APUA MITÄ MÄ NYT SITTEN TEEN? (sori uus aloitus turvaistuimista!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi hittolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi hittolainen

Vieras
Kun meillä on kaksi turvaistuimissa ja komas tulossa ja se kaukalo ei mahdu istuinten kanssa takapenkille!

Edestä ei saa bagia kytkettyä pois, enkä laittais vaikka saiskin nyt kun tarkemmin asiaan perehdyin.

Ja hemmetti mä oikeasti luulin että vaan kaukalon pito bagin kanssa on kielletty...

Mitä mä nyt teen, oikeasti? Ja kiva kun esikoinen on ihan onnessaan ja ylpeä kun saa istua edessä.. ja nyt se ei enää saakaan. Vaikka eihän sille mitään voi.

Mutta miten mä nyt isken ne tuolit autoon? EI NE MAHDU!!!

Tuo on aika monen perheen ongelma. Tila-auton ostoon tai sitte muuten isomman auton ostoon. Se vaan on niin, että harvaan normaaliin viiden hengen autoon mahtuu lapset istuimineen. Se pitää kokeilla... :/

Näin ehkä: kaukalo sivulle, toiselle sivulle selkä menosuuntaan oleva istuin ja keskelle sitten turvavyöistuin. Jos meille tulis kolmas niin näin mentäs, kunnes sitten olis isompana kaks turvavyöistuinta ja yks selkä menosuuntaan istuin ja jos ne ei muuten mahtus niin tuo selkä menos. oleva istuin tulis keskelle. Muokkaamista se olis kyllä kun mekin 9cm pituuserolla ajetaan ihan eri kohdista, mutta ei varmaan vois mitään tai sit pitäs ajaa aina samasta kohdasta molempien.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Käy ammattiliikkeessä poistamassa kokonaan se airbag. Silloin se ei ainakaan laukea, kun sitä ei ole.

Mutta kun mun mielestä jos autossa on turvalaite, niin sitä ei saa siitä poistaa. Näin sanoo laki, jos olen oikein ymmärtänyt.

Voi v.ttu sanon mä.

Ei tuu auton vaihto kyseeseen just nyt. =/

En viitsisi tuota 4veetä laittaa korokkeellekaan koska se on tosi pieni ja hento.

VOI HEMMETTI oikeasti.

Ei tähän oo nyt mitään ratkaisua.

Meillä siis Peugeot 406 farkku ja ollaan kokeiltu, että britax two way elite selkä menos. ja britax kid plus turvavyöistuin pitäs sopia kaukalon kanssa, kunhan vaan ei oo levein mahdollinen kaukalo ja tuo turvavyöistuin pitää olla keskellä. Eli laidat ovat sitten selkä menosuuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi v.ttu sanon mä.

Ei tuu auton vaihto kyseeseen just nyt. =/

En viitsisi tuota 4veetä laittaa korokkeellekaan koska se on tosi pieni ja hento.

VOI HEMMETTI oikeasti.

Ei tähän oo nyt mitään ratkaisua.

Onko sulla turvavyöistuin ja millanen? Mikä auto?

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Käy ammattiliikkeessä poistamassa kokonaan se airbag. Silloin se ei ainakaan laukea, kun sitä ei ole.

Mutta kun mun mielestä jos autossa on turvalaite, niin sitä ei saa siitä poistaa. Näin sanoo laki, jos olen oikein ymmärtänyt.

Jaa... ainakin mun mies niitä töissä on poistellut... määräyksestä :o
Apuva... olenks mie niinkun jonkun lainrikkurin vaimo :whistle: (siis vitsi, vitsi)

Ei kun siis oikeesti, on niitä ainakin joskus poistellut. En kyllä tiiä nykylakia, ja tilannetta... mieskin kun nukkuu jo.

Löysin juttua, että jos ko automalli on myynnissä / hyväksytty myös ilman airbagiä, niin sen saa poistaa ja muutoskatsastaa, koska silloin se on lisävaruste, eikä pakollinen vakiovaruste.

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Näin ehkä: kaukalo sivulle, toiselle sivulle selkä menosuuntaan oleva istuin ja keskelle sitten turvavyöistuin. Jos meille tulis kolmas niin näin mentäs, kunnes sitten olis isompana kaks turvavyöistuinta ja yks selkä menosuuntaan istuin ja jos ne ei muuten mahtus niin tuo selkä menos. oleva istuin tulis keskelle. Muokkaamista se olis kyllä kun mekin 9cm pituuserolla ajetaan ihan eri kohdista, mutta ei varmaan vois mitään tai sit pitäs ajaa aina samasta kohdasta molempien.

Ei siinä oiskaan mitään ongelmaa jos mahtuisivat leveyssuunnassa, mut ei mahdu.

Mitä eroa on Two waylla ja turvasyöistuimella (mikä se on) ?

Two way elite on turvaistuin ja turvavyöistuin samassa paketissa, vie tosi paljon tilaa leveyssuunnassa.

Turvavyöistuimen voi laittaa autoon vain nenä menosuuntaan ja se kiinnitetään aina auton vöillä penkkiin koko paketti ( penkki+lapsi)

Two Way kiinnitetään auton vöillä atoon ja lapsi kiinnitetään istuimeen istuimen vöillä. (paitsi muuntuu tarvittaessa vyöistuimeksi, mutta vie yhtä paljon tilaa...) Turvavyöistuimessa lapsi ja istuin kiinnitetään autoon auton vöillä. Turvavyöistuin on aina naama menosuuntaan.

Two way on turvaistuin
kid plus on turvaVYÖistuin

eli tuo turvaVYÖistuin on sellanen, mikä ei oo kiinni autossa muuten ku sillä turvavyöllä millä siis se lapsiki... toisin sanoen (oon väsy :D) siis lapsella on auton vyöt, ei istumen ku siinä ei oo vöitä...

Miten vanhalle tuo turvavyöistuin on suositeltava hommata?

Meen kyllä huomenna kokeilemaan josko noita mitenkään sais ängettyä kaikkia taakse.

Sääliksi käy vaan esikkoa kun se oli onnellinen että saa olla iso, kun samalla joutuu luopua monesta jutusta kun kasvaa ja vauva on tulossa. =/

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Two Way kiinnitetään auton vöillä atoon ja lapsi kiinnitetään istuimeen istuimen vöillä. (paitsi muuntuu tarvittaessa vyöistuimeksi, mutta vie yhtä paljon tilaa...) Turvavyöistuimessa lapsi ja istuin kiinnitetään autoon auton vöillä. Turvavyöistuin on aina naama menosuuntaan.

Myös eliteä voi käyttää vyöistuimena pelkästään auton vyöllä.Ja joitakin muitakin merkkejä :) Hups,lukihan se sulla tossa.

Suosittelisin kokeilemaan Britaxin kid istuinta, ei siis tuota kid plussaa mikä meillä on, se on leveempi yläosasta ja pelkkä kid on mun mielestä aika kapea ja britaxin turvavyöistuimissa on mun mielestä kaikkein parhaimmat pään suojat.

Toi elite periaatteessa on aika huono istuin muutenkin kasvot menosuuntaan kun pää retkottaa jos nukahtaa. Tuossa kidissä pää pysyy paremmin, paitsi jos on sellanen auto ku meillä oli viikonloppuna lainassa, missä takapenkki oli ihan pystyssä ja näin ollen myös lapsen penkki. En tiiä olisko sitä penkkiä saanu kallistettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Sun pitää nyt mennä istuinkauppaan ja kokeilemalla hakea se yhdistelmä jossa lapset on asianmukasissa istuimissa ja että istuimet sopii autoon.

Menisin samantien autokauppaan jos ois varaa. Mutta jos mä nyt joudun ostaa uuden tuolin vielä niin kiva.

Kun meillä siis on jo nuo istuimet kaikki hommattuna, kaukalo ihan just ostettu, ja viimesin istuin vuosi sitten. =/

Miten vanhalle tuo turvavyöistuin on suositeltava hommata?

Meen kyllä huomenna kokeilemaan josko noita mitenkään sais ängettyä kaikkia taakse.

Sääliksi käy vaan esikkoa kun se oli onnellinen että saa olla iso, kun samalla joutuu luopua monesta jutusta kun kasvaa ja vauva on tulossa. =/

Niissä in painoraja.Onkohan nyt 15kg.

Yhteistyössä