytettävän mekon olisi hyvä olla vähintään polvipituinen. Se yksinkertaisesti on hienostuneempaa kuin minimitta.

Kun lueskelee juttuja pukeutumiskoodista, kyllä niissä mainitaan lähes aina, että cocktailtilaisuudessakin käytettävän mekon olisi hyvä olla vähintään polvipituinen. Se yksinkertaisesti on hienostuneempaa kuin minimitta.

Ok. Selailin vain jotain postimyyntipaikkoja, ja niissä coctailmekoiksi nimetyt olivat jossain tapauksissa jopa ihan vesirajamekkoja.

Mutta ehkä nyt sitten harkitsen, että kehtaisinko vielä tuhlata vähistä varoista pidempään hameeseen, vai uskaltautuisiko rikkomaan hieman pukukoodia..

[QUOTE="hukassa";24765773]on koodina tumma puku?

Luin jostain sivuilta, että tässä pukukoodissa naisella on paljon valinnanvaraa. Luin että asu voi olla kaksiosainen, ei tarvitse olla mekko. Minulla olisi yksi juhlava hame ja siihen sopiva pusero, mutta hame ei yllä polviin asti.

Saako sen siis laittaa? Se ei ole mikään vesirajahame, mutta sen verran lyhyt, että polvet näkyvät sen alta kokonaan, ja pari senttiä ehkä reittäkin. :/[/QUOTE]

Tuon mittainen hame on liian lyhyt. Tumma puku tarkoittaa kunnon juhla-asua.

Yhteistyössä