apua, migreeni eikä särkylääkettä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja migreeniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

migreeniä

Vieras
työpaikalla on ilmastoinnissa häikkää ja siellä on nyt pari päviää ollut tosi pahanhajuinen ja tunkkainen ilma. oon tosi herkkä saamaan tietyistä hajuista päänsärkyä. tänään sitten alkoi jyskyttää loppupuolella päivää päätä, oikeella puolella. ajattelin että vaan johtuu tunkkasesta ilmasta ja raikas ilma parantaisi oloa. mutta kun lähdin kotiin kävelemään, olikin ihan kamalaa! liikkuminen vaan pahensi jyskytystä ja samalla kun mulla on valonarat silmät niin tuntui että ulkona on niin kirkasta että sokaistun.
kotiin kun pääsin niin menin nukkumaan tunniksi, herätessä päänsärkyä oli yhä :( särkylääkettä löysin vain yhden, nyt on nekin loppuneet.. se yksi auttoi vähän mutta oli vaan 500mg joten ei sillä migreeniä nujerreta..
nyt onneksi ei niin paljon pääkipu vaivaa kun oon lepäillyt mutta liikkuessa edelleen! samoin meinaa tulla huono olo jos yritän syödä jotain (oon saanu alas vaan vähän ruokaa). ja mahakin sekaisin vielä.. paleltaakin.. ja tämä jyskytys! on se jo helpottanut vähitellen mutta muuten on heikko ja ällö olo :(
mikä vois auttaa migreeniin kun ei ole särkylääkettä.. en haluais vaan maata pimeässä tekemättä mitään.. kun ei unikaan tuu. mulla on aiemmin todettu migreeni ja annettu estolääkitys siihen mutta jätin pois lääkärin luvalla kun se aiheutti vaan kamalaa väsymystä. migreenikohtauksia ei ole ollut pitkään aikaan joten tämä on kamalaa..

tiedän että se varmaan auttaisi mutta on niin kamalan tylsää.. :( ja tämä ripulointi ja oksetus (vielä ei onneksi ole tullut oksennusta) on inhottavaa. ruusunmarjateetä join aiemmin, ja auttoi päänsärkyyn hieman mutta ei paljoa.. vatsaan voisin ottaa jotain maitohappobakteeria mutta ne sen merkkiset mitä meillä on ei ole aiemminkaan auttaneet mitään, toisin kuin yks toinen merkki jota ei tietenkään nyt oo lääkekaapissa.

Sammuta kone, juo vettä ja käy nukkumaan. Jos ei uni tule, niin kuuntele radiota hiljaisella. Mulla tulee niin pahoja migreenikohtauksia, etten todellakaan pystyis olemaan koneella. Sulla ei taida olla paha migreeni, jos sä pystyt.

joo, kun mulla on migreeni, voin pahoin ja oksenan- makaan vaan sängyssä, täysin pimeässä huoneessa koska kaikki valo saa kivun vielä yltymään. Mä en pysty edes migreenin aikana liikkumaan kunnolla(kävelemään en pysty ollenkaan).

Mä olen kans aivan rampa migreenin aikaan jos en ole ehtinyt ottaa lääkkeitä ajoissa. Mulla Zomig taittaa sen terävimmän säryn lievemmäksi eli pystyn jopa jotain tekemään mutta jos en ehdi ottaa ajoissa niin sitten ei auta kuin maata rylmä rätti silmien päällä pimeessä ja toivoa kuolemaa :|.

minulla ei ole todettu mikreeniä tai siis en ole lääkärillä asiasta käynyt toisin pitäisi kyllä. Mut olisin kysynyt teiltä joille se on todettu että miten lääkärit sen toteavat? pitääkö pitää sellaista päiväkirjaa josta näkis mitä oireita on ollut ja milloin? vai riittääkö kuvaus suullisesti lääkärille?

Nytkin aamulla oli hassu olo kaikki lasten äänet/huudot otti korviin hermostutti ja tärisytti ei mikään oikein ottanut onnistuakseen. Sitten tuli taas näköhäiriöt ihme sahalaitoja leijailuja oikealla silmiässä ja otin kaksi panadolia jonka jälkeen pikkuhiljaa helpotti. Viimeviikolla oli niin paha olo että piti oksentaa monesti ja valoarkuutta silmissä. Meni ohi vain makoilemalla ja olemalla pimeessä, sitten on ollut ihme tikustelua suupielillä joka menee ohi päivässä ja sitten saattaa parinpäivän päästä tulla tuota oksentelua ja muuta huonoaoloa. Tiedän juu et pitäis lääkärille mennä mut en vain saa aikaseksi.....

Mulla on ollu ala-asteelta asti paha migreeni! mulla auttaa kun makaan pimeässä ja teen kylmän kääreen ( harso, pyyhe tai muu kylmällä vetellä virutan ja rutistan) piden sitä ottalla ja silmillä missä hyvälle tuntuu. mikä' hassua nii ainut mitä pystyn syömän on karkki ja paras on aarre arkku pussi... syön nniitä ja saan verensokeria ylemmäs. Joskus se on nii paha että oksennan ja se ei enää autakkaan niinku ennen... mulla on lääkkeenä migpriv, miranax, panacod, imigran, zomig... nostelu, liikkuminen, phenpaa kertakaikkiaan sitä..vaika menis ohi ja alkaa nostella (mulla pieniä lapsia) nii se tulee takasi... tää on nii kauhee vaiva!! mun neurologi sanoi että migreeni potilas on nii kauliintunu että se ei muista kärsimäänsä pahaa, se ei ota lääkkeitä ajoissa kun se joka kerta ajattelee että jos se ei tuukkaan tai menee itestään pois.. mutta ei voi muuta sanoa ku jakselkaa kanssasisaret!!!!!!11

Mullakin oli vielä 12 vuotta sitten aina välillä migreeni, kun en älynnyt, mistä se johtuu, kunnes sit ukko huomasi, minne se sun migreeni oikeen on jäänyt? No, olihan se kamalaa kyllä, mut en todellakaan tiennyt itse aiheuttaneeni sen:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/oireita.html

Sillä lähtee alkava kipu, eikä se ärsytä mahaa ollenkaan. Sekoita esim 1/4 teelusikallista esim maustamattomaan jogurttiin (ei saa olla luomusokeria, kun siinä on glutamiinihappoa ja glysiiniä, joista ainakin mulla tulee aina migreeni). Älä kuitenkaan ota jatkuvasti, sillä täytyy selvittää mistä se johtuu, eikä aina vaan peittää oireita piiloon;-)

"Kystinen fibroosi, joka on perinnöllinen aineenvaihduntasairaus, johtuu alfa1-antitrypsiinin puutoksesta. Yhdysvaltalaisten hiirikokeiden perusteella intialaisesta keittiöstä tutun kurkuman ainesosan kurkumiinin avulla saatiin väärin laskostuneet proteiinit laskostumaan oikein. Tällöin ne toimivat normaalisti eivätkä sisäelimien, kuten keuhkojen rauhaset eritä sitkeää limaa, joka aiheuttaa taudin oireet.

Tutkijat antoivat kurkumiinia hiirille, joilla oli geneettinen kystisen fibroosin aiheuttava mutaatio. Tämä mutaatio esiintyy 90 %:lla kystistä fibroosia sairastavista ihmisistä. Kurkumiini, joka on varsin turvallinen aine, korjasi geenivirheen aiheuttamat oireet, mutta vain niillä hiirillä, joilla oli virheellinen geeni. Jos geeni puuttui kokonaan, kurkumiini ei vaikuttanut.

Kurkumiini voisi olla hyvä lähtökohta kehitettäessa lääkkeitä kystiseen fibroosiin. Tällöin ei tarvitsisi tyytyä vain oireenmukaiseen hoitoon vaan voitaisiin ehkäistä oireiden kehittyminen.

Tohtori.fi Uutistoimitus - Petri Kaipainen
(Science 2004;304:600-602)

Kurkuma on useimmille tuttu intialaisesta keittiöstä. Intiassa käytetään useimmiten yksittäisen mausteen asemesta erilaisia maustesekoituksia. Länsimaissa tuttu curryjauhe sisältää aina kurkumaa, mihin se antaa makua, mutta ennen kaikkea keltaista väriä. "

Mulla oli alkuviikon migreeniä (lääkkeistä huolimatta) ja ihan kevyesti pystyin nukkumaan päivän ja vielä yönkin päälle. Ite yritin tankata kofeiinia (colaa kun en kahvia juo muutenkaan) . Musta kaulahuivi silmille ja sänkyyn maate oli paras konsti. Ite söin kans tolkuttomasti makeaa ja vielä suklaata vaikka sanotaan et se pahentaa mulla tuntu aina hetkeksi auttavan.
Panadolia 1 mg ja kofeiinitabletti on käsikauppalääkkeistä tehokkaimmat. Eli kyllä suosittelen jotain lääkettä hakemaan. Saattaa kestää monta päivää tuo migreeni. Ja sit tietokoneet ym kiinni.

Yhteistyössä