APUA, lapsi söi multaa!! Onko vaarallista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras mamma

Vieras
Ok tiedän että tätä sattuu varmaan useammillekin, mutta olin puhelimessa ja sillä välillä tyttö oli kiivennyt tuolille ja minun tullessa paikalle hän oli ahmimassa kukkaruukun multaa. en saanut sitä kaivettua ulos suusta koska hän nielasi sen kaiken. Olen huolissani että on vaarallista, mutta ei kai sekuitenkaan ole, kun on kuitenkin saanut jäykkäkouristus rokotteen?

Alkuperäinen kirjoittaja Nam nam:
Oletko laittanut jotain kukanlannoitetta siihen multaan? Muuten luulisin olevan ok.

Siis jos se on jotain kaupasta ostettua kukkamultaa. Toinen juttu varmaan, jos se on jostain takapihalta kaivettua koiranpaskaista rapaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis jos se on jotain kaupasta ostettua kukkamultaa. Toinen juttu varmaan, jos se on jostain takapihalta kaivettua koiranpaskaista rapaa.

Eiköhän se muksu kerkiä vetämään nekin kesällään naamaansa.. :D

Vastustuskykyä!Ihmiset pelkää liikaa pöpöjä nykyään ja sen ylihygieenisyyden takia sitten sairastetaan...Ei se multa tms. pahaks ole... :)

Jos multa olis vaarallista, niin tuskin lapsia päästettäis kesällä pihalle :D Mutta pakko sanoa, että kannattais ottaa ENSIN selville jonkun asian/aineen vaarallisuus, ennen kuin jättää semmoisia lapsen ulottuville. Mitä jos se multa oliskin ollut vaarallista? Täällä sitten kysellään onko vai ei (en tarkoita ap sinua yksin) eikä soiteta myrkytystietokeskukseen tai lääkäriin.Multa on vaaratonta, mutta huom!!! monet ihan yleiset huonekasvit on myrkyllisiä.

Jos et ole lisännyt lannoitetta, ei varmaan huolta.

Ja jos mullassa ei elä mitään ötököitä. Itselläni kävi kerran niin että vaihdoin multia viherkasviin ja se oli aivan täynnä valkoisia matoja. *puistatus*

Yhteistyössä