Apua, maksamaton lasku, käräjäoikeus, KOKEMUKSIA??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeaa on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten tulopuoli, onko sille mitään tehtävissä? Vaikka nyt onnistuisit tämän laskun maksamaan, olet taas vaikeuksissa kun uudet aiemmin laiminlyömäsi laskut etenevät perintään, eikä sinulla ole ensi kuussa rahaa edes ruokaan, jos kaikki menee tämän laskun maksuun.

Et tietenkään ihan hetkessä saa työtuloja, vaikka pääsisitkin melko nopeasti töihin. Mutta olisikohan sinulla oikeus toimeentulotukeen? Mites tämä iso lasku, onko se sellainen että sen maksuun voisi saada toimeentulotukea?

Toivottavasti vältyt nyt kuitenkin maksutuomiolta, mutta mainitsen kuitenkin, ettei asia ole verrannollinen esim. riitaisaan avioeroon juuri mitenkään. Jos et velkaa kiistä, käräjäoikeis antaa vaan kirjallisessa menettelyssä yksipuolisen tuomion. Ei järjestetä mitään istuntoa eikä kulutkaan ole tietenkään samaa luokkaa, kuin niissä jutuissa joissa oikeasti lakimiesten kera riidellään.

Miten tulopuoli, onko sille mitään tehtävissä? Vaikka nyt onnistuisit tämän laskun maksamaan, olet taas vaikeuksissa kun uudet aiemmin laiminlyömäsi laskut etenevät perintään, eikä sinulla ole ensi kuussa rahaa edes ruokaan, jos kaikki menee tämän laskun maksuun.

Et tietenkään ihan hetkessä saa työtuloja, vaikka pääsisitkin melko nopeasti töihin. Mutta olisikohan sinulla oikeus toimeentulotukeen? Mites tämä iso lasku, onko se sellainen että sen maksuun voisi saada toimeentulotukea?

Toivottavasti vältyt nyt kuitenkin maksutuomiolta, mutta mainitsen kuitenkin, ettei asia ole verrannollinen esim. riitaisaan avioeroon juuri mitenkään. Jos et velkaa kiistä, käräjäoikeis antaa vaan kirjallisessa menettelyssä yksipuolisen tuomion. Ei järjestetä mitään istuntoa eikä kulutkaan ole tietenkään samaa luokkaa, kuin niissä jutuissa joissa oikeasti lakimiesten kera riidellään.

Olen nyt aloittanut uuden alan opiskelun ja saan opintotukea. Tarkoitus olisi hakea myös opintolainaa jossain vaiheessa. Siksikin tärkeää että luottotiedot säilyy. Oli tosiaan todella vaikea elämäntilanne nyt, ja olin aika lailla yksin asioiden kanssa.. Jos en saa mistään nyt ilta/vklp työtä opiskelun ohelle niin lisätienestiä ei juuri ole. Ylläpidän kotikirppistä ja kaiken mahdollisen turhan mitä voin myydä niin yritän myydä ja olen saanutkin paljon myytyä mutta ei silläkään kamalasti tienaa.. Toimeentulotukeen ei valitettavasti ole nyt oikeutta kun opiskelen..
Ja siis ne laskut mitä laiminlöin aiemmin olen maksanut, ei ollut kyse kuin sähkö ja puhelinlaskusta ja lääkärikäynnistä joten eivät olleet isoja summia. Ainoastaan tämä iso lasku on nyt. Ystäväpiirissä on yhtälailla vähävaraista porukkaa kun suurin osa opiskelijoita niin heiltä ei juuri lainata. Omilla vanhemmilla jotka eronneet on myös pienet tulot niin ei heiltäkään kehtaa paljoa lainailla.

Suunnitelma on siis että toimitan sinne oikeuspaikkaan sen haasteen kuitattuna ja sitten siihen velkojaan yhteyttä ja eiköhän toivottavasti se laskun maksu onnistu niin että heti kun saan rahan niin laitan sen menemään velkojalle.

Ja siis eikö tästä tule mitään istuntoa vaikka muka menisikin oikeuteen? Luulin että se menee niin että mulla pitää lähteä johonkin saliin istumaan ja siellä annetaan tuomiot.. No.. Joka tapauksessa yritän asian hoitaa niin että olisi kaikille helpoin.

Ja siis eikö tästä tule mitään istuntoa vaikka muka menisikin oikeuteen? Luulin että se menee niin että mulla pitää lähteä johonkin saliin istumaan ja siellä annetaan tuomiot.. No.. Joka tapauksessa yritän asian hoitaa niin että olisi kaikille helpoin.

Ei sentään. :) Johan sitä olisi käräjäoikeudet täynnä jonkun laskun maksamatta jättäneitä tuomioita kuuntelemassa ja tuomareiden määrä pitäisi vähintään tuplata. Ellet itse asiaa riitauta, se menee tosiaan ihan yksipuolisella tuomiolla eikä mitään istuntoa järjestetä.

Ei sentään. :) Johan sitä olisi käräjäoikeudet täynnä jonkun laskun maksamatta jättäneitä tuomioita kuuntelemassa ja tuomareiden määrä pitäisi vähintään tuplata. Ellet itse asiaa riitauta, se menee tosiaan ihan yksipuolisella tuomiolla eikä mitään istuntoa järjestetä.

No, niin tietysti olisi, miksen heti aatellut.. No hyvä ettei sentään mitän sellasta tule. Ja toivottavasti ei mitään muutakaan vaan hyväksyvät sen että maksan laskun ja pääsisin sitten suunnilleen sillä.

Yhteistyössä