Voisko joku rauhoitella mua? Migreeni -> paniikkikohtaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja siis häh:
Siis mitä sinä siinä migreenissä pelkäät?
Eihän se sinua tapa.

Itsellä on estolääkitys, ja neljät erillaiset kohtauslääkeet, mikäli ne ei auta niin sitten piikille tk:n.
Eli kyllä se kipu sieltä laantumaan saadaan jos tulee.

Onko liian helppo elämä kun pitää pätö asiasta tehdä iso juttu?

Siis otin lääkettä ajoissa eikä särky päässyt päälle. Mun ongelma on lähinnä tuo paniikintunne. Ei, elämä ei tosiaan ole paniikkeineen ym. mikään helppo. ja jos olisin yksin kotona ei varmaan olo olisi näin kamala.

Toi on muutes totta, paniikin kokee erilailla jos on lapsia lähellä. Yksin sitä voi antaa tunteelle periksi ja ajatella että sittenhän pyörryn. Mutta jos oletkin lasten kanssa kotona ja sama tunne iskee, niin tilanne onkin jo toinen :|

Niinpä. Kun siinä on mukana se huoli lapsesta. Vaikka oma järkenikin sanoo, että lapsi on iso ja pärjää vaikka mulle sattuiskin jotain. Osaa soittaa eikä ole niin pieni, että olisi ihan riippuvainen mun hoidosta. Mutta kun ne tunteet tahtoo peittää sen järjen äänen.

Mulla auttaa paniikin hallitsemiseen juurikin tuollaisessa vastaavassa tilanteessa se, että soitan miehelle ja pyydän tekemän varmistussoittoja puolen tunnin välein. Puolen tunnin välein hän sitten soittaakin kunnes tilanne on parempi.. Mulla tohon tosin liittyy se, että migreeni on aiheuttanut mulle halvauskohtauksen jo kerran, niin lasten (1v ja vauva) turvallisuus on ihan oikeasti vaarassa jos taju lähtee tai halvaannun.

Yksi hyvä on myös soittaa jollekin kaverille ja jutella niitä näitä. Kaiuttimen välityksellä jos pää ei kestä luuria korvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Mulla auttaa paniikin hallitsemiseen juurikin tuollaisessa vastaavassa tilanteessa se, että soitan miehelle ja pyydän tekemän varmistussoittoja puolen tunnin välein. Puolen tunnin välein hän sitten soittaakin kunnes tilanne on parempi.. Mulla tohon tosin liittyy se, että migreeni on aiheuttanut mulle halvauskohtauksen jo kerran, niin lasten (1v ja vauva) turvallisuus on ihan oikeasti vaarassa jos taju lähtee tai halvaannun.

Yksi hyvä on myös soittaa jollekin kaverille ja jutella niitä näitä. Kaiuttimen välityksellä jos pää ei kestä luuria korvalla.

Voi ei, sulla vielä noin pienet lapset. Alkaa tuntua tosiaan, että ylireagoin (minkä tiedänkin) mutta järki tahtoo jäädä tunteiden alle.

Joo ja puhuin äitini kanssa kun näköhäiriö oli pahimmillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja eka v:
onko jo yhtään parempi olo?

On huomattavasti parempi. Huomaan, että sekin kun olen lukenut viestejänne ja vastaillut helpotti koska keskityin johonkin muuhun kun siihen tunteeseen koko ajan.

Olette ihania <3

hyvä että voit jo paremmin :)
nyt uskallan mennä hetkeksi laittamaan ruokaa.
tuun vielä kohta katsomaan että olet kokonaan kunnossa!

Älä viitti tai mä alan itkeen kohta =) Kuinka joku tuntematon (ja useampikin täällä) voi noin välittää.

hyvä että voit jo paremmin :)
nyt uskallan mennä hetkeksi laittamaan ruokaa.
tuun vielä kohta katsomaan että olet kokonaan kunnossa!

Älä viitti tai mä alan itkeen kohta =) Kuinka joku tuntematon (ja useampikin täällä) voi noin välittää.

Oho, tuo silmänisku hymiö ei kyllä kuulunut tuohon, piti olla vain sulku kiinni.

Voi ei, sulla vielä noin pienet lapset. Alkaa tuntua tosiaan, että ylireagoin (minkä tiedänkin) mutta järki tahtoo jäädä tunteiden alle.

Siitähän se paniikki tuleekin kun mieli tekee kärpäsestä härkäsen :)
Voi meidän ihmisten mieliä...

Mä saatan laittaa tän 1-veen kohtauksen tullen tonne omaan pinnikseen leikkimään, siihen asti että vähän helpottaa... Olis sit kato turvassa jos mulle käy jotain :D

Kyllä sitä lapsiaan niin kovasti suojelee.

Siitähän se paniikki tuleekin kun mieli tekee kärpäsestä härkäsen :)
Voi meidän ihmisten mieliä...

Mä saatan laittaa tän 1-veen kohtauksen tullen tonne omaan pinnikseen leikkimään, siihen asti että vähän helpottaa... Olis sit kato turvassa jos mulle käy jotain :D

Kyllä sitä lapsiaan niin kovasti suojelee.

Vähän sellainen hätä keinot keksii =)

Yhteistyössä